Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 30 mei 2018 09:41 #947877

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Correkt, het vroegere domein van de Boelwerf.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 mei 2018 17:12 #947994

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
Waar werd ik achtervolgd door mijn eigen kinderen?

(Beetje uit oude doos)


www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 mei 2018 06:59 #948086

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
Hintje dan maar? Zoet water...
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 mei 2018 07:45 #948107

  • roblisto
  • roblisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3281
Sneekermeer?

Gr Rob
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 mei 2018 07:51 #948109

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Kendu schreef :
Hintje dan maar? Zoet water...

Mja.. bomen doen meestal niks als ze met hun wortels in zout water staan, dus die lag nogal voor de hand.

Biesbosch, Gaten van de Vissen.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 mei 2018 07:52 #948110

Alde feanen
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Laatst bewerkt: 31 mei 2018 09:39 door It Paradyske.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 mei 2018 08:59 #948145

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Kom je uit Oude Tonge?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 mei 2018 09:21 #948154

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Jutter schreef :
Kom je uit Oude Tonge?

Oooh.. dat is een hele scherpe!
Die dijk op de achtergrond is namelijk net wat te hoog voor de Gaten van de Vissen
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 mei 2018 09:41 #948166

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
Jutter en anderen...

Nu zie ik ook de overeenkomsten met Oude Tonge maar dat is het niet.

En Friesland is veeeeeeel te noordelijk.

En om nog maar wat hints te geven: als ik me goed herinner heb ik deze foto gemaakt op een dag dat ik vanuit Oude Tonge was vertrokken en ook de Biesbosch had gepassseerd. En ik had nog mijn Dartsailer 30 met strijkbare mast....
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 mei 2018 09:46 #948168

Kendu schreef :
Jutter en anderen...

Nu zie ik ook de overeenkomsten met Oude Tonge maar dat is het niet.

En Friesland is veeeeeeel te noordelijk.

En om nog maar wat hints te geven: als ik me goed herinner heb ik deze foto gemaakt op een dag dat ik vanuit Oude Tonge was vertrokken en ook de Biesbosch had gepassseerd. En ik had nog mijn Dartsailer 30 met strijkbare mast....

Dan denk ik toch aan de Afgedamde Maas
Laatst bewerkt: 31 mei 2018 09:46 door windekind.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 mei 2018 10:45 #948199

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
windekind schreef :

Dan denk ik toch aan de Afgedamde Maas

Het gaat de goede kant op.... Maar niet juist!
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 01 juni 2018 12:41 #948542

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
hmmm, weinigen die weleens de Maas op zeilen of op gezeild zijn....

Nog een tipo: ik vaar hier in een oud ontzandings-/ontgrindingsgat!
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 01 juni 2018 12:46 #948545

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
de neswaarden dan maar
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 01 juni 2018 13:09 #948550

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
TonMitz schreef :
de neswaarden dan maar

verkeerde provincie...
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 01 juni 2018 14:15 #948565

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
De Lithse Ham.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 01 juni 2018 16:06 #948578

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Veense Put?
Zie geen brandende auto, dus t is niet met oud en nieuw......

Al jaren een lokaal gebruik, het in de fik steken van auto/-banden met de jaarwisseling in dat dorp
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 01 juni 2018 17:43 #948594

  • Jerogee
  • Jerogee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 385
Dat zou wel eens Rhederlaag (aan de IJssel) kunnen zijn. Leuk gebied in ieder geval, maar indien de noordelijk dan Bijland.
Laatst bewerkt: 01 juni 2018 17:49 door Jerogee.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 01 juni 2018 18:35 #948608

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
lodewijk stegman schreef :
De Lithse Ham.

De Lithse Ham! Inderdaad!
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 juni 2018 08:48 #948679

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Kendu schreef :
lodewijk stegman schreef :
De Lithse Ham.

De Lithse Ham! Inderdaad!

Op een gegeven moment wordt het een kwestie van wegstrepen. Het water op de foto heeft een zekere weidsheid en die Lithse Ham is,in tegenstelling tot de meeste grind- en kleigaten, nogal langgerekt.

de volgende:

Laatst bewerkt: 02 juni 2018 09:01 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 juni 2018 09:38 #948697

  • JB1280
  • JB1280's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 115
Waarde
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 juni 2018 11:08 #948709

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
JB1280 schreef :
Waarde

Ja! In één keer goed.
Aan de Westerschelde een paar mijl O. Van Hansweert. We kwamen er een paar weken geleden langs en tot dat moment heb ik eigenlijk nooit geweten dat daar een haventje was.
Lijkt me zelfs met 80 cm. diepgang geen ideale ligplaats. Uiteindelijk bij HW te weinig beschutting, denk ik.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 juni 2018 12:02 #948717

  • JB1280
  • JB1280's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 115
lodewijk stegman schreef :
JB1280 schreef :
Waarde

Ja! In één keer goed.
Aan de Westerschelde een paar mijl O. Van Hansweert. We kwamen er een paar weken geleden langs en tot dat moment heb ik eigenlijk nooit geweten dat daar een haventje was.
Lijkt me zelfs met 80 cm. diepgang geen ideale ligplaats. Uiteindelijk bij HW te weinig beschutting, denk ik.

Het is bij mij in buurt, vandaar. Als je er niet moet zijn, zul er ook niet snel terecht komen. Aan de Zuid-Bevelandse kant van de Westerschelde zijn nog een paar buitendijkse voormalige landbouwhaventjes: Ellewoutsdijk en Hoedekenskerke. Mijn eerste gedachte was dat het Ellewoutsdijk was, maar dat haventje ligt vol met sportvisbootjes en daar staat ook een clubhuis volgens mij.

De volgende: waar liggen deze collega zeilers? Zeer waarschijnlijk niet vrijwillig...

Laatst bewerkt: 02 juni 2018 12:03 door JB1280.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 juni 2018 14:09 #948727

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 814
de naam “Frans Naerebout” is daar wel heel dicht in de buurt...toeval?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 juni 2018 15:40 #948735

  • JB1280
  • JB1280's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 115
EelskeM schreef :
de naam “Frans Naerebout” is daar wel heel dicht in de buurt...toeval?

Goese Sas bedoel je? Nee, daar is het niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 juni 2018 20:43 #948781

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 814
met enige regelmaat is er een stranding daar op dat kribbetje tussen Frans’ steen en de Z(andkreek)4. vandaar..... ben er nog even heen gelopen...inderdaad: geen bosjes aan de overkant.
Laatst bewerkt: 02 juni 2018 20:45 door EelskeM.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 4.810 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl