Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 24 mrt 2018 08:55 #929059

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Je vergeet "waar Google maps" ik langs.
May sauce be upon you.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mrt 2018 09:08 #929066

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Is dat misschien de Mokbaai?
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mrt 2018 10:12 #929080

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Daar lijkt het veel op.

Laat je daar nou niet niet mogen komen, met je persoonlijke pieremachochel..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mrt 2018 12:19 #929093

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Ook niet lopend om de bewuste foto te maken? Er zijn de laatste weken wel vreemdere foto's voorbij gekomen...

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mrt 2018 12:42 #929096

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Eclips schreef :
Ook niet lopend om de bewuste foto te maken? Er zijn de laatste weken wel vreemdere foto's voorbij gekomen...

Gepost met de officiële Zeilersforum-app

Met een pieremachochel loop je over het algemeen niet; dat vaart. Maar dat mag in de Mok dus niet. De Mariniers hebben daar het alleenrecht.

En die foto is lopend gemaakt, wat ik je brom..
Laatst bewerkt: 24 mrt 2018 12:43 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mrt 2018 13:09 #929099

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Ik heb "pieemachochel" maar even opgezocht. Want er zijn hier al genoeg misverstanden.
Ik weet dat de Mokbaai verboden toegang is, maar vroeg me af of daar ook niet lopend mag komen.
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mrt 2018 13:15 #929100

  • Jerogee
  • Jerogee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 385
Eclips schreef :
Ik heb "pieemachochel" maar even opgezocht.
Hihi, ik ook. Prachtig woord, en weer wat geleerd vandaag.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mrt 2018 14:36 #929108

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Eclips schreef :
Is dat misschien de Mokbaai?

Helemaal goed.
Mokbaai leek me wel een toepasselijke locatie :whistle:
May sauce be upon you.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mrt 2018 14:37 #929110

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Eclips schreef :
Ik heb "pieemachochel" maar even opgezocht. Want er zijn hier al genoeg misverstanden.
Ik weet dat de Mokbaai verboden toegang is, maar vroeg me af of daar ook niet lopend mag komen.

Het grootste deel van de oevers is vrij toegankelijk. Ik ging er vroeger (wij komen van oudsher vaak op Texel, hetzij met de eigen boot, hetzij met de pont) vaak een paar uurtjes zitten met de telescoop om te vogelen. Het grootste deel valt met LW droog en is dan één grote eettafel voor steltlopers en andere watervogels. Aan de zuidoostkant zit het amfibisch oefenkamp van de Mariniers en dat is vanzelfsprekend niet toegankelijk.
Laatst bewerkt: 24 mrt 2018 14:38 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mrt 2018 15:13 #929113

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
De volgende. Zal wel niet zo moeilijk zijn...

Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mrt 2018 20:33 #929191

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Eclips schreef :
De volgende. Zal wel niet zo moeilijk zijn...

Inderdaad niet moeilijk... Hellevoetsluis

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 mrt 2018 07:22 #929291

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Zeker. Aan jou de eer...

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 26 mrt 2018 21:24 #929881

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Er is weer niet veel varen bij... maar toch erg herkenbaar?

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 26 mrt 2018 21:48 #929883

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Ketelbrug
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 mrt 2018 06:26 #929909

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
De Haringvlietbrug, vanaf een plek ergens naast de tramhaven van Numansdorp, kijkend naar zw.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 mrt 2018 06:54 #929919

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
lodewijk stegman schreef :
De Haringvlietbrug, vanaf een plek ergens naast de tramhaven van Numansdorp, kijkend naar zw.

KLopt helemaal.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 mrt 2018 11:09 #930012

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
KoertM schreef :
lodewijk stegman schreef :
De Haringvlietbrug, vanaf een plek ergens naast de tramhaven van Numansdorp, kijkend naar zw.

KLopt helemaal.

We doen nog een keer een 'waar vliegen we overheen':

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 mrt 2018 12:37 #930051

Aha! Die rotbocht van Kortenoord. Hollandsche IJssel, dus.
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 mrt 2018 13:49 #930073

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Berghout-2 schreef :
Aha! Die rotbocht van Kortenoord. Hollandsche IJssel, dus.

Als je "IJssellaan" had geschreven, had ik het ook goedgerekend.
Maar hoezo "rotbocht"? Ik heb er nooit moeite mee gehad.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 mrt 2018 14:45 #930088

lodewijk stegman schreef :
Berghout-2 schreef :
Aha! Die rotbocht van Kortenoord. Hollandsche IJssel, dus.

Als je "IJssellaan" had geschreven, had ik het ook goedgerekend.
Maar hoezo "rotbocht"? Ik heb er nooit moeite mee gehad.

Anekdote (ik denk te weten dat Stegman daar van houdt):
Een jaar of 30 geleden voer ik met mijn 25 meter tjalkje (oja, op het forum wordt alles hardnekkig in voeten uitgedrukt. Dus: mijn 82 voeter) van Gouda naar Rotterdam. Een harde oostenwind bft 6, en een lekkere eb op de kont. Nog geen AIS en toch gelukkig.
Door de oostenwind was het water extreem laag: de IJssel was niet meer dan een kronkelig slootje met veel stroom.
Er kwam een leeg vrachtschip achterop en hij zou mij precies in deze bocht voorbij komen, zo schatte ik in. Dat zag ik niet zitten: een lege tjalk en een leeg vrachtschip samen in een haakse bocht zonder water, met een wind die ons beiden uit de bocht zou drukken.
Ik besloot om even plankgas te varen, dat schip zo voor te blijven, en hem voorbij de bocht langs te laten. Dus: regulateur in de hoek, en "KNAK!" Brullende motor maar geen schroefwater meer.
Ik riep direct de Del Cassia op (want zo heette het schip) om te melden dat ik een voortstuwingsprobleempje leek te hebben. Hij zou het even rustig aan doen.
In de machinekamer zag ik direct: de flexibele Vetuskoppeling bestond nu uit twee losse helften. Hij was finaal doormidden.
Weer boven meldde ik de Del Cassia dat ik het schip door zou laten drijven en dat hij voorzichtig voorbij mocht komen; ik had inmiddels ingeschat dat ik dat haventje op de linkerhelft van de foto zou kunnen binnendrijven, misschien met een drukje met de vaarboom.
Antwoord van de Del Cassia: "Begrepen". En na 30 seconden: "Maar dan moet ik je zeker toch wel even oppikken?!" Ik: "Nee dank je vriendelijk, maar ik kom wel aan de wal en zal daar hulp regelen". Hij (gebiedende wijs): "Nee, ik pik je op".
De man liep naar voren, terwijl de vrouw in de stuurhut regeerde.
Midden in die smalle rotbocht, met die rotstroom op de kont en die harde rotwind, kwam het schip uiterst beheerst langszij: zelf de vaas met bloemen viel niet om. Touwtje vast, en gassen!
Man vroeg waar ik heen wilde. Ik zei: "Och, leg me maar ergens aan de wal neer, dan kan ik hulp regelen". Man zei: "Nee, ik bedoel wat je bestemming is want dan breng ik je daarheen". Ik noemde het Boerengat te Rotterdam. "Goed, dan breng ik je daar naartoe".
En zo ging mijn tjalkje met 20 km/uur de rivier af, werd keurig afgeleverd bij de invaart van het Boerengat.
Omdat de schroefas als een dolle meedraaide waarbij de bouten van de kapotte koppeling langs elkaar ratelden, wilde ik de as stilzetten. Ik sloeg er een essenhouten keg onder. Dat had ik beter niet kunnen doen, want de as remde niet merkbaar af, maar de keg stond in 10 seconden in de fik. En essenhout geeft scherpe rook.
Bij het afscheid wilde ik de man 100 gulden in de hand drukken. Hij ontstak in woede:"Wèg met dat geld!!! Sodemieter op! Als ikzelf hulp nodig heb dan wil ik ook graag geholpen worden!!".
En zo namen wij hartelijk afscheid.

Ik heb later vele mensen geholpen op het water, en er nooit geld voor gevraagd.

Maar goed, genoeg gel*ld: de nieuwe foto:


Schippers schoffelen niet
Laatst bewerkt: 27 mrt 2018 14:52 door Berghout-2.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 mrt 2018 14:49 #930091

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Jachthaven Hindelopen
May sauce be upon you.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 mrt 2018 14:49 #930092

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Prachtige anekdote! :)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 mrt 2018 14:57 #930099

Sloe Gin schreef :
Jachthaven Hindelopen

Ja, hole-in-one.
Bijzonderheidje: midden op de foto, vlakbij de steenstort, steekt iets boven water uit. Dat is de houten constructie met het groene havenlicht dat bij de storm in januari er vandoor ging.
Twee weken geleden heb ik het nieuwe licht geplaatst en ontstoken.

Jij mag.
Wim.
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 mrt 2018 15:01 #930103

Albert 45 schreef :
Prachtige anekdote! :)

Dank u, gij meester der verhalen!
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 mrt 2018 15:05 #930105

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Hij was zo makkelijk dat zelfs ik het in 1x weet :laugh:

Hopelijk is deze iets moeilijker.

May sauce be upon you.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 5.281 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl