Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 24 mei 2018 07:04 #946207

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Berghout-2 schreef :
Die is heeeel makkelijk.
Tenminste, als je een tijdje in Walsoorden gewerkt hebt en wel eens een wandelingetje hebt gemaakt.
Dan weet je dat dit gebouw een kunstzinnige B&B is met op de voorgrond de luxe leugenbank.
Groet!
Wim.

Als je een stukje doorwandelt, kom je bij de Scheepswerf van Austin Lion, die doet veel in houtwerk en nostalgische scheepjes en oude auto,s. Altijd wat moois te zien daar.

www.tradewindyachts.nl/
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mei 2018 10:34 #946283

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
Een hint: als je breder bent dan 5 meter kun je hier niet komen.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mei 2018 11:05 #946297

Ikweettutnie.
Het ziet er erg princenhofferig uit, maar daar is het niet.
Gok: bij Goiingeahúzen

Wim.
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mei 2018 11:08 #946302

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
Berghout-2 schreef :
Ikweettutnie.
Het ziet er erg princenhofferig uit, maar daar is het niet.
Gok: bij Goiingeahúzen

Wim.

Dat is een behoorlijke goede gok, want daar is t inderdaad. Op de achtergrond de Modderige Bol.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mei 2018 11:12 #946305

Hm, goed gegokt dus.

De volgende (ik denk een makkie):


Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mei 2018 11:45 #946315

  • Ata
  • Ata's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 578
In de serie Markante Torens zijn dit drie hele markante torens. Jammer dat ik nooit om me heen kijk als ik zeil... .
Laatst bewerkt: 24 mei 2018 11:46 door Ata.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mei 2018 11:57 #946320

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
Dat lijkt me Joure met Broek op de voorgrond. Dan vaar je in de Jouster Zijlroede.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mei 2018 13:07 #946344

eigenlijk is dat net niet goed, maar vooruit: ik ben in een goede bui en reken het goed.
Het is nog op de Noarder âlde Wei, oftewel de Noorderoudeweg, een paar honderd meter voor de ingang van de Jouster Zijlroede.

Op de achtergrond de zeer herkenbare droog/opslagtorens van Douwe E., waar volgens zeggen vooral thee wordt versneden.

Jij mag weer!
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mei 2018 14:30 #946371

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
Berghout-2 schreef :
Jij mag weer!

Leuk een-tweetje zo :)

Kan nu niet een nieuwe plaatsen maar vanavond pas, dus als iemand anders wil in de tussentijd....
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mei 2018 17:31 #946407

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
Hierbij de nieuwe:

Laatst bewerkt: 24 mei 2018 17:38 door holrobert.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mei 2018 17:56 #946415

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7377
Ik denk west(terschelling) aan de horizon te zien. En een boeitje wat dichterbij die dan van de oost-meep zou kunnen zijn.( De OM2 of OM4)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mei 2018 18:10 #946417

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
rooiedirk schreef :
Ik denk west(terschelling) aan de horizon te zien. En een boeitje wat dichterbij die dan van de oost-meep zou kunnen zijn.( De OM2 of OM4)

Nee, jij was dit weekend veel dichterbij deze plek.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mei 2018 18:13 #946420

Pr?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mei 2018 18:27 #946428

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
It Paradyske schreef :
Pr?

PR? Bedoel je Paessensrede? Dat is het niet.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mei 2018 18:46 #946432

holrobert schreef :
It Paradyske schreef :
Pr?

PR? Bedoel je Paessensrede? Dat is het niet.
Ja, jammer.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mei 2018 19:56 #946456

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Brakzand, met zicht op de Glinder en daarachter Schier?

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mei 2018 20:10 #946457

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
Eclips schreef :
Brakzand, met zicht op de Glinder en daarachter Schier?

Gepost met de officiële Zeilersforum-app

Warm, net als It Paradyske.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mei 2018 20:16 #946461

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30050
Engelsmanplaat?
We lijken tegen de kop van een eiland aan te kijken. Dat zou in dit geval dus het westelijk uiteinde van Schier zijn.
Laatst bewerkt: 24 mei 2018 20:17 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mei 2018 20:40 #946468

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
lodewijk stegman schreef :
Engelsmanplaat?
We lijken tegen de kop van een eiland aan te kijken. Dat zou in dit geval dus het westelijk uiteinde van Schier zijn.

Dat is helemaal juist. Gele boeitje markeert de Oostelijke invaart van 't oude smerriggat
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mei 2018 20:59 #946472

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30050
holrobert schreef :
lodewijk stegman schreef :
Engelsmanplaat?
We lijken tegen de kop van een eiland aan te kijken. Dat zou in dit geval dus het westelijk uiteinde van Schier zijn.

Dat is helemaal juist. Gele boeitje markeert de Oostelijke invaart van 't oude smerriggat

Na het voorwerk van It Paradyske en Eclips en het gegeven dat zij "warm" waren, was het niet zo heel moeilijk meer..

De volgende:

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 mei 2018 23:26 #946486

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Doel?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 mei 2018 07:52 #946519

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30050
Jutter schreef :
Doel?

Als er iemand zou kunnen zijn die de plek herkent, dan ben jij het wel..
Inderdaad: Doel. We zijn erlangs gevaren en er vervolgens naartoe gefietst.



Dit is de haven bij zo goed als LW. Ik heb de indruk dat er bij HW iets meer water staat dan in het haventje van Lillo, waar ik eerder over schreef.
Let ook op de hekken langs een groot deel van de kade. Doel heeft in de afgelopen jaren nogal last gehad van licht-anarchistische, c.q. vandalistische toestanden. Er wonen echter nog steeds mensen en de plaatselijke watersportvereniging (wsv De Noord) heeft het wijs geoordeeld hun deel van de kade voor buitenstaanders ontoegankelijk te maken.



Achter de haven ligt een spuikom, die echter al grotendeel gevuld is met modder en dus waarschijnlijk nog maar deels effectief is. Op de achtergrond het clubhuis van de wsv, dat, hoe kan het anders 'De Spuikom' heet.
Laatst bewerkt: 25 mei 2018 07:53 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 mei 2018 09:48 #946554

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Ja, vergane glorie daar.Flinke fietstocht vanuit jachthaven LO of vanuit Walsoorden, nog verder dan Kallo, is ook leuk dorp midden tussen de industrie. Die helling met lange meerpalen was ooit de veersteiger meen ik, naar Lillo.

Volgende.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Laatst bewerkt: 25 mei 2018 09:56 door Jutter.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 mei 2018 10:19 #946565

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30050
Jutter schreef :
Ja, vergane glorie daar.Flinke fietstocht vanuit jachthaven LO of vanuit Walsoorden, nog verder dan Kallo, is ook leuk dorp midden tussen de industrie. Die helling met lange meerpalen was ooit de veersteiger meen ik, naar Lillo.

Volgende.

Dat is de Noordkasteelbrug, op de overgang tussen het Amerikadok en het Vijfde Havendok in Antwerpen.
Varen jullie met de mast plat?

We zijn, met de fiets op weg naar Doel, ook door Kallo gekomen. Die plaats heeft de komst van de havenuitbreidingen glansrijk doorstaan. Er staat nog een mooi gemeentehuis en een paar andere panden van respectabele ouderdom.

Over Doel valt natuurlijk een heel (tamelijk dramatisch) verhaal te schrijven. Wat ik in deze context maar even achterwege laat.

Verderop ligt nog het haventje van de Prosperpolder, maar dat heb ik zowel op heen als terugweg niet gespot. Het is inmiddels geheel verlaten, geloof ik.

We hebben in de Jachthaven Linkeroever gelegen en hoewel het een rustige en relatief goedkope haven is, varen we bij een volgende gelegenheid niet verder dan Lillo, denk ik. Vandaar fiets je in drie kwartier naar het centrum van de stad. Het stuk van Lillo over de Schelde naar 'Het Stad' vond ik niet echt inspirerend en door de vele bochten en luwtes valt er ook nauwelijks te zeilen.
Aardig om een keer gedaan te hebben, maar niet voor herhaling vatbaar.

Heb je wel eens in Walsoorden gelegen?

P.S. Mocht dit goed zijn, dan geef ik de beurt door. Ik ben voorlopig niet in staat een foto te plaatsen.
Laatst bewerkt: 25 mei 2018 13:42 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 25 mei 2018 14:28 #946636

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Het is inderdaad de Noordkasteelbrug, en wij varen zonder mast de ontsnappingsroute die de Sirius van Greenpeace in een ver verleden ook gebruikte om te ontsnappen aan de Belgische overheid na een of andere aktie.
Sirius is een voormalige Loodskotter die in haar nadagen door Greenpeace is gebruikt. Het was een aktie tegen de lozingen van de Belgische industrie. Die gebruikten de tanker Falco om afvalwater naar de Westerschelde monding te brengen en daar overboord te pompen, iets wat vandaag natuurlijk een milieu delict zou zijn maar toen gebruikelijke praktijk.

www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=471678


www.greenpeace.nl/2018/Nieuwso...rate/Vaarwel-Sirius/

www.digibron.nl/search/detail/...-haven-van-antwerpen

Ja Walsoorden hebben we ook wel eens bezocht, niet voor herhaling vatbaar, klein klotserig haventje wat half droogvalt, niets voor een kieljacht. Wel spektakel, je kunt de zeekastelen bijna aanraken daar.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Laatst bewerkt: 25 mei 2018 14:51 door Jutter.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 5.179 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl