Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re: waar varen we langs?????? 19 apr 2013 05:05 #389375

  • Brinta
  • Brinta's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 850
Neem me niet kwalijk, ik was een paar dagen buitenslands.
Nog iemand behoefte aan een hint?
Let op de gebouwen op de achtergrond, veel baggerbedrijven...
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 19 apr 2013 05:11 #389377

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
b100 schreef :
klopt helemaal lodewijk :laugh:
Ja, die rode lucht was indrukwekkend, maar dat nèt niet onderwaterstaande dammetje en die drijvende steigers daar haaks op, plus het weidse uitzicht daarachter, deden meteen het belletje afgaan.

De volgende is ook niet zó moeilijk, maar een tikkeltje verneukeratief. Tenzij je weet waar je naar kijkt, natuurlijk..



--
stegman
Laatst bewerkt: 19 apr 2013 05:12 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 19 apr 2013 05:23 #389378

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Brinta schreef :
Neem me niet kwalijk, ik was een paar dagen buitenslands.
Nog iemand behoefte aan een hint?
Let op de gebouwen op de achtergrond, veel baggerbedrijven...
Ach we kunnen deze nog wel even parallel mee laten lopen, natuurlijk..
Ik dacht steeds aan een plek in de buurt van de Kaag, vanwege je huidige ligplaats, maar daar vond ik niks wat hier op leek.
Nu je over baggerbedrijven begint, denk ik in eerste instantie aan Sliedrecht of Werkendam, maar ik kan er niet de vinger op leggen. Misschien ergens binnen de Biesboschsluis bij Werkendam in de buurt van de Bruine Kilhaven?

--
stegman
Laatst bewerkt: 19 apr 2013 05:43 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 19 apr 2013 05:25 #389380

  • Brinta
  • Brinta's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 850
Het Hollands Diep bij Numansdorp?

edit: het antwoord van Stegman is goed. Het is het Steurgat bijde droge berging van de Bruine Kilhaven.
Laatst bewerkt: 19 apr 2013 05:26 door Brinta.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 19 apr 2013 05:39 #389384

Foto van Stegman is volgens mij op het Haringvliet, net ten oosten van de havens van Hellevoetsluis
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 19 apr 2013 05:40 #389385

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
[quote="lodewijk stegman" post=389377De volgende is ook niet zó moeilijk, maar een tikkeltje verneukeratief. Tenzij je weet waar je naar kijkt, natuurlijk..
--
stegman[/quote]

Hmm. De Klipperaak is nog bezig zijn zeil te zetten; hij vaart nog met de motor bij, zijn zwaard zit er nog niet in. Ik denk dus dat hij net een haven of sluis verlaat. Zoet water, jachtentonnetje op de achtergrond...
Ik herken het schip niet, dus ik vermoed dat het niet op het IJsselmaar is. Gezien de masthoogte zijn de randmeren ook onwaarschijnlijk. Het zal dus waarschijnlijk de Zeeuwse / Hollandse delta zijn, en dan moet ik afhaken.

JK
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 19 apr 2013 05:41 #389386

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Brinta schreef :
Het Hollands Diep bij Numansdorp?

edit: het antwoord van Stegman is goed. Het is het Steurgat bijde droge berging van de Bruine Kilhaven.
Kijk nou; het was een wilde gok, want die loods met dat boogdak kon ik me bijvoorbeeld helemaal niet voor de geest halen..

Wat betreft je antwoord op mijn plaatje: Numansdorp is niet goed. Hollands Diep wèl. Maar de plek moet véél exacter.

De klipperaak op de foto heeft trouwens wel een tijdje in Numansdorp gelegen, geloof ik. Vaart nu vanuit Willemstad, Het schip is overigens minder dan 10 jaar oud.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 19 apr 2013 05:50 #389387

  • Brinta
  • Brinta's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 850
Dat boogdak is ook vrij nieuw: het is het nieuwe gebouw van "De Scheepsbouwers".
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 19 apr 2013 06:29 #389399

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Verneukeratief zeker, het gebouw rechts lijkt dat aan de Kil te zijn, dus gok ik op de uitgang hiervan in het HD.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 19 apr 2013 06:45 #389406

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Jutter schreef :
Verneukeratief zeker, het gebouw rechts lijkt dat aan de Kil te zijn, dus gok ik op de uitgang hiervan in het HD.
Exact, Jutter. Feitelijk ligt de klipperaak voor de mond van de Dordtse Kil. Rechts, net buiten beeld, ligt de haven van WSV 'De Kil'.
Mooi dat het zo snel geraden wordt; hoef ik er even niet meer op te letten. Het wordt namelijk tijd om naar de boot te gaan. Vanmiddag gaat ze erin, maar er zijn altijd nog wat laatste kleinigheidjes te doen vóór dat moment.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 19 apr 2013 06:48 #389407

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Sturgeon22 schreef :
Foto van Stegman is volgens mij op het Haringvliet, net ten oosten van de havens van Hellevoetsluis
Nu ik er even over nadenk; daar staat inderdaad ook zo'n wit appartementengebouw. Was dus nog niet zo'n gekke gok.

Maar het antwoord is er inmiddels uit. Hat was een ander gebouw..

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 19 apr 2013 07:08 #389412

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Knap om zo'n foto te maken, het was echt een zoekplaatje zo. Het gebouw gaf de doorslag.
De volgende, waar hangt deze bokking? (of stokvis?)

Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Laatst bewerkt: 19 apr 2013 07:08 door Jutter.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 19 apr 2013 07:18 #389414

Haven van Veere
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 19 apr 2013 07:19 #389415

lodewijk stegman schreef :
Nu ik er even over nadenk; daar staat inderdaad ook zo'n wit appartementengebouw. Was dus nog niet zo'n gekke gok.

Maar het antwoord is er inmiddels uit. Hat was een ander gebouw..

--
stegman

Als ik 's avonds ga zeilen vaar ik meestal richting Hellevoetsluis en daar staat inderdaad een soortgelijk gebouw. Volgens mij is het gebouw in Hellevoet wel iets groter..
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 19 apr 2013 07:30 #389418

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Sturgeon22 schreef :
Haven van Veere

Goed gezien, jij bent!
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 19 apr 2013 16:55 #389582

Ik heb geen foto's beschikbaar, dus grijp je kans!
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 19 apr 2013 17:07 #389591

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Die meeuw weet ook wel waar de bokking hangt. ;)
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 20 apr 2013 05:25 #389662

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Sturgeon22 schreef :
Ik heb geen foto's beschikbaar, dus grijp je kans!

OK, vers plaatje:
Bijlagen:
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 20 apr 2013 05:36 #389665

  • wybeslot
  • wybeslot's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3852
Enkhuizerzand
Efsix 1100 - Red Baron
Ligplaats Giesbeek
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 20 apr 2013 05:40 #389666

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 7622
zoutkamperlaag
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 20 apr 2013 05:46 #389669

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
b100 schreef :
zoutkamperlaag

Da´s warmer dan het Enkhuizerzand. Maar niet helemaal goed.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 20 apr 2013 06:20 #389679

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Vlieter1 schreef :
Sturgeon22 schreef :
Ik heb geen foto's beschikbaar, dus grijp je kans!

OK, vers plaatje:
Dat doet me ernstig denken aan die palen die het schietgebied ten O. van Lauwersoog aangeven. Aan de noordrand van het Lutjewad.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 20 apr 2013 06:33 #389683

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
lodewijk stegman schreef :
Dat doet me ernstig denken aan die palen die het schietgebied ten O. van Lauwersoog aangeven. Aan de noordrand van het Lutjewad.

--
stegman

Yep, daar is het. Groningerbalg of Poepegat (Poepen was een lokale benaming voor Duitsers, die dus door die geul naar NL kwamen). De Z-kardinaal die je ziet markeert een wrak.
Jij bent weer, Stegman!
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 20 apr 2013 08:06 #389698

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Vlieter1 schreef :
lodewijk stegman schreef :
Dat doet me ernstig denken aan die palen die het schietgebied ten O. van Lauwersoog aangeven. Aan de noordrand van het Lutjewad.

Yep, daar is het. Groningerbalg of Poepegat (Poepen was een lokale benaming voor Duitsers, die dus door die geul naar NL kwamen). De Z-kardinaal die je ziet markeert een wrak.
Jij bent weer, Stegman!
Ik kan de komende dagen ZF niet volgen, dus ik geef mijn beurt door aan degene die het snelst een nieuw plaatje neerzet.

--
stegman
Laatst bewerkt: 20 apr 2013 08:09 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 20 apr 2013 11:10 #389713

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1555
lodewijk stegman schreef :
Vlieter1 schreef :
lodewijk stegman schreef :
Dat doet me ernstig denken aan die palen die het schietgebied ten O. van Lauwersoog aangeven. Aan de noordrand van het Lutjewad.

Yep, daar is het. Groningerbalg of Poepegat (Poepen was een lokale benaming voor Duitsers, die dus door die geul naar NL kwamen). De Z-kardinaal die je ziet markeert een wrak.
Jij bent weer, Stegman!
Ik kan de komende dagen ZF niet volgen, dus ik geef mijn beurt door aan degene die het snelst een nieuw plaatje neerzet.

--
stegman

Ok, dan neem ik het over. Hoog en droog op de plaat. Niet helemaal de bedoeling, maar de dieptelijnen op de kaart klopten niet helemaal.. Met het volgende hoge tij midden in de nacht verlegd naar een iets lagere plaat.
Bijlagen:
Laatst bewerkt: 20 apr 2013 11:13 door Amelie.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 3.495 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl