Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 02 okt 2018 15:11 #984302

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
roode klif?
ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 okt 2018 15:14 #984304

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Het Gaasterland tussen Stavoren en Laaksum. Volgens mij staat links van de bomengroep het monument voor de slag bij Warns. Met de omineuze kreet "leaver dea as slaef"

Maar Ton is me voor, zie ik, want het heet inderdaad het Roode Klif.
Laatst bewerkt: 02 okt 2018 15:16 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 okt 2018 15:26 #984308

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7378
Lodewijk is uitgebreider, maar Ton was eerst. Op het Rea Klif staat inderdaad het monument ter herinnering aan de slag bij Warns.

Voor de toeristen staat er ter plekke ook een informatiebord. De tekst is echter in het Fries, en voor de toeristen in het Engels. Geen NL.
De restanten van het klooster dat de hollanders wilden veroveren staan nu bekend als de staverse stenen, W van stavoren in het ijselmeer.
Laatst bewerkt: 02 okt 2018 15:26 door rooiedirk.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 okt 2018 15:37 #984312

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
niet te moeilijk deze

wij lagen verwaaid, de opties niet :blush:
maar waar?

steg, ik vaar daar regelmatig, rode klif dus, jij niet
waar zag je het aan?
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Laatst bewerkt: 02 okt 2018 15:38 door Ton Mitz.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 okt 2018 15:51 #984321

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
TonMitz schreef :
steg, ik vaar daar regelmatig, rode klif dus, jij niet
waar zag je het aan?

Heel lang geleden heb ik een nachtje in Laaksum gelegen. We zijn toen van Laaksum naar het monument gelopen. Er lagen op dat moment zelfs bloemen bij!
Het Roode Klif (de naam was me ontschoten) verschilt van het Mirnser Klif door het gegeven dat het eigenlijk geen echte steile klifrand heeft.
Het blijft wel, als je van Stavoren naar het zuiden zeilt, heel lang zichtbaar als een verhoging aan de horizon.
Laatst bewerkt: 02 okt 2018 15:52 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 okt 2018 15:55 #984325

  • Limosa
  • Limosa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 708
Oude Schild
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 okt 2018 16:00 #984331

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
ovni schreef :
Oude Schild
uiteraard, havenhoofd
er is er niet eens een omgegaan, was toch een windje 6
die opties varen op nationaal niveau wedstrijd, hoorde ik later
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 okt 2018 16:55 #984349

  • Limosa
  • Limosa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 708
Volgende alweer ....
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 okt 2018 16:59 #984351

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Van Harinxmakanaal?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 okt 2018 17:42 #984367

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
vollerhoverkanaal
bij huisman?
Ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 okt 2018 18:01 #984371

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6807
Nijkerk
Not all who wander are lost
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 okt 2018 18:30 #984381

  • Limosa
  • Limosa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 708
Nee, nee en nee.
Is dit zo'n standaard bruggetje? ( :evil:)
Laatst bewerkt: 02 okt 2018 18:31 door Limosa.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 okt 2018 19:49 #984416

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
De oude Jelteslootbrug ?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 okt 2018 20:46 #984441

  • Limosa
  • Limosa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 708
Juist.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 okt 2018 09:11 #984519

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
Het aquaduct erachter al in aanbouw. Mooie taferelen meegemaakt bij die brug in de pre-bbm tijd en met dikke Westenwind.

De volgende uit een weekeindje toeren met zoonlief:

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 okt 2018 11:32 #984550

Wat een leuk sluisje.
Gok: is het de Dillesluis tussen Poppenwier en de Swette?
Wim.
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 okt 2018 13:07 #984585

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
Zeker een leuk sluisje, maar niet de Dillesluis (wat ook een leuk sluisje is ;) )
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 okt 2018 14:37 #984615

Bij de domp in sneek?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 okt 2018 14:57 #984619

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
It Paradyske schreef :
Bij de domp in sneek?

Nee, die ook niet. De Dompsluis staat open sinds er een nieuwe ligt net Oost van de rondweg.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 okt 2018 20:36 #984725

  • Limosa
  • Limosa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 708
Bij Sneekerhof, toegang tot de Tersoalster sylroede.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 okt 2018 20:40 #984728

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
ovni schreef :
Bij Sneekerhof, toegang tot de Tersoalster sylroede.

Juist. Er was nog 1 van de 3 sluisjes naar de Oudvaart over. Heerlijk rondje om te varen (met de goede windrichting)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 okt 2018 17:28 #984949

  • Limosa
  • Limosa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 708
Het is voor mij de snelste route van huis naar het Sneekermeer.

Welke oude rivier vaar ik hier op .....
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 okt 2018 18:37 #984963

  • Jerogee
  • Jerogee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 385
De Boarn?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 okt 2018 19:31 #984975

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Geen idee, maar je onderschrift begrijp ik nu veel beter.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 okt 2018 20:05 #984989

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
De Zwette ?
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 5.603 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl