Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re: Waar varen we langs?????? 27 juni 2013 09:02 #411003

  • TimoDino
  • TimoDino's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 921
Francois,

Het is volgens mij op het Noord-Hollands kanaal tussen Wormer en West-Knollendam.
Als het goed is heb je net 9 bruggen achter de rug vanuit de sluis van Zaandam.

Timo
Dompkruiser 770 "GISZMO"
Laatst bewerkt: 27 juni 2013 09:04 door TimoDino.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 27 juni 2013 09:10 #411007

Timo is aan de beurt!

Jij zult dat stukje wel kennen inderdaad :-)
Hoewel ik maar 3 bruggen had. Vanaf haven de Onderlinge in Zaandam...

grtz, Francois
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 28 juni 2013 09:46 #411465

  • TimoDino
  • TimoDino's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 921
Helaas geen moeilijke bij de hand!

Dompkruiser 770 "GISZMO"
Laatst bewerkt: 28 juni 2013 09:47 door TimoDino.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 28 juni 2013 09:57 #411475

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
TimoDino schreef :
Helaas geen moeilijke bij de hand!
Dat is de sluis van Edam, als ik me niet vergis..
Albert45 is lekker zeilen vermoed ik..

--
stegman
Laatst bewerkt: 28 juni 2013 09:57 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 28 juni 2013 11:42 #411516

  • TimoDino
  • TimoDino's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 921
Klopt.

Maar Albert was niet aan het zeilen.
Ik heb wel naar hem gezwaaid, en heel even gesproken!
Dompkruiser 770 "GISZMO"
Laatst bewerkt: 28 juni 2013 11:43 door TimoDino.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 28 juni 2013 20:17 #411672

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
TimoDino schreef :
Klopt.

Maar Albert was niet aan het zeilen.
Ik heb wel naar hem gezwaaid, en heel even gesproken!
Hij zat in ieder geval niet achter de computer..

We gaan weer verder:



--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 28 juni 2013 20:41 #411674

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
Dat lijkt me de brug bij Hank over de Maas.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 29 juni 2013 04:38 #411691

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Delphi32 schreef :
Dat lijkt me de brug bij Hank over de Maas.
Er wordt meestal gesproken over de brug bij Raamsdonksveer, maar het is duidelijk dat we het over dezelfde brug hebben..

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 29 juni 2013 05:23 #411700

  • monreve
  • monreve's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1147
AKA Keizersveerbrug, bekend van de files.

Stan
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 29 juni 2013 06:18 #411706

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
monreve schreef :
AKA Keizersveerbrug, bekend van de files.
Je hebt helemaal gelijk. Die naam hoor je nog vaker.
Overigens is de brug in de jaren zeventig of tachtig verbreed. Het zijn eigenlijk twee bruggen, zoals op de foto ook te zien is. Als ik me niet vergis kwamen de brugdelen van de oude Moerdijkbrug, die in dezelfde tijd ook werd verbreed en van een vakwerkconstructie veranderde in een 'platte' brug uit plaatstaal.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 29 juni 2013 20:44 #411818

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
Ik weet niet of ik deze al eerder heb gebruikt, maar vooruit:

Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 30 juni 2013 06:52 #411849

Uhh, Steenbergse Vliet...?
Na een periode van stilte ben ik er weer...!
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 30 juni 2013 17:03 #411964

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
Nee, helaas.
Hint: het is op de foto volgens mij tussen 9 en 10 's ochtends, in het vroege najaar.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 30 juni 2013 19:00 #412013

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Delphi32 schreef :
Ik weet niet of ik deze al eerder heb gebruikt, maar vooruit:
Lijkt veel op de Biesbos. Gat van de Kerksloot, misschien?

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 30 juni 2013 20:18 #412028

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
Je zit ernstig in de buurt (ik had ook van jou niet anders verwacht eigenlijk), maar het Gat van de Kerksloot is het niet.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 30 juni 2013 20:50 #412035

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Gat Van De Noorderklip?
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 30 juni 2013 20:52 door Fly-Tour.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 30 juni 2013 20:59 #412037

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
Nee.
Ik wil wel een hint geven maar dan geef ik wel heel veel weg. Nou vooruit, anders zitten we morgen nog naar Biesboschgaten te kijken: we zijn onderweg van Drimmelen naar Noordschans.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 01 juli 2013 06:52 #412075

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Delphi32 schreef :
Nee.
Ik wil wel een hint geven maar dan geef ik wel heel veel weg. Nou vooruit, anders zitten we morgen nog naar Biesboschgaten te kijken: we zijn onderweg van Drimmelen naar Noordschans.
Ja, je geeft met die opmerking inderdaad wel wat weg, hoewel je zonder lokale bekendheid nog moet gokken, lijkt mij...

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 02 juli 2013 07:29 #412413

Wat betreft de lokale kennis valt het mee.
Een beetje speurwerk* doet wonderen.

Je zit op het Spijkerboor volgens mij.

* tussen 9 en 10 des ochtends, dan verraadt het licht dat je noord-oost kijkt. Op de achtergrond zie je een 380 kV hoogspanningsmast. Wanneer je dan in good old fashioned googhem eurz een overlay van het nederlandse hoogspanningsnet oproept, en kijkt wat er bij Drimmelen in de buurt aan lijnen ligt (in dit geval de lijn van centrale Geertruidenberg naar Krimpen), gecombineerd met die noord-oostrichting, dan kan het (bijna) niet anders dan het spijkerboor zijn...

grtz, Francois
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 02 juli 2013 09:25 #412442

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
Correct! Succes met het plaatsen van een nieuwe raadplaat.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 02 juli 2013 09:38 #412447

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
munirulez schreef :
Wat betreft de lokale kennis valt het mee.
Een beetje speurwerk* doet wonderen.

Je zit op het Spijkerboor volgens mij.

* tussen 9 en 10 des ochtends, dan verraadt het licht dat je noord-oost kijkt. Op de achtergrond zie je een 380 kV hoogspanningsmast. Wanneer je dan in good old fashioned googhem eurz een overlay van het nederlandse hoogspanningsnet oproept, en kijkt wat er bij Drimmelen in de buurt aan lijnen ligt (in dit geval de lijn van centrale Geertruidenberg naar Krimpen), gecombineerd met die noord-oostrichting, dan kan het (bijna) niet anders dan het spijkerboor zijn...
Ja, die hoogspanningsmast doet inderdaad wat voor het zoekwerk.
Maar als je begrijpt dat voor een schip met een staande mast van meer dan 9.50 m de kortste vaarroute van Drimmelen naar Noordschans over de Spijkerboor loopt en je kent de begroeiing daar een beetje, dan ben je er nog sneller uit.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 juli 2013 09:56 #412804

Goed, nu nog een foto vinden :unsure:
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 05 juli 2013 11:51 #413511

Sorry mensen, geen geschikte foto in mijn (nog beperkte) verzameling vanaf het water.

Niet getreurd echter! Aangezien Lodewijk er met het Gat van de Kerksloot er het dichtst bij zat gun ik hem de eer ;-) Hij weet vast een interessante op het scherm te toveren!

Francois
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 05 juli 2013 17:53 #413576

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
munirulez schreef :
Sorry mensen, geen geschikte foto in mijn (nog beperkte) verzameling vanaf het water.

Niet getreurd echter! Aangezien Lodewijk er met het Gat van de Kerksloot er het dichtst bij zat gun ik hem de eer ;-) Hij weet vast een interessante op het scherm te toveren!
Ik zat er nog dichter bij dan je denkt, Muni.

Nou, vooruit dan maar weer.. Er blijkt hier de nodige handigheid te zijn in het gebruik van overlays van het Nederlandse hoogspanningsnet, dus deze moet oplosbaar zijn.
Mijn oude Victoire 22' Brendan ligt ergens voor anker, het Feuerhandje dat als ankerlichtje fungeerde hangt aan de achterstag; het brandt nog.



--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 06 juli 2013 09:29 #413663

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
lodewijk stegman schreef :
Mijn oude Victoire 22' Brendan ligt ergens voor anker, het Feuerhandje dat als ankerlichtje fungeerde hangt aan de achterstag; het brandt nog.

"Feuerhandje brandt nog" vertelt het eigenlijk al, maar voor het nog niet had begrepen: de foto is 's morgen vroeg gemaakt. Om precies te zijn op 29 augustus om 05.11 u.

--
stegman
Laatst bewerkt: 06 juli 2013 09:29 door Wadloper.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 3.792 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl