Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 18 mei 2018 19:42 #944783

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
Ook niet
Toch pas nog ter sprake geweest
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 mei 2018 07:47 #944841

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Enkhuizen bij t aquaduct?
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 mei 2018 08:00 #944847

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
ook niet
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 mei 2018 15:29 #944952

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
niemand?
een hint dan maar
aan de andere kant van de dijk is een hoop gemekker, terwijl het niet om schapen gaat :whistle:
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 mei 2018 16:57 #944970

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Zit daar de zomermeet van ZF dan?? :laugh:
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 mei 2018 18:43 #944984

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
Lol :laugh: :laugh:
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Laatst bewerkt: 19 mei 2018 18:43 door Ton Mitz.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mei 2018 05:03 #945026

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
:whistle:
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mei 2018 06:47 #945030

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
Werkhaven halverwege bvk -lelystad? Geen idee hoe dat daar heet.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mei 2018 13:21 #945101

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
Eindelijk iemand wakker. Goed!
Ik was al bang dat ik mezelf zou moeten kwoten
En dat gemekker van die schapen sloeg op de grote grazes achter de dijk
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mei 2018 13:46 #945102

lig je daar nog wel een beetje rustig dan met de auto's?
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mei 2018 14:30 #945106

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
Viel mij niet tegen maar ik stoor me er niet aan alleen af en een clubje motor rijders :S
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mei 2018 17:27 #945128

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
Lukt me niet een plaatje te posten via de app. Dus ik pass hem door naar Roos, degene die na mij reageerde


Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mei 2018 20:19 #945162

Oh. Dat komt dan morgen. :)
Overigens die motorrijders hoor je over het hele markermeer als ze de dijk af racen...
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mei 2018 21:19 #945181

  • plusfast
  • plusfast's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2174
roozeboos schreef :
Overigens die motorrijders hoor je over het hele markermeer als ze de dijk af racen...

Ja, prachtig hè, de één een zware tweecilinder brom, de ander een hoge viercilinder jank, en dan af en toe nog een tweetakt-prutteltje voor de afwisseling. Prachtgeluiden, brengen wat leven in de brouwerij.
Zelfs het duurste jacht ligt aan de kade vast met een lijntje van een paar euro...
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 mei 2018 21:27 #945184

Ik zit steeds te wachten op de klap die ik zou horen als ze zich met 160 in een tegenligger of een gans boren...
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 mei 2018 07:11 #945214

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30050
plusfast schreef :
roozeboos schreef :
Overigens die motorrijders hoor je over het hele markermeer als ze de dijk af racen...

Ja, prachtig hè, de één een zware tweecilinder brom, de ander een hoge viercilinder jank, en dan af en toe nog een tweetakt-prutteltje voor de afwisseling. Prachtgeluiden, brengen wat leven in de brouwerij.

Ik nooit iets tegen motorfietsen gehad. Sterker nog, toen ik een jonge jongen was had ik een paar jaar de wens om te gaan motorrijden. Het is er nooit van gekomen.
Nu ik een ouwe zak ben en vooral van rust hou, ben ik er langzaamaan anders over gaan denken. Ik heb een hekel gekregen aan mensen die zich met hun machines zonodig over kilometers afstand zo goed hoorbaar moeten maken. Eén van de activiteiten waarbij individuen een enorme ruimte voor zichzelf opeisen, die ze feitelijk van meer bescheiden volk afpakken.
Dit is al zo'n klein flutlandje en met 17 miljoen inwoners blijft het alleen leefbaar als iedereen zich een beetje bescheiden opstelt en reknening houdt met zijn medemens.
Maar die laatste opvatting verliest helaas snel terrein. Of, nou ja, "opvatting"; het ergste is eigenlijk nog dat veel van die mensen die zich zo breed maken niet eens in de gaten hebben hoe hinderlijk dat voor anderen is. Hoewel ik bijvoorbeeld Harley-rijders (opvallend vaak ouwe zakken, trouwens) er ook van verdenk dat ze willen intimideren..

Nou ja; tot zover weer uw dagelijkse portie moralisme van uw maatschappelijk adviseur stegman.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 mei 2018 09:28 #945869

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30050
roozeboos schreef :
Oh. Dat komt dan morgen. :)
Overigens die motorrijders hoor je over het hele marke.rmeer als ze de dijk af racen..

Mja.. Dan reageer je nog even op die motorrijders van Roozeboos en Plusfast en je denkt: "morgen komt er fotootje van Roozeboos..".

Maar goed, dat komt niet.

En misschien vindt iedereen dat wel best. Maar voor iedereen die niet aan het zeilen is (inderdaad; ik mag ook pas komend weekend weer..) dan toch maar een nieuw plaatje. En niet eens zo'n makkelijke, al zeg ik het zelf..

Laatst bewerkt: 23 mei 2018 09:28 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 mei 2018 10:13 #945903

Die is heeeel makkelijk.
Tenminste, als je een tijdje in Walsoorden gewerkt hebt en wel eens een wandelingetje hebt gemaakt.
Dan weet je dat dit gebouw een kunstzinnige B&B is met op de voorgrond de luxe leugenbank.
Groet!
Wim.
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 mei 2018 11:11 #945933

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30050
Berghout-2 schreef :
Die is heeeel makkelijk.

Hahaha.. Daarom durfde je toch niet te wachten tot de rest van ZF de handdoek in de ring had gegooid, natuurlijk..
Maar inderdaad, het gebouw is heel karakteristiek. Dat het een b&b is weet ik pas sinds vanmorgen, toen ik de plek op Googlemaps opzocht. Toen kwam ik er ook pas achter dat dit pand achter de dijk staat en niet erop. Je ziet er maar de helft van. Die leugenbank is niet heel bijzonder, want die staan in Zeeland aan vrijwel elke haven.
Ik heb nog een heel stel aardige plaatjes van Walsoorden, o.a. met het baggerbootje, dat ook weer bezig was toen we er langs voeren, maar daar heb ik qua 'Waren varen we langs' dus niks aan, zolang jij in de buurt bent!

Ik ga als het even kan deze zomer nog eens een toertje droogvallende haventjes doen in deze hoek. Ik heb iets met moddergaten.
Dat kost tijd, want zeker als je van bijvoorbeeld Lillo naar Paal wilt, is het tegen de tijd dat je daar bent alweer te laag om binnen te komen. Tenzij je met stroom tegen wilt varen, misschien. Lillo - Doel kan wel binnen een tij en Paal - Walsoorden moet ook te doen zijn..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 mei 2018 13:58 #945991

Van dichtbij is dat oude pandje ook leuk. In de gevel zijn oude houten scheepsspanten gebruikt als constructieve elementen, bijvoorbeeld als lateien boven de ramen. Lekker krom en asymmetrisch en dus mooi.

De volgende (ik denk makkelijk):

Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 mei 2018 14:02 #945993

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
Jeltesloot thv het aquaduct
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 mei 2018 14:10 #945996

Nou zeg, dat had wel iets langer mogen duren!
Maar hartstikke goed!

We zien hier het hele strand van De Hommerts, dat ligt op de plek van het oude brughoofd.

Wim.
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 mei 2018 14:53 #946013

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
Hommerts-aan-zee :P . Mooi al die aquaducten, maar de chaotische taferelen bij de oude brug waren toch ook altijd erg vermakelijk.

De volgende:


Laatst bewerkt: 23 mei 2018 14:58 door holrobert.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 mei 2018 17:48 #946085

Bij terherne
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 mei 2018 18:04 #946098

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
It Paradyske schreef :
Bij terherne

Nee, daar is t niet. Wel de goede provincie.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 5.844 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl