Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re: Waar varen we langs?????? 08 juli 2013 03:52 #413928

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30044
lodewijk stegman schreef :
lodewijk stegman schreef :
Mijn oude Victoire 22' Brendan ligt ergens voor anker, het Feuerhandje dat als ankerlichtje fungeerde hangt aan de achterstag; het brandt nog.

"Feuerhandje brandt nog" vertelt het eigenlijk al, maar voor het nog niet had begrepen: de foto is 's morgen vroeg gemaakt. Om precies te zijn op 29 augustus om 05.11 u.
Nou waren jullie dit weekend natuurlijk allemaal druk met waar het hier eigenlijk om draait: zeilen. Maar zelfs dan nog kijkt de helft van jullie regelmatig op de eifoon of eipad, volgens mij. Hoe dan ook: het schiet met bovenstaand plaatje nog niet zo op. Niet eens een wilde gok, die als fout antwoord in ieder geval iets uitsluit.
Daarom spitsen we de zaak maar wat verder toe: we zitten hier bezuiden de lijn Nijmegen - Rotterdam.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 juli 2013 05:10 #413937

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Gat van de Slek

en idd dat is een schot ver voor de boeg want ik heb géén idee
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 juli 2013 06:25 #413952

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30044
Anjo schreef :
Gat van de Slek

en idd dat is een schot ver voor de boeg want ik heb géén idee
Ik zou in dit geval niet van een schot voor de boeg maar een 'near miss' willen spreken.
Het lag natuurlijk, om meerdere redenen, heel erg voor de hand dat het in de Biesbos was.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 juli 2013 12:20 #414069

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Ja,biesbosch was een gerede gok en je schreef dat lampje nog brandde dus kijk ik naar t oosten . Ga de kaart nog eens bekijken vanavond
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 juli 2013 05:54 #415402

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30044
Anjo schreef :
Ja,biesbosch was een gerede gok en je schreef dat lampje nog brandde dus kijk ik naar t oosten . Ga de kaart nog eens bekijken vanavond
Anjo ziet er kennelijk ook geen gat meer in.
De boot ligt in Keesjes Killeke in de Biesbos. Links ligt buiten beeld de Lange Plaat, de hoogspanningsmast staat in de Turfzak.
Vanaf heden weer free for all, maar alléén als jullie er zin in hebben, natuurlijk..

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 juli 2013 06:10 #415408

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389


Eentje van afgelopen weekend.
Wie hier ter plaatse kind aan huis is kan misschien beter eerst anderen de kans geven :laugh:
Joris
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 juli 2013 06:27 #415416

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30044
Vlieter1 schreef :
Eentje van afgelopen weekend.
Wie hier ter plaatse kind aan huis is kan misschien beter eerst anderen de kans geven :laugh:
Ik kom uit het zuiden, dus kind aan huis lijkt me een beetje overdreven.
Het is een snelle gok, maar de kerktoren doet me denken aan die van Oosterland op Wieringen. In dat geval ligt de boot waarschijnlijk op de Breehorn, onder het eiland. Misschien in de beschutting van de leidammen van Den Oever.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 juli 2013 06:49 #415422

Ik denk niet dat het een kerktoren is...
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 juli 2013 06:55 #415423

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30044
Lytjepole schreef :
Ik denk niet dat het een kerktoren is...
Aan Wieringen twijfelde ik ook al. Ik geloof dat ik begrijp wat je bedoelt, maar Vlieter geeft hier de hints, dus ik ga er niet verder op in..

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 juli 2013 07:30 #415428

Willemsduin?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 juli 2013 07:44 #415432

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30044
It Paradyske schreef :
Willemsduin?
Nee, het is de andere puntje, puntje, puntje, daar op de horizon.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 juli 2013 08:29 #415445

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
het is inderdaad geen toren (te weinig kerkgangers daar)

@ Hans: je bent daar wel kind aan huis, maar toch niet helemaal juist. Wel warm.

Ik denk dat Stegman beter in de buurt zit...
Laatst bewerkt: 12 juli 2013 08:36 door Vlieter1.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 juli 2013 10:00 #415469

  • mjatv
  • mjatv's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 106
en deze dan?
Bijlagen:
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 juli 2013 10:07 #415472

  • wybeslot
  • wybeslot's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3852
Hé, je gaat voor je beurt, vorige plaatje moet eerst geraden worden.
Degene die het raadt mag nieuw plaatje plaatsen.
Efsix 1100 - Red Baron
Ligplaats Giesbeek
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 juli 2013 10:17 #415473

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Inderdaad, en BTW: in deze draad alleen plaatjes uit NL!
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 juli 2013 10:59 #415481

  • mjatv
  • mjatv's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 106
o nou pardon heren, tjeetje mina... :sick:
Het is trouwens bijna in NL, daar moet je geweest zijn! :woohoo:
Laatst bewerkt: 12 juli 2013 13:02 door mjatv. Reden: Belangrijke opmerking vergeten!
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 juli 2013 11:14 #415485

Mag ik nog een keer? Ik heb nog zo'n leuk plaatje...
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 juli 2013 14:15 #415513

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Hmmmm Hans... Volgens mij weet Stegman de plaats ook, maar wacht hij netjes tot hij morgen weer aan de beurt is.

Als Stegman nou morgen goed raadt en vervolgens een niet te zuidelijk plaatje post, dan raad jij dat even en kan je je plaatje erop zeten, akkoord?
(als iemand anders het eerder weet, wordt het natuurlijk allemaal anders, maar dat is altijd nog beter dan dat we een week op een nieuwe inzending moeten wachten).

Tot morgen dan (op Web of Wad),
Joris
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 juli 2013 14:30 #415516

:-) Ik zal braaf wachten
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 juli 2013 15:41 #415532

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30044
It Paradyske schreef :
:-) Ik zal braaf wachten
Ga je gang hoor, Hans. Ik heb niet zoveel leuke en goeie plaatjes meer.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 juli 2013 15:49 #415535

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30044
Vlieter1 schreef :
Als Stegman nou morgen goed raadt en vervolgens een niet te zuidelijk plaatje post, dan raad jij dat even en kan je je plaatje erop zeten, akkoord?
Ja, dat is dus het merkwaardige fenomeen waar ik wel vaker tegenaan loop. Ik raad met enige regelmaat plaatjes in het noorden. Ik plaats ze zelfs, zo af en toe. Ik kom daar wel 's, namelijk. Maar als jullie noorderlingen geconfronteerd worden met een zuidelijk plaatje, dan staan jullie met de mond vol tanden.
Met dat soort eenkennigheid ga ik dus ècht geen rekening houden. Je komt maar eens kijken in de omgeving van Dordt, op het Haringvliet en in Zeeland, zou ik zeggen.
Er zijn mensen die denken dat je hier niet ècht kunt zeilen. maar dat valt erg mee.

--
stegman
Laatst bewerkt: 12 juli 2013 16:28 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 juli 2013 20:23 #415591

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
:laugh: :laugh: je hebt een beetje gelijk, Stegman (maar ik heb onlangs Rotterdam geraden, zij
het dankzij het schip dat er voer). Wie weet zak ik ns af die kant op. En dan zal ik heel veel foto's maken :P
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 13 juli 2013 03:54 #415601

Baken bij de Kobbeduinen?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 13 juli 2013 05:53 #415608

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30044
It Paradyske schreef :
Baken bij de Kobbeduinen?
Heel goed, Hans.
De beurt is geheel regulier aan jou.

Ik ben even zeilen (mag ook wel weer 's..)

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 13 juli 2013 07:16 #415623

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Niets meer aan toe te voegen...
JK
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 2.919 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl