Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 07 apr 2018 22:18 #933308

Zierikzee
Gepassioneerd zeiler en yachtbroker willing to go for the extra (s)mile
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 apr 2018 23:05 #933313

  • plusfast
  • plusfast's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2174
Helemaal juist, de oude of museumhaven in Zierikzee.

Aan jou dus.
Zelfs het duurste jacht ligt aan de kade vast met een lijntje van een paar euro...
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 apr 2018 14:00 #934505

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
whitemagic in slaap gevallen?

eentje tussendoor?

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 apr 2018 14:46 #934519

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Is dat niet Garnwerd?
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 apr 2018 15:32 #934530

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7385
Mandjeswaardbrug??
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 apr 2018 15:59 #934539

Yn'e Hoitesleat? (tusken Langwar en it PM-kanaal)?
Wim.
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 apr 2018 17:11 #934569

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Hoitesleat en slingerrak.
een van de weinige watertjes waar we nog niet langs waren geweest. Afgelopen weekend maar eens geprobeerd. Brug moet je zelf bedienen. Even op afstappen. Diepte was een dingetje. maar steek je niet meer dan 1,452341 dan red je het B)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 apr 2018 21:12 #934639

groom schreef :
Hoitesleat en slingerrak.
een van de weinige watertjes waar we nog niet langs waren geweest. Afgelopen weekend maar eens geprobeerd. Brug moet je zelf bedienen. Even op afstappen. Diepte was een dingetje. maar steek je niet meer dan 1,452341 dan red je het B)

Ja, dat is een leuk slootje. Moet je eens in je leven gedaan hebben.
Ik kan mij herinneren dat die brug (die 1 boerderij bereikbaar maakt) gebouwd is, als vervanging van een roeiboot/-pont.

De nieuwe: naar welke plaats leidt de havenmond uiterst rechts op de foto?


Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 apr 2018 21:17 #934641

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Terneuzen?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 apr 2018 21:22 #934642

Eernewoude?
geen sponsor alhier
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 apr 2018 06:45 #934669

  • Tonnis
  • Tonnis's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 47
Delfzijl?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 apr 2018 06:51 #934670

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Hansweert?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 apr 2018 10:00 #934721

Nee, nee, nee en nee. Maar ik vind Eernewoude wel de leukste.
Wim.
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 apr 2018 10:05 #934724

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Walsoorden?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 apr 2018 10:21 #934727

Vlieter1 schreef :
Walsoorden?

Ja!
Als zo'n grote containerreus of bulkcarrier vlak voor die havenmond langsdendert, krijg je in dat haventje een tsunami van twee meter of meer. Niet fijn om daar te liggen.

Nog een foto vanuit het drijvend droogdok, kijkend naar de havenmond en de silo's van de mouterij.
Die mouterij (in Walsoorden en Kloosterzande) mout het gerst voor, onder andere voor Grolsch.




en een kijkje de andere kant op.

Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 apr 2018 10:46 #934735

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Berghout-2 schreef :
Vlieter1 schreef :
Walsoorden?

Ja!
Als zo'n grote containerreus of bulkcarrier vlak voor die havenmond langsdendert, krijg je in dat haventje een tsunami van twee meter of meer. Niet fijn om daar te liggen.

Nog een foto vanuit het drijvend droogdok, kijkend naar de havenmond en de silo's van de mouterij.
Die mouterij (in Walsoorden en Kloosterzande) mout het gerst voor, onder andere voor Grolsch.

en een kijkje de andere kant op.

Bedankt voor de foto's. Ook leuke info met betrekking tot die mouterij. Ik wist niet dat die daar zat. kun je 't ook ruiken, dat ie er zit?

Wat betreft de invloed van de grote schepen die daar voorbij komen: toen ik de foto zag dacht ik dat we keken naar mond van een gemaal. Je ziet het water naar buiten stromen. Misschien staat de wind er nog een beetje tegenin, wat voor nog meer effect zorgt. Of is het in de ingang al zo ondiep dat de golven daarom breken..?

De haven heeft inderdaad geen lange aanloop die volledig droogvalt, zoals Paal (iets verderop). Dat de langskomende scheepvaart voor dat soort effecten zorgt is dus voorspelbaar. Ik ben er nooit geweest met de boot, maar heb er op GoogleEarth al wel een naar zitten kijken. Mijn conclusie was toen eigenlijk al dat het als passantenhaven voor jachten niet zo geschikt is. Het is vooral een beroepshaven en een vrij rauwe, wat dat betreft. Geen omgeving voor tere yachties of AWB's
Laatst bewerkt: 12 apr 2018 11:01 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 apr 2018 11:30 #934749

Ja, Stegman, die mouterij ruik je wel.

En nee: die havenmond is juist niet ondiep, want hij wordt tientallen keren per dag met grof geweld doorgespoeld.
Ik heb enkele periodes in dat drijvend droogdok gewerkt aan een houten kotter. Soms beweegt dat flink. Één keer was ik werkelijk benauwd dat het mis zou gaan, dat de kotter in dat dok zou omdonderen: het dok maakte een enorme schuiver en ketste als een kermisattractie heen en weer en op en neer.
Toen ik gauw over de havenpier keek zag ik de oorzaak: een snelvarende zeetanker van ongeveer 120 meter werd pal voor de havenmond opgelopen door een nòg sneller varende containerreus.
De haven werd eerst leeggezogen, waarna het water met donderend geweld terugkwam, vier meter hoog opstuwde tegen de kademuur, waarna het even hard weer terugviel. Èch nie normaal!

Trouwens, zelfs de gewone kruisertjes liggen vast met touwen van minstens 30 mm. of staaldraad.

Zou dit de jachten-hel zijn?
Wim.
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 apr 2018 12:15 #934764

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Berghout-2 schreef :
Trouwens, zelfs de gewone kruisertjes liggen vast met touwen van minstens 30 mm. of staaldraad.

Zou dit de jachten-hel zijn?
Wim.

Komend seizoen hoop ik nog een keer in Paal aan te komen.
Ik denk dat dan ik vandaar even naar Walsoorden fiets, om dit fenomeen met eigen ogen te zien en te horen.
Lijkt me iets om een filmpje van te maken!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 apr 2018 13:05 #934777

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7385
En er staat nog wel een bord dat je geen hinderlijke waterbewingen mag maken.

Ooit een keer liggen lossen bij de silo's daar, maar er staat me niets bij van extreme zuiging.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 apr 2018 14:14 #934800

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
De volgende: waar schoot ik dit verstilde plaatje?


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 apr 2018 14:22 #934802

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8561
Zwarte of Witte Brekken?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 apr 2018 14:35 #934806

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Geen van beiden.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 apr 2018 17:17 #934850

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3591
lauwersmeer of eigenlijk Dokkumer Diep
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 apr 2018 17:31 #934852

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7385
holrobert schreef :
lauwersmeer of eigenlijk Dokkumer Diep
En dan de ingang naar Ezumazijl.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 apr 2018 18:30 #934868

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Eh ja, allebei goed. Dirk is preciezer, maar ik denk dat Robert deze plek in gedachten had en hij was eerder. Aan hem de beurt dus.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 4.292 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl