Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 16 mei 2018 12:58 #944030

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30050
Ondinneke schreef :
lodewijk stegman schreef :

Wat mij interesseert: is er een bevaarbare verbinding tussen het Kanaal van Gent naar Terneuzen en de Schelde?

Ja, KGT komt uit in de oude dokken van Gent (met staande mast raak je tot in het houtdok!) en daar kun je op twee manieren naar de Schelde: door de Gentste binnenwatertjes (Portus Ganda) of via de Ringvaart.

Bedankt voor je melding.
Ik heb er even op de google-maps naar gekeken. Het lijkt me dat de route via Portus Ganda de kortste en de leukste route is. Is dat te doen met een hoogte van 2,70 m?
Te zien aan de binneschepen die ook op daar nog liggen, zou dat geen probleem moeten zijn, lijkt me.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 mei 2018 12:59 #944031

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Ondinneke schreef :
lodewijk stegman schreef :

Wat mij interesseert: is er een bevaarbare verbinding tussen het Kanaal van Gent naar Terneuzen en de Schelde?

Ja, KGT komt uit in de oude dokken van Gent (met staande mast raak je tot in het houtdok!) en daar kun je op twee manieren naar de Schelde: door de Gentste binnenwatertjes (Portus Ganda) of via de Ringvaart.

Wij gingen via Portus Ganda en het Visserijkanaal naar Merelbeke Daar door de Sluis de Schelde op tot Temse en dan de Rupel op naar het Netekanaal naar Lier. Gent is mooi, Schelde valt wat tegen, veel bochten inderdaad en veel drijfvuil (takken en riet). Let ook op de stroom, is nog behoorlijk daar. Netekanaal is weer wel leuk, Albertkanaal ook, bij Viersel en Wijnegem sluizen met 5m verval. Rondje gecompleteerd via Antwerpen en Schelde-Rijnkanaal naar Tholen.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 mei 2018 14:18 #944051

  • mkII
  • mkII's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 210
Moet ik nu al beginnen met het geven van hints? Het water dat je ziet, is een haven. Bij het maken van de foto stond ik met mijn rug naar een overbekend - en buitengewoon doorgaand - vaarwater.[/quote]


Binnenhaven van Zoutkamp
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 mei 2018 14:37 #944063

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
mkII schreef :

Binnenhaven van Zoutkamp

Zie? Zo moeilijk was het niet. Zoutkamp it is. :)
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 mei 2018 15:14 #944078

  • mkII
  • mkII's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 210
Ik heb geen nieuwe opgave bij de hand dus wie plaatst een foto
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 mei 2018 16:08 #944092

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477

niet te moeilijk denk ik
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 mei 2018 16:31 #944100

Starum!
Wat jammer dat Doede dit niet meer meemaakt.
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 mei 2018 16:42 #944102

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
Berghout-2 schreef :
Starum!
Wat jammer dat Doede dit niet meer meemaakt.

ofwel in begrijpelijk nederlands, Stavoren, oude haven, goed uiteraard
wij waren er afgelopen weekend, de werkzaamheden zijn nog niet afgerond
die vis had wel goed geflost zo te zien :P
maar wie is Doede? en wat doet die vis daar?
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 mei 2018 17:44 #944123

  • martinw
  • martinw's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2717
lodewijk stegman schreef :
Het lijkt me dat de route via Portus Ganda de kortste en de leukste route is. Is dat te doen met een hoogte van 2,70 m?
Te zien aan de binneschepen die ook op daar nog liggen, zou dat geen probleem moeten zijn, lijkt me.

Met die hoogte door Gent is geen probleem
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 mei 2018 19:08 #944153

TonMitz schreef :
Berghout-2 schreef :
Starum!
Wat jammer dat Doede dit niet meer meemaakt.

ofwel in begrijpelijk nederlands, Stavoren, oude haven, goed uiteraard
wij waren er afgelopen weekend, de werkzaamheden zijn nog niet afgerond
die vis had wel goed geflost zo te zien :P
maar wie is Doede? en wat doet die vis daar?

Met Doede bedoel ik natuurlijk Doede Bleeker, de zingende visboer van Stavoren die ons kort geleden helaas ontvallen is, veuls te jong.
En die vis? Dat is 1 van de elf fonteinen die komende week met veel bombarie worden ingewijd, in elke Friese stad 1. Dat alles in het kader van Leeuwarden Culturele hoofdstad.
Elf fonteinen? Nee: twáálf! Wat de uitermate prettig gestoorde kunstenaar Henk de Boer uit Workum kon al die bombarie van hotemetoten niet goed aan, en besloot een eigen fontein te bouwen, bestaande uit een stuk of honderd spuitende lullen. Een fantastisch ding met daarbij een theaterstuk en nog veel meer plezier. Zie www.depaupers.nl

Genoeg geluld, hier de nieuwe zoekplaat:


Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 mei 2018 19:50 #944179

  • vriesjan
  • vriesjan's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 146
Warns, de invaart van de jachthaven aan bb net voor de brug. (Naam ben ik kwijt door ouderdom )zeilersforum.nl/media/kunena/e...ling.png:whistle:Jan
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 mei 2018 21:02 #944212

Goede provincie, maar Warns is niet goed.
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 mei 2018 06:21 #944247

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7377
Volgens mij zie ik een fietspontje. Die van Nijhuzem over de Grûns??
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 mei 2018 06:42 #944254

Nee Dirk, geen fietspontje.
Hemelsbreed zit je er niet eens heel ver naast.

Omdattie lastig lijkt geef ik deze tips: het is aan de rand van een stad; de meeste langsvaarders kijken op die plek naar de andere oever want daar staat iets moois.
Wim.
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 17 mei 2018 22:07 #944513

Kennelijk is-ie te moeilijk.
Volgende tip: anderhalve kilometer verderop is deze foto genomen:

Schippers schoffelen niet
Laatst bewerkt: 17 mei 2018 22:09 door Berghout-2.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 mei 2018 06:21 #944545

  • Tonnis
  • Tonnis's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 47
Sneek
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 mei 2018 06:38 #944555

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
de geau ten zuiden van het aquaduct
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 mei 2018 08:11 #944601

TonMitz schreef :
de geau ten zuiden van het aquaduct

Nou, ik zal jullie uit het lijden verlossen.
Tonnis noemde Sneek. Daar is inderdaad die tweede hint-foto genomen, naast het geau-akwadukt (in 't Hollands heet dat Geeuw-aquaduct). Op deze foto staat het kunstwerk van Floor van der Leun, dat een rijzende vogel/vis voorstelt.
Maar de oorspronkelijke foto was dus niet bij Sneek genomen, dus Tonnis heeft 't niet goed.

Die foto met al die roestende objecten is genomen in IJlst, tegenover de houtzaagmolen De Rat, bij de scheepswerf van Pyt ten Woude. Inderdaad (anderhalve km) ten zuiden van het akwadukt.
Ton mag verder!
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 mei 2018 09:26 #944625

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32530
Berghout-2 schreef :
Starum!
Wat jammer dat Doede dit niet meer meemaakt.

Hé, hebben ze dat echt op de plek van de haringkar? :laugh:

leuk.
Ongevraagd advizeur
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 mei 2018 09:27 #944627

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32530
TonMitz schreef :

niet te moeilijk denk ik

vandaar die muggen in Stavoren :woohoo:
Ongevraagd advizeur
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 mei 2018 12:34 #944680

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
muggen schei uit :sick: 5 dagen IJsselmeer, 2 dagen foute boel

waar?
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 mei 2018 14:20 #944694

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7377
Medemblik, stoomgemaal?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 mei 2018 15:41 #944708

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
Nee
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 mei 2018 16:36 #944718

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32530
Vogel eiland.
Ongevraagd advizeur
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 mei 2018 16:36 #944720

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32530
@berghout

Sneek richting Ijlst waar vroeger de brug was.
Ongevraagd advizeur
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 5.848 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl