Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re: waar varen we langs?????? 20 apr 2013 11:49 #389718

  • dondevo
  • dondevo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 217
??? Hoe krijg je dat voor elkaar ???
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 20 apr 2013 12:29 #389722

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1555
dondevo schreef :
??? Hoe krijg je dat voor elkaar ???

Gewoon, met bijna hoog water vastlopen, anker erin en wachten..
En met het volgende hoog water loskomen..
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 20 apr 2013 12:37 #389723

Hmm , dieptelijnen die niet klopten??
Besef je wel hoe vaak ( of eigenlijk hoe weinig vaak) die dieptelijnen worden gecorrigeerd.
Tenminste die buiten de bebakende geulen of veel bevaren wateren. Die laatsten zijn in het algemeen vrij recent.

Maar het zou natuurlijk ook aan de (on)nauwkeurigheid van je plaatsbepaling kunnen liggen.... :unsure: :laugh:
Want als ik die begroeiing zo zie staat die daar al aardig lang... :dry:

Jammergenoeg weet ik niet waar je daar ligt. :ohmy:
Ad
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 20 apr 2013 12:41 #389724

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Ik ken maar 1 plek waar het zo groen is, dat is op de Westerschelde op de platen van Valkenisse maar daar liggen geen groene tonnen.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 20 apr 2013 13:21 #389727

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1555
Yellow Boat schreef :
Hmm , dieptelijnen die niet klopten??
Besef je wel hoe vaak ( of eigenlijk hoe weinig vaak) die dieptelijnen worden gecorrigeerd.
Tenminste die buiten de bebakende geulen of veel bevaren wateren. Die laatsten zijn in het algemeen vrij recent.

Maar het zou natuurlijk ook aan de (on)nauwkeurigheid van je plaatsbepaling kunnen liggen.... :unsure: :laugh:
Want als ik die begroeiing zo zie staat die daar al aardig lang... :dry:

Jammergenoeg weet ik niet waar je daar ligt. :ohmy:
Ad

Volgens de kaart was er niet zo'n abrupte overgang van ondiep naar heel erg ondiep. We wilden droogvallen, dus voor hoogwater zoeken we dan een plekje. De plaat is groen omdat het springtij was en er in dat gebied een verval is van 9 meter. Ik denk dat de plaat de helft van de maand niet onderloopt.. wat de nauwkeurigheid betreft: we wisten precies waar we waren (we hebben 4 gps-en en kaarten aan boord).
En zoals je aan de bezoekersvlag kunt zien was dat niet in Nederland..
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 20 apr 2013 13:34 #389728

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Owh :( niet in NL, mag dat ook?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 20 apr 2013 13:51 #389733

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1555
Ai Jutter, ik dacht dat ik hier wel eens exotische bestemmingen voorbij heb zien komen, maar om je eerlijk te zeggen weet ik niet precies wat de spelregels zijn. Zal ik er dan maar een van Nederland posten?
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 20 apr 2013 13:53 #389734

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Ja doe maar voordat ze het in de smiezen krijgen. ;)
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 20 apr 2013 14:06 #389735

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1555
Ok, een makkelijke. In Nederland (sorry, wist de regels niet).
Van een haven. Kan ik tenminste geen kritiek krijgen over dieptelijnen enz.

De vorige foto's waren genomen in de Baye de la Somme. Een soort superwaddengebied met een verval van 9 meter. Heel spectaculair, het water komt pas 2 uur voor hw met geraas binnenstormen.
Bijlagen:
Laatst bewerkt: 20 apr 2013 14:21 door Amelie. Reden: fout
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 20 apr 2013 20:13 #389822

Nounou, moet dat zolang duren? Ik zeg kom eens langs.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 21 apr 2013 03:55 #389834

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Den Oever ;)
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 21 apr 2013 07:49 #389867

Sooo, vroege vogel! 7 uur sochtends op zondag?
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 21 apr 2013 09:05 #389875

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1555
Ok Anjo, was misschien te makkelijk?
Jouw beurt..
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 21 apr 2013 12:45 #389894

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 21 apr 2013 13:31 #389896

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Ben daar ooit wel eens geweest, ik weet alleen niet meer waar het is.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 21 apr 2013 15:33 #389912

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6807
Broek in Waterland?
Not all who wander are lost
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 21 apr 2013 15:49 #389916

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Nee :)
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 21 apr 2013 16:59 #389938

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
Edam
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 21 apr 2013 17:07 #389941

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
JOOO
Foto genomen aan boord van Zeebeest , dus Albert is er ooit wel geweest :woohoo:
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 21 apr 2013 17:20 #389945

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
Ga er van uit dat "jooh" betekent 'ja, het is inderdaad Edam', want daar is het ook ;)

Eind maart was het water hier nog aardig stroef:

Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 21 apr 2013 17:42 #389949

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Volgens mij zie je op de achtergrond de watertoren van Nes, dan zit je nu op de Peanster EE, je bent net vanaf de Tynje gekomen.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 21 apr 2013 17:53 #389955

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
Wallaby schreef :
Volgens mij zie je op de achtergrond de watertoren van Nes, dan zit je nu op de Peanster EE, je bent net vanaf de Tynje gekomen.

Peanster Ee inderdaad. Alleen was de boeg naar De Tynje gericht, kwam vanaf De Veenhoop, er was een klein strookje water dichtbij de wal ijsvrij gelukkig.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 21 apr 2013 18:00 #389959

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Het was inderdaad 50-50 vanaf welke kant je kwam ;).

Dit krijg je als erg vroeg in het water ligt, hagelbuien met stenen zo groot als knikkers....maar waar?

Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 21 apr 2013 18:15 #389963

  • roblisto
  • roblisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3282
ijsselmeer, voor de ketelmeerbrug. Die staat links net niet op de foto???
Rechts in de bui zie je de flevocentrale bij Lelystad.



Gr Rob
Laatst bewerkt: 21 apr 2013 18:15 door roblisto.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 21 apr 2013 18:18 #389965

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
Zo´n buitje stond er idd ook op mijn vorige foto, zelfde weekend?

Volgens mij vaar je hier op het IJsselmeer tussen Lemmer en Urk, net voorbij de Rotterdamse hoek.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 3.589 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl