Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 28 mei 2018 11:22 #947292

Bij drie dagen stilte van Stegman voel ik mij vrij een nieuwe te plaatsen. Waar o waar?

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 mei 2018 11:54 #947297

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Zierikzee?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 mei 2018 12:21 #947298

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
windekind schreef :
Bij drie dagen stilte van Stegman voel ik mij vrij een nieuwe te plaatsen.

Ik was even zeilen. En toen er vanmorgen nog steeds niks stond dacht ik "zó erg zitten ze er nu ook weer niet op te wachten.."
Jij was niet zeilen, maar hebt een rondje door de havens gemaakt tijdens Dordt in Stoom van afgelopen weekend. Het zuidwestelijke hoekje van de Kuipers-/Wolwevershaven. Maar waar het precies is zie ik even niet. Mag iemand ander hem inschieten.
Het gezelschap Zalmdrijvers, dat daar tijdens elke DiS paling aan het roken is, volk uit Woerkum, geloof ik.. O nee; ook een paar boten met andere registraties. Al dan niet fake..
Laatst bewerkt: 28 mei 2018 12:25 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 mei 2018 16:53 #947396

Niet te missen de voorzet. Wie scoort hem?

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 mei 2018 20:19 #947463

  • Ata
  • Ata's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 578
Haven Urk?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 mei 2018 21:16 #947483

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
Gorinchem?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 mei 2018 22:57 #947509

Alkmaar 2014?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 mei 2018 06:18 #947532

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Wil de echte Dordtenaar opstaan?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 mei 2018 07:20 #947548

Lang geleden had ik een klus aan die tjalk waarvan je de grijze kop rechts op de foto ziet. Ik voer daarheen met mijn werktjalk en meerde af langszij een prachtige motorKatwijker, precies op de plek waar nu die zalmschouwtjes liggen.
Ik werd nog gewaarschuwd: de vrouw vind het niet fijn als je met je schip langszij komt.
Kortom: 32 jaar later mag ik nog steeds elke dag bij haar langszij komen. En zij bij mij.
Wat een romantiek, hè. En dat begon allemaal daar, aan het Vlak, voor de winkel van Dooms, naast het schroevendokje van Straatman.
Wim.
Schippers schoffelen niet
Laatst bewerkt: 29 mei 2018 07:21 door Berghout-2.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 mei 2018 09:43 #947585

  • Ata
  • Ata's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 578
*smelt*
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 mei 2018 09:44 #947586

Berghout-2 schreef :
Lang geleden had ik een klus aan die tjalk waarvan je de grijze kop rechts op de foto ziet. Ik voer daarheen met mijn werktjalk en meerde af langszij een prachtige motorKatwijker, precies op de plek waar nu die zalmschouwtjes liggen.
Ik werd nog gewaarschuwd: de vrouw vind het niet fijn als je met je schip langszij komt.
Kortom: 32 jaar later mag ik nog steeds elke dag bij haar langszij komen. En zij bij mij.
Wat een romantiek, hè. En dat begon allemaal daar, aan het Vlak, voor de winkel van Dooms, naast het schroevendokje van Straatman.
Wim.

Helemaal juist!

En inderdaad tijdens Dordt in Stoom. Puristen hoor die Zalmschouweigenaren....
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 mei 2018 10:45 #947606

Genoeg geromantiekt. (Herman Finkers zei het al: romantiek is mooi maar het moet wel betaalbaar blijven.)
Dan nu de harde realiteit: waar ligt dit prachtige scheepje haar lading te lossen?

Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 mei 2018 10:58 #947607

Osingahuizen?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 mei 2018 11:03 #947608

Helemaal goed!

Jij mag.
Wim.
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 mei 2018 17:19 #947697

Ook een makkie:
(Bij gebrek aan foto's)
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 mei 2018 17:22 #947698

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Vlieland
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 mei 2018 17:26 #947701

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
It Paradyske schreef :
Ook een makkie:
(Bij gebrek aan foto's)

Terschelling, met op de achtergrond de aanlegplaats van de veerboot. Oosthoek van de Noordsvaarder, waar je zo lekker ligt te bonken als tijdens het loskomen net de veerboot aankomt.. Of de Koegelwiek.
Laatst bewerkt: 29 mei 2018 17:28 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 29 mei 2018 17:55 #947710

lodewijk stegman schreef :
It Paradyske schreef :
Ook een makkie:
(Bij gebrek aan foto's)

Terschelling, met op de achtergrond de aanlegplaats van de veerboot. Oosthoek van de Noordsvaarder, waar je zo lekker ligt te bonken als tijdens het loskomen net de veerboot aankomt.. Of de Koegelwiek.

Precies, daarna kon ik aan de bak om de slag weer vast te zetten.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 mei 2018 08:26 #947850

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
It Paradyske schreef :
lodewijk stegman schreef :
It Paradyske schreef :
Ook een makkie:
(Bij gebrek aan foto's)

Terschelling, met op de achtergrond de aanlegplaats van de veerboot. Oosthoek van de Noordsvaarder, waar je zo lekker ligt te bonken als tijdens het loskomen net de veerboot aankomt.. Of de Koegelwiek.

Precies, daarna kon ik aan de bak om de slag weer vast te zetten.

"De slag weer vast te zetten"?

Hoe dan ook, de volgende:

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 mei 2018 08:29 #947851

Slag = skeg
Stomme autocorrectie.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 mei 2018 08:36 #947855

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
It Paradyske schreef :
Slag = skeg
Stomme autocorrectie.

Ik vermoedde al zoiets..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 mei 2018 08:55 #947860

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Ziet er Veersemeerachtig uit, is het bij Kortgene aan de Noord zijde?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Laatst bewerkt: 30 mei 2018 08:56 door Jutter.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 mei 2018 09:02 #947861

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Jutter schreef :
Ziet er Veersemeerachtig uit, is het bij Kortgene aan de Noord zijde?

Een mooiere omschrijving was geweest "tegenover de Schelphoekplaat", maar omdat het je thuiswater is, zul je ongetwijfeld de goeie plek voorhebben.
Het is hier:
www.google.com/maps/place/Kort....5578335!4d3.8031359

Hij is voor jou.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 mei 2018 09:09 #947864

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Ja ik weet dat ik niet uitblink in Nederlandse taal, maar het is daar waar ik bedoelde. :S

Hier nog een van onze trip zonder mast, waar?


Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 mei 2018 09:35 #947875

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
Schelde bij Temse?
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 4.962 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl