Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re: Waar varen we langs?????? 15 sept 2013 13:14 #438264

  • Brassman
  • Brassman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 709
Noordschansnatuurlijk! :whistle:
Catch that Wind!
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 15 sept 2013 13:42 #438273

  • nico1
  • nico1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 811
Brassman schreef :
Noordschansnatuurlijk! :whistle:
Nog even en het wordt onherkenbaar daar!
Is Piet van de pot gevallen? Wordt het een echt zoekplaatje.
Nu nog Pools leren....
Laatst bewerkt: 15 sept 2013 13:44 door nico1.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 15 sept 2013 14:02 #438279

  • Brassman
  • Brassman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 709
Ach ja, er wordt aan gewerkt zullen we maar zeggen.

En voor Piet...lig ik daar niet! :laugh:
Catch that Wind!
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 15 sept 2013 19:48 #438432

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
Noordschans was het wel! Brassman, jouw beurt.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 15 sept 2013 20:14 #438439

  • Brassman
  • Brassman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 709
oi43.tinypic.com/fz2lqu.jpg

Voor de echte kenners, waar zet mijn helaas wijlen maat een zijner laatste bakkies echte koffie..
Bijlagen:
Catch that Wind!
Laatst bewerkt: 15 sept 2013 20:21 door Brassman.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 15 sept 2013 22:37 #438460

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Aan boord, meer kan ik er echt niet van maken.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 15 sept 2013 22:54 #438461

  • Brassman
  • Brassman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 709
Catch that Wind!
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 15 sept 2013 22:58 #438462

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Weet wel wat een dukdalf is, maar of dit nou zo specifiek is voor de plek vraag ik me af zonder verdere details.......
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 15 sept 2013 23:18 #438465

  • Brassman
  • Brassman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 709
Ach, je hebt Dukdalven in allerlei soorten en maten, maar ik moet erkennen dat herkenningspunt van deze foto 'de binnenkant der Dukdalf' weergeeft.

Maar evengoed voor diegene die daarbuitenlangs Heen danwel weervaart zou het een zeer herkenbare Dalf moeten zijn.

(ik zal niet vragen de hoeveelste het vanuit het Oosten gerekend is..) :blink:
Catch that Wind!
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 16 sept 2013 12:55 #438737

  • Brassman
  • Brassman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 709
Te moeilijk??

Een weggevertje dan maar..

Catch that Wind!
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 16 sept 2013 16:53 #438850

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30050
Brassman schreef :
Te moeilijk??

Een weggevertje dan maar..
Je hebt ons te pakken, geloof ik, Brassman. Geen idee waar dit is, ondanks het gegeven dat dit de foto is die je in eerste instantie had moeten plaatsen. Die vreemde neiging die er hier is om het om het zo clueless mogelijk te maken helpt niet aan de populariteit van dit spelletje; echt waar..

Dit is dus blijkbaar al moeilijk genoeg.
Toch clues genoeg: tamelijk woeste oevers die een soort veenmoeras laten zien. De omgeving van de Princenhof of de Weerribben. Maar daar lijkt het niet te zijn. Een niet eens zo heel breed kanaal met meerstoelen van een grootte die ook in de Rotterdamse haven zou passen. Gezien de wachtende boten liggen we voor een brug of een sluis. En tot top it off: in de achtergrond twee witte spitse tonnen.

Ik ben benieuwd..

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 16 sept 2013 17:04 #438855

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Van Harinxma kanaal bij Leeuwarden. Wachtplaats voor de spoorbrug HRMK.?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Laatst bewerkt: 16 sept 2013 17:05 door Jutter.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 16 sept 2013 17:08 #438858

  • H2O
  • H2O's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1303
Doet me een beetje denken aan de Steenbergse Vliet, vlak voor de sluis van Benedensas.

Jeroen.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 16 sept 2013 17:09 #438859

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Ik zie volgens mij ook industriële bebouwing op de achtergrond. Ik associeer het eerder met de omgeving boven Amsterdam, maar ik zou echt niet weten waar precies.
JK
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 16 sept 2013 17:11 #438861

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30050
H2O schreef :
Doet me een beetje denken aan de Steenbergse Vliet, vlak voor de sluis van Benedensas.
Ik mag niks meer zeggen, maar ik kom net tot dezelfde conclusie. Die 'omwikkelde' meerstoelen. Ze zijn zo rot dat niemand er meer aan vast durft te maken, geloof ik.

--
stegman
Laatst bewerkt: 16 sept 2013 17:13 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 16 sept 2013 17:13 #438863

  • Zonsnel
  • Zonsnel's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2031
Oude Tonge
Groet,

Zonsnel

zeilen is een manier van leven
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 16 sept 2013 19:03 #438933

  • Brassman
  • Brassman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 709
Benedensas indeed,de enorme Dukdalven zijn een in het oog springend kenmerk, waardoor ik dacht dat het wel bekend zou voorkomen.

De Heen(en terug) was eigenlijk een tip.

De honneurs gaan naar H2O.
Catch that Wind!
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 16 sept 2013 19:13 #438939

  • H2O
  • H2O's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1303
Brassman schreef :
De honneurs gaan naar H2O.
Merci!

Hier dan een sfeerplaatje. Denk dat het niet al te veel moeite hoeft op te leveren.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 16 sept 2013 20:04 #438957

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30050
H2O schreef :
Hier dan een sfeerplaatje. Denk dat het niet al te veel moeite hoeft op te leveren.
Die twee boeitjes zijn wat verwarrend, maar de mosselhangcultuur op de achtergrond maakt duidelijk waar het is. De voorhaven van de Krammersluis, zoute kant. Zon gaat onder in het noordwesten: foto gemaakt in juni, waarschijnlijk.

--
stegman
Laatst bewerkt: 16 sept 2013 20:06 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 16 sept 2013 20:40 #438968

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Dat zou wel eens kunnen kloppen! Nu je het zegt begin ik 'm ook te herkennen.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 17 sept 2013 03:53 #438991

  • H2O
  • H2O's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1303
lodewijk stegman schreef :
H2O schreef :
Hier dan een sfeerplaatje. Denk dat het niet al te veel moeite hoeft op te leveren.
Die twee boeitjes zijn wat verwarrend, maar de mosselhangcultuur op de achtergrond maakt duidelijk waar het is. De voorhaven van de Krammersluis, zoute kant. Zon gaat onder in het noordwesten: foto gemaakt in juni, waarschijnlijk.

--
stegman
Je hebt helemaal gelijk, behalve dat de foto is gemaakt in augustus. De foto is van 2011 toen je nog aan de wachtsteiger mocht overnachten.

Jij mag weer!
Laatst bewerkt: 17 sept 2013 03:53 door H2O.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 17 sept 2013 04:29 #439002

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30050
H2O schreef :
Je hebt helemaal gelijk, behalve dat de foto is gemaakt in augustus. De foto is van 2011 toen je nog aan de wachtsteiger mocht overnachten.

Jij mag weer!
Ik had uitgedokterd dat de hoek waaronder je tussen de havendammen doorkijkt op NW gericht was, maar waarschijnlijk zal het toch dichter bij W hebben gelegen.

Hoe dan ook, de volgende. Ook niet moeiijk, volgens mij:



--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 17 sept 2013 04:32 #439003

  • nico1
  • nico1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 811
Vuile gat, waar het pontje naar Tien Gemeente vertrekt?
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 17 sept 2013 04:36 #439005

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30050
nico1 schreef :
Vuile gat, waar het pontje naar Tien Gemeente vertrekt?
Ja, je had had haast, hè? Geen tijd om de naam van het dorp uit je geheugen op te hengelen en Tiengemeten goed te schrijven.

Maar de beurt is van jou; het is het Vuile Gat en vanuit Nieuwendijk vaart het pontje naar Tiengemeten.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 17 sept 2013 04:44 #439008

  • nico1
  • nico1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 811
Excuus voor de onvolkomenheden, ik ben ook al zo lang uit Nederland weg dat het geheugen hier en daar hapert!
Tiengemeten, ik zal het onthouden, Lodewijk.

Graag laat ik de beurt voorbij gaan aan iemand met een mooie plaat ter beschikking, misschien kom ik in de internationale versie aan de beurt....
De platen die ik heb zitten ver weg op CD en de drive ervoor moet ook opgedoken worden....
Laatst bewerkt: 17 sept 2013 04:47 door nico1.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 3.486 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl