Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re: waar varen we langs?????? 15 mrt 2013 07:58 #378608

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
Brinta schreef :
Woerkum, is mij zéér bekend. Het schilderwerk en het gedicht op het clubhuis is van m'n zussie :)
Het kan een tijdje duren eer ik er weer eens in Woerkum kom. De foto stamt van een toertje over Waal, Afgedamde- en Bergse Maas uit 2007. Met mijn huidige boot is dat met de vaste bruggen jammer genoeg een gedoe geworden. Maar als ik ik de gelegenheid kom zal ik het clubhuis aan een nader onderzoek onderwerpen.
Heb je de oude veerman Janus Bax nog gekend?

--
stegman
Laatst bewerkt: 15 mrt 2013 08:04 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 mrt 2013 08:05 #378611

  • Brinta
  • Brinta's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 850
lodewijk stegman schreef :
Heb je de oude veerman Janus Bax nog gekend?

"Heen motte betale, weer weer..."
Laatst bewerkt: 15 mrt 2013 08:05 door Brinta.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 mrt 2013 08:40 #378636

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
Brinta schreef :
lodewijk stegman schreef :
Heb je de oude veerman Janus Bax nog gekend?

"Heen motte betale, weer weer..."
Exact!
Janus voer in zijn vrije tijd ook met een zalmschouw, geloof ik. Hij was één van de drijvende krachten achter het zalmschouwengebeuren. Er zijn sinds de jaren '80 van de vorige eeuw nogal wat nieuwe gebouwd. Gelast, vanzelfsprekend, en niet altijd met dezelfde mooie lijn die de oude geklonken boten vrijwel zonder uitzondering hebben.
Een goede vriend van me had een 'Hardinxvelder', gebouwd op de werf van de gebroeders Klop op Den Bout, het oostelijke uiteinde van H'veld. Die Hardinxvelders hadden een slanker kontje dan de meeste Woerkomse boten. Wij wilden de Woerkommers daar nog wel eens mee pesten.
De 'HD-75' (originele registratie, boot van 1928) van mijn vriend is uiteindelijk verkocht aan een Woerkomse politieman. Die heeft er acuut nep-Woudrichemse registratie opgezet, de sukkel.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan bij die Woerkommers..

--
stegman
Laatst bewerkt: 15 mrt 2013 11:54 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 mrt 2013 15:32 #378809

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2280
Hi,

Gewoon even terzijde; wat een leuke link naar het blog met de uitleg over de methode...

Ik ben er wel een beetje door in de war geraakt. Hebben we nu te maken met Lodewjk Stegman, of ben je Hans Valk, daar gaat het voor mij even mis.

Beter nog: Zullen we je voortaan Japi noemen :P

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 mrt 2013 15:38 #378811

  • H2O
  • H2O's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1303
Arent schreef :
Ik ben er wel een beetje door in de war geraakt. Hebben we nu te maken met Lodewjk Stegman, of ben je Hans Valk, daar gaat het voor mij even mis.
Ken je klassiekers! ;)

Jeroen.
Laatst bewerkt: 15 mrt 2013 15:38 door H2O.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 mrt 2013 15:41 #378813

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6811
H2O schreef :
Arent schreef :
Ik ben er wel een beetje door in de war geraakt. Hebben we nu te maken met Lodewjk Stegman, of ben je Hans Valk, daar gaat het voor mij even mis.
Ken je klassiekers! ;)

Jeroen.

En met name W.F. Hermans ;)
Not all who wander are lost
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 mrt 2013 16:11 #378816

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2280
Sorry, het resultaat van mijn 'leesplezier' op de middelbare school was een schamele 4, dus die 30 boeken die ik had moeten lezen waren niet aan mij besteed.
Ondanks dat taal wel 'mijn ding' is, is literatuur dat nooit echt geworden :blush:

Ik geef voor het gemak de leraren de schuld, die me niet konden inspireren, maar inhalen blijft een probleem.

Deze zomer moet WF Hermans dus mee aan boord, begrijp ik. :blush:

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 mrt 2013 16:35 #378822

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6811
Arent schreef :
Deze zomer moet WF Hermans dus mee aan boord, begrijp ik. :blush:

Gr, Arent

Als je Lodewijk Stegman wilt leren kennen is het boek 'Ik heb altijd gelijk' voldoende. De titel sluit dan weer mooi aan bij sommige posts van het betreffende forumlid :laugh:
Not all who wander are lost
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 mrt 2013 16:48 #378825

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
Arent schreef :
Hi,

Gewoon even terzijde; wat een leuke link naar het blog met de uitleg over de methode...
Dank je wel..
Ik ben er wel een beetje door in de war geraakt. Hebben we nu te maken met Lodewjk Stegman, of ben je Hans Valk, daar gaat het voor mij even mis.

Beter nog: Zullen we je voortaan Japi noemen :P
Je snapt wel hoe de vork in steel zit, denk ik.
Om het overzichtelijk te houden stel ik voor om het voorlopig maar even bij Stegman te houden. Dat jijzelf (en een deel van ZF) beter weet dan dat, hoeft heel internet (de zoekmachines, zeg maar) niet te weten..

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 mrt 2013 17:07 #378834

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
Arent schreef :
Deze zomer moet WF Hermans dus mee aan boord, begrijp ik.
Dat is een optie, natuurlijk. Maar Hermans is, wat ik zou willen noemen 'the harder stuff'. Niet zozeer moeilijke lectuur, maar vrolijk wordt je er meestal niet van. Wèl interessant als je geïnteresseerd bent in de kronkels van de menselijke geest en het daaruit voortvloeiende gedrag.

Als je de verhalen van Nescio nog nooit hebt gelezen, en je zit om leesvoer voor op de boot verlegen, dan kan ik je die wèl van harte aanraden. Garantie tot de hoek, natuurlijk. Misschien vind je er geen moer aan.
Voordeel is dat het weinig werk is. In een dag of twee kun je het hele oeuvre van N. gelezen hebben. Ideaal voor de leeslijstjes van de middelbare school, dus. Je kunt het weer oppakken, waar je het hebt achtergelaten..

--
stegman
Laatst bewerkt: 15 mrt 2013 17:41 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 mrt 2013 17:24 #378842

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2280
Oef,

We gaan vreselijk off-topic (sorry Harry.. :blush: ), maar toch nog even.

Ik lees in de zomervakantie aan boord zomaar een paar duizend pagina's. Ook in het engels en fries, ook het minder toegankelijk genre. De rest van het jaar lonken internet, tv en 1001 klusjes. Misschien later....
Wat betreft Hermans; ik ben na 4 jaar studie Psychologie toch maar gaan zeilen, dus het onderwerp is me niet vreemd.

Laat ik maar zeggen dat dit wél inspireert ;)

Nu verder met de foto's aub
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 mrt 2013 17:41 #378849

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
Palomine schreef :
Als je Lodewijk Stegman wilt leren kennen is het boek 'Ik heb altijd gelijk' voldoende. De titel sluit dan weer mooi aan bij sommige posts van het betreffende forumlid :laugh:
Laat ik even duidelijk maken dat er wat mij betreft een zekere ironie in het spel is. Ik wens mezelf niet te spiegelen aan de Stegman uit het boek. Maar destijds op usenet en nu hier in ZF is 'gelijk hebben' onwillekeurig vaak wèl een punt. Daarom vond ik het wel een grappig nickname.

Ik ben mezelf er ten volle van bewust dat ik niet altijd gelijk heb. Ik kan het zelfs opbrengen om dat, in voorkomend geval, ook gewoon toe te geven..

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 mrt 2013 18:08 #378866

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6811
lodewijk stegman schreef :
Ik ben mezelf er ten volle van bewust dat ik niet altijd gelijk heb. Ik kan het zelfs opbrengen om dat, in voorkomend geval, ook gewoon toe te geven..

--
stegman

En daarin Stegman, vind ik dat je gelijk hebt. Daarom kan ik je posts ook meestal waarderen.

Grt, Michiel
Not all who wander are lost
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 15 mrt 2013 23:28 #378978

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
Nescio = top. Laatst nog een discussie gehad over de vraag of de boterhammenworst die Japi vakkundig inpikt, wel dezelfde stuff is als wat wij in de supermarkt in hersluitbare verpakkingen kan scoren. Waarschijnlijk is dat toch wat anders geweest, wat wij kennen als boterhamworst schijnt een recentere vinding te zijn.

Maar dit geheel terzijde. Benieuwd wanneer de eerste foto van de Sarphatistraat gaat opduiken in dit topic ;)
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 16 mrt 2013 05:24 #378984

tijd voor een nieuw toppic"zeilen en literatuur of literatuur en zeilen"

ik zou wel weer eens een foto willen proberen te raden
Laatst bewerkt: 16 mrt 2013 05:26 door pantaleimon.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 16 mrt 2013 08:13 #379019

Nou, be my guest! De nieuwe raadplaat staat er al een tijdje op hoor. Het was hier
echter eerst even boekenbal....

H
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 16 mrt 2013 08:45 #379029

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
har.vogel schreef :
Waar ligt mijn bootje?

H
Laat ik 'm maar even quoten zodat ie weer in beeld is.

Eeuhm, is 't Muiden, tussen sluis en A1?
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 17 mrt 2013 17:44 #379526

Nee Beewee niet in de Vecht.

H
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 17 mrt 2013 18:37 #379568

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
har.vogel schreef :
Nee Beewee niet in de Vecht.
Eigenlijk is het tijd voor een hint, maar ik doe nog een wilde gok: het water is de Oude Rijn. De plaats Alphen aan de Rijn.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 17 mrt 2013 19:25 #379597

Neen, niet in Alphen. Een hint is nog wat te vroeg, er is pas twee keer geraden....
Gewoon methodisch blijven denken! Diepgang van de boot is 2.30 m en ik lig
gewoon langs de kant. Boot heeft een errug hoge steekmast die er niet af is geweest
om hier te komen. (toch een paar hints)

H
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 17 mrt 2013 19:42 #379610

  • Brinta
  • Brinta's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 850
Ringvaart Haarlemmermeer?
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 17 mrt 2013 21:57 #379658

  • beewee
  • beewee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 11816
De Ringvaart heeft meestal iets hogere oevers. Maar die mast is wel een leuke hint.

Ehm, Leimuiden, Oude Wetering
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 17 mrt 2013 22:24 #379662

Nee, Leimuiden is ´t ook niet. Ik lig net tegenover de zeeverkenners....

H
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 22 mrt 2013 07:43 #381177

Weet nog steeds niemand langs welke prachtige Noord-Hollandse rivierkade ik afgemeerd
lig? Duurt nu al een kleine week. Vanavond de oplossing, dan mag iemand anders...

H
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 22 mrt 2013 07:58 #381180

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30057
har.vogel schreef :
Weet nog steeds niemand langs welke prachtige Noord-Hollandse rivierkade ik afgemeerd
lig? Duurt nu al een kleine week. Vanavond de oplossing, dan mag iemand anders...
Het heeft even moeten duren, maar nu dan toch weer een briljante hint. Dat mag best wat eerder dan pas na een week, trouwens. En er mocht volgens mij allang iemand anders, maar dit terzijde.
De rivieren in Noord Holland (de provincie van die naam, althans) zijn op de vingers van één hand te tellen..

Helaas moet ik nu even naar Kok om weer wat geld te gaan uitgeven, dus wat mij betreft komt er even niks van gericht raden, Har.

--
stegman
Laatst bewerkt: 22 mrt 2013 08:01 door Wadloper.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 3.269 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl