Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 26 sept 2018 10:55 #982353

Zou ook het pikmeer wel kunnen zijn
Friendship 22 (Pura Vida) (grou)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 26 sept 2018 15:09 #982414

  • Limosa
  • Limosa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 708
2x Grouw achter elkaar is niet leuk.

De foto de andere kant opgenomen ziet er zo uit. (beetje bewerkt, anders is het echt te simpel)
Laatst bewerkt: 26 sept 2018 15:11 door Limosa.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 26 sept 2018 22:02 #982522

Gaastmeer
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 sept 2018 13:56 #982650

  • Limosa
  • Limosa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 708
Helemaal juist.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 sept 2018 22:07 #982734

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 sept 2018 02:06 #982742

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Vlissingen vissershaven.

May sauce be upon you.
Laatst bewerkt: 28 sept 2018 06:06 door Sloe Gin.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 sept 2018 06:00 #982753

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7378
Termunterzijl?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 sept 2018 06:26 #982761

  • Zeelandbrug
  • Zeelandbrug's Profielfoto
Het lijkt idd enorm op Vlissingen, compleet met aanlegplaats juist bakboord van de doorvaart. Daar lag ik deze zomer nog, maar ik zag toch echt nooit bomen. Als het geen telelens was, is dit een smaller water.

Denk ik.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 sept 2018 06:47 #982770

rooiedirk schreef :
Termunterzijl?
Correct
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 01 okt 2018 08:21 #983583

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
annede_vries schreef :
rooiedirk schreef :
Termunterzijl?
Correct

dirk is dus
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 01 okt 2018 08:39 #983591

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7378
Oops even niet opgelet.

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 01 okt 2018 19:27 #983946

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Dat topje van het kerktorentje doet me erg denken aan Scharendijke (Grevelingen).
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 01 okt 2018 19:37 #983954

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7378
KoertM schreef :
Dat topje van het kerktorentje doet me erg denken aan Scharendijke (Grevelingen).
Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik nog nooit in zeeland gezeild heb.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 01 okt 2018 19:39 #983956

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
rooiedirk schreef :
KoertM schreef :
Dat topje van het kerktorentje doet me erg denken aan Scharendijke (Grevelingen).
Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik nog nooit in zeeland gezeild heb.

Ik was er al bang voor :-) en zeker niet op zo'n stilstaand meer...
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 01 okt 2018 19:49 #983964

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7378
Ik heb nog wel een detail van het torentje.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 01 okt 2018 20:06 #983975

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2278
Hi,

Lijkt me het torentje van Sint Anne Parochie.
Betekent dat je langs Zwarte Haan vaart.

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 okt 2018 09:31 #984148

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7378
Fout, gelukkig heb ik ook een plaatje iets meer naar rechts. Wordt het wel erg gemakkelijk van.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 okt 2018 09:37 #984152

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
rooiedirk schreef :
Fout, gelukkig heb ik ook een plaatje iets meer naar rechts. Wordt het wel erg gemakkelijk van.

Noordpunt Texel?
Het andere torentje was van De Cocksdorp.
Laatst bewerkt: 02 okt 2018 09:38 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 okt 2018 10:00 #984165

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7378
lodewijk stegman schreef :
rooiedirk schreef :
Fout, gelukkig heb ik ook een plaatje iets meer naar rechts. Wordt het wel erg gemakkelijk van.

Noordpunt Texel?
Het andere torentje was van De Cocksdorp.
Inderdaad.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 okt 2018 12:30 #984220

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
rooiedirk schreef :
lodewijk stegman schreef :
rooiedirk schreef :
Fout, gelukkig heb ik ook een plaatje iets meer naar rechts. Wordt het wel erg gemakkelijk van.

Noordpunt Texel?
Het andere torentje was van De Cocksdorp.
Inderdaad.

Aanvankelijk dacht ik nog even: "Enkhuizen!". Maar toen zag ik die huisjes bij de toren.

De volgende; een studie in contrasten:

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 okt 2018 12:59 #984230

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Het zeil met de Waterpoort zou je op de gedachte van Friesland kunnen brengen (al suggereert de achtergrond al anders).

Het tjalkje is echter niet de Sneker Pan, maar volgens mij de Ebenhaezer uit 1924 - één van de laatstgebouwde tjalkjes.
www.binnenvaart.eu/tjalk/43627-eben-haezer.html

Dit scheepje heeft als thuishaven Sommelsdijk, dus waarschijnlijk zitten we in het Zuiden. Waar precies weet ik dan weer niet.
Laatst bewerkt: 02 okt 2018 13:02 door Vlieter1.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 okt 2018 13:12 #984233

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7378
Ik gok op 'gezicht op moerdijk'.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 okt 2018 13:14 #984235

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
rooiedirk schreef :
Ik gok op 'gezicht op moerdijk'.

Nou... voor iemand die hier nooit komt zit je behoorlijk warm, denk ik!

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 okt 2018 14:12 #984276

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
KoertM schreef :
rooiedirk schreef :
Ik gok op 'gezicht op moerdijk'.

Nou... voor iemand die hier nooit komt zit je behoorlijk warm, denk ik!

Gepost met de officiële Zeilersforum-app

In combinatie met "Sommelsdijk" wordt het al meteen een stuk helderder, natuurlijk. De voorzet van Vlieter deed het voorbereidende werk.

We zien aan de horizon inderdaad de industrie van Moerdijk, waarmee de beurt weer voor Rooie Dirk is.

Foto gemaakt vanuit de ankerplaats bij de Volkeraksluizen.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 okt 2018 14:29 #984287

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7378
De industriehavens in zeeland ken ik dan weer wel. :)
Deze lijkt me ook niet te lastig.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 5.015 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl