Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re: waar varen we langs?????? 07 okt 2008 10:57 #45727

  • Rinus
  • Rinus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2752
canadese vlag
Ah, ook geen Leidse boten.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 07 okt 2008 11:00 #45729

  • RobertS
  • RobertS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 949
hmm wordt moeilijk: googelen op een canadese roeivereninging in nederland....
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 07 okt 2008 11:04 #45731

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8307
Een mooie roeiwherry. Geen idee waar dit is.

kan je dan niet beter zeggen: Ik weet niet wherry roei??
:lol:

Groeten,
Globe_Trotti
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 07 okt 2008 11:06 #45732

Is het ergens in het robbenbos/denoever?
Al het goede komt van binnen, Al het kwaade van buiten!!!
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 07 okt 2008 11:35 #45737

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Niet in N-Holland.
Wherry had toen iets van doen met de KNRM.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 07 okt 2008 11:43 #45739

Het is een mooi on-hollands plaatje. Geen idee, maar misschien de Biesbosch?
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 07 okt 2008 12:03 #45742

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Biesbosch? Nope!
Go North-East young man, go North-East. :D
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 07 okt 2008 12:06 #45744

  • Zonsnel
  • Zonsnel's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2031
Hellend vlak van Ronquieres?
Ben daar een naar boven gegaan, prachtig! het lijkt heel erg op jouw foto.
Groet,

Zonsnel

zeilen is een manier van leven
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 07 okt 2008 12:09 #45745

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Zonsnel, we zouden toch in Nederland blijven? :?
En dit topic op het hellende vlak? 8O
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 07 okt 2008 12:18 #45748

  • Zonsnel
  • Zonsnel's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2031
Albert,

Belgie was toch gekocht door Wouter Bos?
Groet,

Zonsnel

zeilen is een manier van leven
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 07 okt 2008 12:22 #45749

  • Zonsnel
  • Zonsnel's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2031
urkervaart bij tolbeek?
Groet,

Zonsnel

zeilen is een manier van leven
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 07 okt 2008 12:27 #45751

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Een goed end in de richting maar niet in de polder. 8)
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 07 okt 2008 12:36 #45753

  • Zonsnel
  • Zonsnel's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2031
Vanaf mijn geboorte heb ik met mijn ouders elke vakantie door Nederland, Belgie en Frankrijk gevaren. Alle plaasten langs het water heb ik wel gezien. Probleem is alleen dat je dergelijke jeugdherinneringen niet kan koppelen aan een plaatsnaam.
Nu vaar ik vooral op groot en diep water.
Oei, dit komt me zo bekent voor.
Marknesse?
Groet,

Zonsnel

zeilen is een manier van leven
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 07 okt 2008 12:38 #45754

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Nope, 8)
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 07 okt 2008 12:46 #45755

  • Rinus
  • Rinus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2752
Aan de gelderse IJssel tussen Olst en Ketelhaven, de Wherry werd gevaren door Harry G. Hogenboom ter sponsoring van de KNRM, maar waar het precies is kan ik echt niet vinden. Volgens de planning zou Harry namelijk helemaal niet in zulke kleine sluisjes komen, omdat hij over de IJssel zou varen...
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 07 okt 2008 12:53 #45756

  • mithras
  • mithras's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 901
Ik zou gokken op ergens in de buurt van de weerribben maar geen idee welke sluis.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 07 okt 2008 12:59 #45757

  • Rinus
  • Rinus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2752
Gevonden! denk ik, net door de sluis vanaf de IJssel bij Zwolle bij de Katerveerdijk. De sluis zal dan wel de Katerveersluis heten. Zal nog even zoeken!

Wel, het lijkt dat er twee katerveersluizen zijn, deze foto lijkt genomen vanaf de meest noordelijke of dat nu de ouwe of de nieuwe is, wordt me niet helemaal duidelijk.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 07 okt 2008 14:25 #45760

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Katerveerse sluis is goed. :D

Het was inderdaad een Nederlandse Canadees, Harry G. Hogeboom, die even naar Holland kwam om, gesponserd door voornamelijk oud/zeelieden, de hele IJssel af te roeien.
Het tochtje bracht meer dan 5500 eurotjes voor de KNRM op.

Bij Zwolle ging hij, om de boot een veilig plekje voor de nacht te geven, door het sluisje naar binnen.
Hij stuurde me van de week nog een paar foto's waaronder deze, hier staat Harry, 2e van rechts, op de Katerveersesluisbrug.

Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 07 okt 2008 17:35 #45779

  • roblisto
  • roblisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3282
getverderrie wéér mis. En ik wóón nog wel in Zwolle!
Deze had ik echt moeten weten.

Heel verslavend, dit topic. Denk voortduren: ik herken het, maar welke plek is het nu precies??

Groeten, Rob
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 07 okt 2008 21:15 #45805


Heel verslavend, dit topic. Denk voortduren: ik herken het, maar welke plek is het nu precies??

Groeten, Rob

heel goed roblisto daar is het voor gemaakt je mag dus blijven
en je kan de spelregels antwoors als eerste goed dan zelf foto plaatsen
dus zoek alvast wat kiekjes uit :lol:
wat voor boot maakt niet uit, we varen toch allemaal in het zelfde water
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 08 okt 2008 00:22 #45815

  • Rinus
  • Rinus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2752
Welnu, een nieuwe plaat:

Waar liggen deze bootjes te bibberen twee jaar terug?
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 08 okt 2008 07:02 #45828

  • RobertS
  • RobertS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 949
Terhorne
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 08 okt 2008 09:38 #45848

  • Rinus
  • Rinus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2752
Neen.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 08 okt 2008 10:51 #45855

  • Rinus
  • Rinus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2752
Ok, hintje erbij: deze foto is nagenoeg vanaf dezelfde plek genomen, maar dan de andere kant op en 1 of 2 jaar later. Mijn goede vriend en masterzeilkoning achter het roer van de 'Vliegende Draak'
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 08 okt 2008 12:07 #45868

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
'Het Kaagje'?
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.393 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl