Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re: Waar varen we langs?????? 10 dec 2013 17:34 #465905

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Schelphoek?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 dec 2013 17:50 #465917

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4494
Jutter schreef :
Schelphoek?

helemaal goed (zie waarvarenwij.blogspot.nl/2013/...en-in-de-rimboe.html).

Aan jou de eer,

Cees
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 dec 2013 18:14 #465928

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Wat een mooie blog!

Waar komen we dit bijzondere transport tegen?

Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 dec 2013 19:26 #465952

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Jutter schreef :
Waar komen we dit bijzondere transport tegen?
Het is nogal een gok, maar de wal achter deze schepen doet me denken aan het Keeten ter hoogte van Stavenisse.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 dec 2013 19:29 #465955

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Helemaal goed Stegman, kijk maar.


Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 dec 2013 20:47 #465973

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Jutter schreef :
Helemaal goed Stegman, kijk maar.
Inderdaad: om het hoekje ligt de Oosterschelde. De havenmond van Stavenisse stond rechts nèt niet op de foto, denk ik.
Zit er trouwens nog een verhaal achter dat merkwaardige samenstel van vaartuigen op de foto?

De volgende:



--
stegman
Laatst bewerkt: 10 dec 2013 20:48 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 dec 2013 20:54 #465975

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Lijkt me gevalletje SMR, maar waar?
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 dec 2013 20:57 #465977

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Langs een witte Cornish Crabber, dat zie je niet vaak.
Wat daar achter ligt... geen idee. De zuiderlingen zijn aan de macht, dan is het een kwestie van stilzitten tot er betere tijden aanbreken..!
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 dec 2013 21:10 #465981

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
1. het is windstil, bomen buigen naar rechts, dus schip vaart westelijk
2. boerderij vlak achter de hoge, harde dijk, dus zoet stromend water
3. getij minstens een meter

ergo: Spui
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 dec 2013 21:25 #465985

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Faran schreef :
Lijkt me gevalletje SMR, maar waar?
Hmm.. Dit is niet de Ringvaart van de Haarlemmermeer, in ieder geval.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 dec 2013 21:30 #465987

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Vlieter1 schreef :
Langs een witte Cornish Crabber, dat zie je niet vaak.
Wat daar achter ligt... geen idee. De zuiderlingen zijn aan de macht, dan is het een kwestie van stilzitten tot er betere tijden aanbreken..!
Wat een getob nu toch weer.. "De zuiderlingen zijn aan de macht".. Sorry dat ik zo af en toe ook nog wel eens wat in het noorden raad, hoor. Ik ken natuurlijk niet iedere rietkraag langs elke willekeurige vaart in Friesland, of die ene staak langs dat geultje op het Wad waarachter die volledig lege horizon, maar die kennis is jullie van harte gegund, vanzelfsprekend. Als je nooit verder komt dan daar, zul je het ermee moeten doen..

Zouden er trouwens in het noorden geen plekken zijn die er zó uitzien?

--
stegman
Laatst bewerkt: 10 dec 2013 21:36 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 dec 2013 21:34 #465990

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
La Mavare schreef :
1. het is windstil, bomen buigen naar rechts, dus schip vaart westelijk
Kijk. Iemand die de methode nog niet vergeten is en een goede deductie maakt.
2. boerderij vlak achter de hoge, harde dijk, dus zoet stromend water
Hmm..
3. getij minstens een meter
Inderdaad. Minstens.
ergo: Spui
Helemaal niet zo'n slechte gok. Maar niet goed.

--
stegman
Laatst bewerkt: 10 dec 2013 21:34 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 dec 2013 22:13 #466002

  • CeesS
  • CeesS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4494
De Noord ? Richting Ridderkerk-Alblasserdam ?
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 dec 2013 22:30 #466006

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
CeesS schreef :
De Noord ? Richting Ridderkerk-Alblasserdam ?
De Noord heeft inderdaad ook hoge dijken in die omgeving. Maar het water is er nooit zó rustig als op deze foto. Ook niet als het bladstil is.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 dec 2013 04:26 #466017

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Dortse Kil misschien?

Dat sleeptransport was er een richting sloperij ergens bij Gent.Gaan heel veel viskotters naar toe de afgelopen jaren.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Laatst bewerkt: 11 dec 2013 04:27 door Jutter.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 dec 2013 04:45 #466018

Dordtsche kil

mmm. jutter was me voor
Laatst bewerkt: 11 dec 2013 04:45 door de-verleiding.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 dec 2013 05:59 #466025

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
de-verleiding schreef :
Dordtsche kil

mmm. jutter was me voor
Ook langs de Dordtse Kil liggen hoge dijken; dat klopt. Maar ook daar is het niet. Net als bij de Noord krijgt het water zelden de kans om zó tot rust te komen.
Erg warm wordt het tot op heden nog niet, heren. Jullie moeten ook niet teveel blindvaren op conclusies van jullie voorgangers, trouwens..

--
stegman
Laatst bewerkt: 11 dec 2013 06:01 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 dec 2013 06:46 #466030

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 814
-de bebossing rond de gebouwen gaat gebogen onder de ZW wind en neigt NO
-de strakke dijk
-verval van minstens een meter
dat moet wel een bedijkt kanaal zijn van zout naar zout
-de Cornish houd gelet op de bebossing pal Zuid en zit dus aan de westelijke wal
(de verkeerspost in de buurt heeft mss wel gemaand om stuurboordswal te houden ;)
- de fotograaf kent de regels daar en zit niet op een oplopend schip en vaart dus ook aan SB wal richting Noord

De fotograaf vaart richting de monding van het Kanaal door Zuid Beveland , en ziet de Oosterschelde voor zich met aan zijn rechterhand het gebouw van verkeerspost Wemeldinge.......
edit.....nadere bestudering via GE maakt mijn bovenstaande redenering waardeloos!
Laatst bewerkt: 11 dec 2013 07:12 door EelskeM. Reden: ander inzicht
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 dec 2013 07:47 #466037

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1555
Het Havenkanaal naar Zierikzee
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 dec 2013 07:57 #466040

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Kanaal door Walcheren?
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 dec 2013 16:57 #466254

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Albert 45 schreef :
Kanaal door Walcheren?
Nee, het schiet nog niet echt op.
Ik geef nog een paar hints; wordt het dan nog niks, dan plaats ik een andere foto van deze plek waarbij iedereen (nou ja; sommigen) het ineens wèl weet. Een kwestie van snel, hoog en hard inschieten, dus.
Hints: vergeet dat 'kanaal' idee ('geul': okee; 'kanaal': nee) en vergeet dat zoete water van La Mavare.

--
stegman
Laatst bewerkt: 11 dec 2013 16:57 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 dec 2013 20:10 #466327

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
OK, waag ik toch maar een gokje. Krabbenkreek?
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 dec 2013 20:14 #466329

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
lodewijk stegman schreef :
wordt het dan nog niks, dan plaats ik een andere foto van deze plek waarbij iedereen (nou ja; sommigen) het ineens wèl weet.
Om de vaart er een beetje in te houden:



--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 dec 2013 20:22 #466331

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Vlieter1 schreef :
OK, waag ik toch maar een gokje. Krabbenkreek?
Hahaha; ongelofelijk. Wat een gokje kan doen.
Ik heb net het plaatje geplaatst dat Zuiderlingen op het spoor had moeten zetten; de man die zuchtte onder de macht van de Zuiderlingen roept maar eens wat, en ja hoor..

Je hebt de macht terug Vlieter. Maak er goed gebruik van.

Ik voer trouwens nergens langs:



--
stegman
Laatst bewerkt: 11 dec 2013 20:23 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 dec 2013 20:26 #466333

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Hmm, de nauwelijks gefundeerde gok werkt een enkele keer net zo goed als de methode Stegman...
Bij de nieuwe foto wat meer aanknopingspunten dan een verdwaalde staak of een half onderwater getrokken ton, dus leef je uit!


Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 3.206 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl