Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re: waar varen we langs?????? 12 apr 2013 17:19 #387566

  • YAMAHOELA
  • YAMAHOELA's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1289
Heel koud....
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 12 apr 2013 17:30 #387574

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Een gokje. A-R kanaal thv Utrecht?
J
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 12 apr 2013 17:31 #387575

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
Duidelijk AR-kanaal benoorden Utrecht ... als ik je FB mag geloven :lol:
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 12 apr 2013 18:50 #387626

  • YAMAHOELA
  • YAMAHOELA's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1289
Vlieter heeft het goed. Amsterdam-Rijnkanaal t.h.v. de Nuon schoorsteen ;-)
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 12 apr 2013 19:00 #387631

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Hopelijk dit weekend nieuwe plaatjes schieten, maar voor nu eentje van afgelopen jaar: waar gaat mijn vrouw het kroost uitlaten?
Bijlagen:
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 12 apr 2013 19:17 #387642

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Vlieter1 schreef :
Hopelijk dit weekend nieuwe plaatjes schieten, maar voor nu eentje van afgelopen jaar: waar gaat mijn vrouw het kroost uitlaten?
De uitwateringssluis in de dijk is de Liessluis op Terschelling. Het torentje van Hoorn piept, precies ter hoogte van de sluis, net boven de dijk uit.
Het haventje van d'ode dyk ligt net buiten beeld, links.

--
stegman
Laatst bewerkt: 12 apr 2013 19:20 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 13 apr 2013 05:57 #387739

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Jazeker Stegman, daar is het. Aan jou de volgende!
J
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 13 apr 2013 06:20 #387747

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Vlieter1 schreef :
Jazeker Stegman, daar is het. Aan jou de volgende!
Nog even over D'Ode Dyk: heb je daar ook gelegen? Of werd het steigertje/dammetje alleen maar benut als 'landingsplaats met schone voeten'?

De volgende; zal ook niet lang duren voor ie geraden is, maar Stegman is een beetje door de wat moeilijker plaatjes heen, eerlijk gezegd..



--
stegman
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 13 apr 2013 07:18 #387766

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
lodewijk stegman schreef :
Vlieter1 schreef :
Jazeker Stegman, daar is het. Aan jou de volgende!
Nog even over D'Ode Dyk: heb je daar ook gelegen? Of werd het steigertje/dammetje alleen maar benut als 'landingsplaats met schone voeten'?

--
stegman

We hebben die nacht alleen geankerd/drooggevallen op het plekje van de foto. Ik meen me van de wadvaarders site te herinneren dat de steiger alleen bedoeld is voor de leden van de lokale watersportvereniging, of om even je jolletje vast te maken voor bootschappen.
Sowieso wilden we niet te dicht onder de dijk; we moesten toch al om vier uur op om nog op tijd in het Oosterom te raken. Dit omdat zoontjelief perse zijn verjaardag in de bomvolle haven van West wilde vieren :sick:
Ach ja, zo houden we het voor iedereen leuk.

Mbt je plaat moet ik passen. Ik vermoed ergens in het zuiden, en dat is een generatie geleden voor mij.

J
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 13 apr 2013 07:48 #387773

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Vlieter1 schreef :
lodewijk stegman schreef :
Nog even over D'Ode Dyk: heb je daar ook gelegen? Of werd het steigertje/dammetje alleen maar benut als 'landingsplaats met schone voeten'?

We hebben die nacht alleen geankerd/drooggevallen op het plekje van de foto. Ik meen me van de wadvaarders site te herinneren dat de steiger alleen bedoeld is voor de leden van de lokale watersportvereniging, of om even je jolletje vast te maken voor bootschappen.
Ik weet het ook niet precies.
Er wordt geloof ik wel eens drooggevallen in de luwte van het dammetje. Je hebt dan nog enigszins beschutting. Ik ben er nog nooit geweest. Vandaar de vraag.

--
stegman
Laatst bewerkt: 13 apr 2013 07:49 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 13 apr 2013 07:59 #387775

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 13 apr 2013 10:30 #387803

Steigertje ligt best wel hoog, dus daar kan je alleen met HW komen, als je er al kan komen. Mooi plekkie hoor daar. In de praktijk heb ik er overigens nog nooit bootjes van eilanders zien liggen, misschien moeten we weer eens contact opnemen met de wsv ter plekke voor een update. Heb er een paar keer gelegen, mooi schoon zand, alleen dicht bij de dijk toch nog weer wat bagger, maar niet diep.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 13 apr 2013 14:35 #387843

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
It Paradyske schreef :
Steigertje ligt best wel hoog, dus daar kan je alleen met HW komen, als je er al kan komen. Mooi plekkie hoor daar. In de praktijk heb ik er overigens nog nooit bootjes van eilanders zien liggen, misschien moeten we weer eens contact opnemen met de wsv ter plekke voor een update.
De meest recente info op de site van de Wadvaarders is inderdaad meer dan 6 jaar oud, dus dat is wel een idee. Bedoel je dat je in het algemeen nog nooit bootjes van eilanders daar hebt zien liggen of nog nooit aan het steigertje?
Heb er een paar keer gelegen, mooi schoon zand, alleen dicht bij de dijk toch nog weer wat bagger, maar niet diep.
Het lijkt me een nogal onbeschutte plek, zeker als je niet in het stuk net naast de dam mag droogvallen. Als het zand is, staat er dus ook wel wat stroom. Dat maakt het water ook niet rustiger als de wind tegen het tij in staat. Geen last van gehad?

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 13 apr 2013 15:37 #387861

  • Brinta
  • Brinta's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 850
Ik raak even de draad kwijt.

Die foto van Stegman, is dat al geraden?
Is dat Stad aan 't Haringvliet?
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 13 apr 2013 15:49 #387863

lodewijk stegman schreef :
It Paradyske schreef :
Steigertje ligt best wel hoog, dus daar kan je alleen met HW komen, als je er al kan komen. Mooi plekkie hoor daar. In de praktijk heb ik er overigens nog nooit bootjes van eilanders zien liggen, misschien moeten we weer eens contact opnemen met de wsv ter plekke voor een update.
De meest recente info op de site van de Wadvaarders is inderdaad meer dan 6 jaar oud, dus dat is wel een idee. Bedoel je dat je in het algemeen nog nooit bootjes van eilanders daar hebt zien liggen of nog nooit aan het steigertje?
Beide! :-) Wij waren er meestal in juni, en dan lag er dus niks....
Heb er een paar keer gelegen, mooi schoon zand, alleen dicht bij de dijk toch nog weer wat bagger, maar niet diep.
Het lijkt me een nogal onbeschutte plek, zeker als je niet in het stuk net naast de dam mag droogvallen. Als het zand is, staat er dus ook wel wat stroom. Dat maakt het water ook niet rustiger als de wind tegen het tij in staat. Geen last van gehad?

--
stegman

Het stuk er naartoe loopt heel langzaam op en breekt daardoor ook wel wat, moet echter ook bekennen dat wij altijd op dat stuk lagen waar je dus eigenlijk niet mag liggen, maar ja, als er dus geen enkele eilander te bekennen is, dan heb ik er niet zo'n probleem mee om er toch wel te gaan liggen. En vermoedelijk ook wel een wind die geen Z in de naam had.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 13 apr 2013 17:16 #387891

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Brinta schreef :
Ik raak even de draad kwijt.

Die foto van Stegman, is dat al geraden?
Is dat Stad aan 't Haringvliet?
De draad kwijt?
Ja, ik vond 't wel een beetje raar dat het even duurde voordat er iemand wat riep. Want zó moeilijk is ie nou ook weer niet, natuurlijk.
Dan kletsen we ondertussen nog maar even wat over droogvallen bij Lies, om de tijd te doden, als het ware.

Maar inderdaad Brinta: Stad aan Haringvliet in één keer goed!

En nog wat ZF-ers, als jullie nu denken: "leuk kommetje, daar moet we komend seizoen maar een een nachtje tegen de muur", dan moet ik jullie teleurstellen. Passanten zijn hier om de een of andere reden NIET welkom..

--
stegman
Laatst bewerkt: 13 apr 2013 17:16 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 apr 2013 01:08 #387953

  • Armin
  • Armin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 193
lodewijk stegman schreef :
En nog wat ZF-ers, als jullie nu denken: "leuk kommetje, daar moet we komend seizoen maar een een nachtje tegen de muur", dan moet ik jullie teleurstellen. Passanten zijn hier om de een of andere reden NIET welkom..

--
stegman

Eerste wat ik dacht toen ik de foto zag; "hee, was dat niet die haven waar ik vorig jaar niet mocht liggen..." :laugh:
De haven buitenop was toen veel te winderig, maar uitgeweken naar Middelharnis!
Laatst bewerkt: 14 apr 2013 01:09 door Armin.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 14 apr 2013 09:53 #388035

  • Brinta
  • Brinta's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 850
Ja, ik was even de draad van het draadje kwijt, maar 'k heb hem weer teruggevonden.
Ik ken Stad ook alleen van de wal en het er letterlijk langsvaren :)

Ik heb even niet zoveel foto's paraat, maar vorig jaar heb ik onze masttop verguld en heb nu een mooie gelegenheid het resultaat wereldwijd te showen.

Maar waar liggen we?

Laatst bewerkt: 14 apr 2013 09:53 door Brinta.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 18 apr 2013 16:36 #389264

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Tijd voor een hint!
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 18 apr 2013 18:10 #389301

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Vlieter1 schreef :
Tijd voor een hint!
Inderdaad. Want dit is natuurlijk niet de bedoeling.
Volgens de informatie die ZF zelf levert is het 4 dagen geleden sinds Brinta inlogde op ZF.
Zo gaan we niet met elkaar om, zou ik zeggen.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 18 apr 2013 18:57 #389318

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Morgenavond een nieuwe plaat posten als we dan nog niets van Brinta gehoord hebben?
J
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 18 apr 2013 19:39 #389333

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
We hebben ooit een paar spelregels afgesproken.
Een daarvan ging over niet langer dan 24 uur radiostilte.
Nu denk ik niet dat we dit spelletje moeten spelen met het mes op tafel maar vier etmalen is wel heel lang.
Ik stel voor dat de eerste die er zin in heeft een nieuwe raadplaat er op knalt.
Ga je gang.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 18 apr 2013 20:24 #389341

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 7622
om maar even de boel op gang te houden,

Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 18 apr 2013 20:31 #389345

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
b100 schreef :
om maar even de boel op gang te houden
Snel gokje: Schiermonnikoog.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 19 apr 2013 04:00 #389366

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 7622
klopt helemaal lodewijk :laugh:
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 3.810 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl