Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re: Waar varen we langs?????? 11 dec 2013 20:38 #466335

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Vlieter1 schreef :
Hmm, de nauwelijks gefundeerde gok werkt een enkele keer net zo goed als de methode Stegman...
Weet je zeker dat je niet een heel klein beetje research hebt gedaan? Ik heb in de loop der jaren al verschillende keren zoekplaatjes van de Krabbenkreek geplaatst.. Wist je überhaupt dat er een Krabbenkreek bestond, vóór je gokje..?
Bij de nieuwe foto wat meer aanknopingspunten dan een verdwaalde staak of een half onderwater getrokken ton, dus leef je uit!
Ja, dat noem ik wel goed gebruik maken van de macht, Vlieter. Ongetwijfeld ergens in de Friese binnenlanden, maar geen idee waar..

--
stegman
Laatst bewerkt: 11 dec 2013 20:39 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 dec 2013 20:51 #466343

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1555
Kalenberg
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 dec 2013 20:55 #466344

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
.
Laatst bewerkt: 11 dec 2013 20:57 door Vlieter1.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 dec 2013 20:55 #466345

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Nee, Kalenberg is het niet.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 dec 2013 20:56 #466347

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
lodewijk stegman schreef :
.. Wist je überhaupt dat er een Krabbenkreek bestond, vóór je gokje..?

--
stegman

Hoho... Toen ik nog met mijn ouders voer zijn we regelmatig in Zeeland geweest, ook in de Krabbenkreek - maar dat was voor het laatst eind jaren 80, dus voor het oplossen van dit soort plaatjes kan ik niet meer veilig uit mijn geheugen putten.
Maar goed, obv de aanwijzingen was het aantal opties al drastisch beperkt. En overigens, zo'n verstokte noord-Nederland zeiler ben ik nu ook weer niet. Ik kan me herinneren dat ik nog eens een plaatje van jou uit Rhenen heb opgelost!
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 dec 2013 20:59 #466349

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2278
lodewijk stegman schreef :
Ongetwijfeld ergens in de Friese binnenlanden, maar geen idee waar..

--
stegman

Ik wel; onmiskenbaar Neare Saiter. De verbinding van de Lange Sleat tussen Wartena en Eernewoude en de Saiterpetten.

De boerderij en het Fries Jacht op de achtergrond zijn van de familie Brenninkmeijer ;)

Bij gebrek aan foto's kan het vanaf nu alle kanten op, Noord, Zuid, Oost, West; be my guest :P

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Laatst bewerkt: 11 dec 2013 21:06 door Arent.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 dec 2013 21:01 #466351

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Inderdaad Arent!
De Brenninkmeijers wenden hun kapitaal in elk geval smaakvol aan, een prachtig plekje en dito scheepje.
Benieuwd wie de macht grijpt!
Laatst bewerkt: 11 dec 2013 21:03 door Vlieter1.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 dec 2013 21:03 #466352

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2278
Waar ik eerst Boeier zei, bedoelde ik Fries Jacht. Stop

:blush: :blush:

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 dec 2013 21:13 #466358

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Offtopic even, maar hij heeft toch een kajuit, Arent? Dan is 't toch juist wel een boeier?


Laatst bewerkt: 11 dec 2013 21:16 door Vlieter1.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 dec 2013 21:43 #466369

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Arent schreef :
lodewijk stegman schreef :
Ongetwijfeld ergens in de Friese binnenlanden, maar geen idee waar..
Ik wel; onmiskenbaar Neare Saiter. De verbinding van de Lange Sleat tussen Wartena en Eernewoude en de Saiterpetten.
Geloof het of niet, maar dat slootje heb ik in 2008 nog eens gevaren. Ik had net de Wadloper gekocht en was 's morgens uit Delfzijl vertrokken, waar de vorige eigenaar een ligplaats had. Eemskanaal, om Groningen heen, Van Starkenborghkanaal, Prinses Margrietkanaal.
Het was al oktober en het begon te schemeren. Langs de zuidkant van de Saiterpetten lagen aanlegplaatsen van de Marrekrite, volgens de kaart, en vandaar kon ik de volgende morgen ook weer vlot het Margrietkanaal op. Ik nam de Lange Sleat en direct daarna de Neare Saiter.
Een nauw gaatje, vooral bij de boerderij. Die kan ik me nog herinneren en zelfs het Friese jachtje staat me vaag bij, maar de foto herkende ik niet. Het slootje is ook behoorlijk ondiep, veel meer dan 90 cm was het niet, hier en daar.
Daarna heerlijk geslapen aan een steigertje zonder verbinding met de wal en de volgende dag via de Pr. Margrietsluis bij Lemmer naar Enkhuizen.
Heel grappig om die plek op deze manier terug te zien. De naam 'Saiterpetten' heb ik altijd onthouden en dat zette me aan het denken.

--
stegman
Laatst bewerkt: 12 dec 2013 05:42 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 dec 2013 22:08 #466374

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Arent schreef :
Bij gebrek aan foto's kan het vanaf nu alle kanten op, Noord, Zuid, Oost, West; be my guest :P
Nou goed; omdat ik de vorige niet wist, maar er wèl gevaren heb, deze dan maar. Kunnen de jongens morgenochtend meteen weer verder:



--
stegman
Laatst bewerkt: 11 dec 2013 22:20 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 dec 2013 04:23 #466385

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Burgsluis.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 dec 2013 05:40 #466395

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Jutter schreef :
Burgsluis.
Inderdaad. Niet zo moeilijk voor een Zuiderling.
Hij is voor jou, Jutter.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 dec 2013 15:09 #466548

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2278
Vlieter1 schreef :
Offtopic even, maar hij heeft toch een kajuit, Arent? Dan is 't toch juist wel een boeier?



:blush: :blush:
Je hebt helemaal gelijk; hoewel er ook zeldzame uitzonderingen op die regel bestaan (de Lytse Bever bv)

Ik zag gisteren meteen waar het was en begon mijn reactie te typen. Bij nader inzien wilde ik zeker weten dat er geen onzin stond en heb de foto even bestudeerd...
Ik meende te zien dat het bootje open was, maar deze foto bewijst het tegendeel :whistle:

Sommige zaken verdienen het om zorgvuldig gezegd te worden. Da's lekker gelukt dus :S :P

Waar ik eerst boeier zei en dat veranderde in Fries jacht, zeg ik toch boeier; stop

Volgende keer zet ik een joker in :P :P

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Laatst bewerkt: 12 dec 2013 15:15 door Arent.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 dec 2013 16:03 #466572

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
We zien u de volgende keer graag terug voor een nieuwe ronde nautische geschiedenis.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 dec 2013 16:19 #466584

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2278
Vlieter1 schreef :
We zien u de volgende keer graag terug voor een nieuwe ronde nautische geschiedenis.

Graag :P

Maar nu eerst de nieuwe foto van Jutter....

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 dec 2013 16:54 #466604

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Ja ja ik ben er al, moest eerst de warme prak verwerken.


Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 dec 2013 17:30 #466611

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Jutter schreef :
Ja ja ik ben er al, moest eerst de warme prak verwerken.
Er is sprake van tegenlicht. De boot vaart dus waarschijnlijk in een richting met zuid erin. Boven de hoge muur is een portaal van een spoor-bovenleiding te zien. Geen sluis, maar een brug, dus.
Het kanaal door Zuid-Beveland?
Die kranen aan de horizon zijn wat verwarrend. staan er zulke grote kranen in Hansweert? Google-streetview lijkt dat te bevestigen: er staan kranen.
Het kanaal door Zuid-Beveland dus. Een mijltje voor de sluizen van Hansweert.

--
stegman
Laatst bewerkt: 12 dec 2013 17:31 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 dec 2013 17:40 #466613

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
lodewijk stegman schreef :
Jutter schreef :
Ja ja ik ben er al, moest eerst de warme prak verwerken.
Er is sprake van tegenlicht. De boot vaart dus waarschijnlijk in een richting met zuid erin. Boven de hoge muur is een portaal van een spoor-bovenleiding te zien. Geen sluis, maar een brug, dus.
Het kanaal door Zuid-Beveland?
Die kranen aan de horizon zijn wat verwarrend. staan er zulke grote kranen in Hansweert? Google-streetview lijkt dat te bevestigen: er staan kranen.
Het kanaal door Zuid-Beveland dus. Een mijltje voor de sluizen van Hansweert.

--
stegman
Korrekt hoor! Vlakebrug. Kranen zijn van scheepswerf Reimerswaal.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Laatst bewerkt: 12 dec 2013 17:42 door Jutter.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 dec 2013 18:16 #466622

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Jutter schreef :
Korrekt hoor! Vlakebrug. Kranen zijn van scheepswerf Reimerswaal.
De Vlakebrug. Die naam was ik even vergeten.

De volgende:



--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 dec 2013 18:47 #466632

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Biesbosachtig, meerdere electriciteitsleidingen in beeld, dus niet te ver van de centrale bij Geertruidenberg (?) De voorste mast gezien de hoogte over groter vaarwater... ik probeer het met de Amer.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 dec 2013 19:45 #466642

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Vlieter1 schreef :
Biesbosachtig, meerdere electriciteitsleidingen in beeld, dus niet te ver van de centrale bij Geertruidenberg (?) De voorste mast gezien de hoogte over groter vaarwater... ik probeer het met de Amer.
Je zit op het goede spoor, maar de Amer is het niet.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 dec 2013 19:52 #466647

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Zie je wel, ik kan beter blind gokken.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 dec 2013 19:59 #466650

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Vlieter1 schreef :
Zie je wel, ik kan beter blind gokken.
Bedoel je dat "Biesbosachtig" het resultaat is van blind gokken?

Ik denk dat het wel meevalt met dat gokken. Je weet waar ik woon en ik heb al vaker plaatjes van de Biesbos laten zien.
Degenen die met Google Maps of Earth uit de weg kunnen, moeten nu binnen vijf minuten de plek kunnen vinden.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 dec 2013 20:01 #466652

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Er is een plek waar veel hoogspanning loopt, maar dit is een enkele leiding, ik gok ergens bij de nieuwe Merwede, Doode Kikvoorsche Kil.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 12 dec 2013 20:05 door Fly-Tour.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 3.458 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl