Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 26 okt 2018 21:18 #991435

  • zeekraal
  • zeekraal's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3529
Geersdijk
je kunt alles zelf en daar heb je maar 2 dingen voor nodig n.l. kennis en gereedschap
Laatst bewerkt: 26 okt 2018 21:22 door zeekraal.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 26 okt 2018 21:37 #991437

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
zeekraal schreef :
Geersdijk

Zeker! Jij bent....!
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 okt 2018 20:03 #991638

  • zeekraal
  • zeekraal's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3529
Kendu schreef :
zeekraal schreef :
Geersdijk

Zeker! Jij bent....!
Weer al? ;)
Laten we Jerogee vragen een foto te plaatsen. Bij deze!
je kunt alles zelf en daar heb je maar 2 dingen voor nodig n.l. kennis en gereedschap
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 27 okt 2018 22:56 #991683

  • Jerogee
  • Jerogee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 385
zeekraal schreef :
Kendu schreef :
zeekraal schreef :
Geersdijk

Zeker! Jij bent....!
Weer al? ;)
Laten we Jerogee vragen een foto te plaatsen. Bij deze!
Zeekraal, dat is aardig. Dan nu:

Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 27 okt 2018 23:30 #991684

  • Eddy K
  • Eddy K's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 1033
Onder de richel
Huitema zeeschouw 9,3m Aalsmeer
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 28 okt 2018 09:03 #991762

  • Jerogee
  • Jerogee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 385
Eddy, helemaal goed. Wat je in de verte ziet is het drijvende bij vloed drijvende vogelobservatiehuisje van Natuurmonumenten. Jij bent.
Laatst bewerkt: 28 okt 2018 09:09 door Jerogee.
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 28 okt 2018 10:29 #991808

  • Eddy K
  • Eddy K's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 1033
Huitema zeeschouw 9,3m Aalsmeer
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 28 okt 2018 10:53 #991817

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7384
Durgerdam?
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 28 okt 2018 13:05 #991845

  • Eddy K
  • Eddy K's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 1033
Goed rooiedirk
Links de hoogspanningsmast richting Amsterdam en rechts het klokkentorentje.
Huitema zeeschouw 9,3m Aalsmeer
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 okt 2018 13:35 #992420

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
dirk is kennelijk in slaap gevallen
ik neem de honneurs maar ff waar


waar staat dit gebouw?
dit is een replica
wat was de functie van het originele gebouw?
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Laatst bewerkt: 30 okt 2018 13:38 door Ton Mitz.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 okt 2018 19:17 #992564

Aha! Het nieuwe/oude peilhuisje bij Hindeloopen!
Groet,
Wim.
Schippers schoffelen niet
Laatst bewerkt: 30 okt 2018 19:18 door Berghout-2.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 okt 2018 19:32 #992574

TonMitz schreef :
dirk is kennelijk in slaap gevallen
ik neem de honneurs maar ff waar


waar staat dit gebouw?
dit is een replica
wat was de functie van het originele gebouw?

ik was er toevallig vorig weekend...

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 okt 2018 19:33 #992577

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
Berghout-2 schreef :
Aha! Het nieuwe/oude peilhuisje bij Hindeloopen!
Groet,
Wim.

idd, het nieuwe oude peilhuisje
voordat de afsluitdijk er lag werden de waterstanden in het oude huisje opgemeten
werking peilschrijver: ff gepikt van internet


In het peilhuisje was een lange, verticale peilbuis aangebracht. Deze peilbuis was weer verbonden met een horizontale buis die in open verbinding met de Zuiderzee stond. Op het water in de peilbuis lag een vlotter die op en neer ging als gevolg van veranderingen in de waterstand door eb en vloed. De vlotter was via een metalen draad verbonden met een vlotterwiel. Deze zorgde voor overbrenging van de op- en neergaande beweging van de vlotter naar een schrijfstift op een papierrol. Via een opwindbare klok kon het meettijdstip ingesteld worden. Op deze wijze kon de peilschaalwaarnemer redelijk nauwkeurig de waterstand aflezen.

(alleen jammer dat het nieuwe huisje leeg is (op wat rommel na))
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 okt 2018 19:35 #992579

Tegenwoordig wordt het huisje gebruikt voor de opslag van spullen, ik denk van de KNRM.
Enorme stootwillen en droogpakken enzo...
De buis die ooit in verbinding stond met Zuiderzee / IJsselmeer en de peilschaal zelf zijn volgens mij niet gerestaureerd.
Jammer!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 30 okt 2018 19:46 #992584

Tja, dat peilhuisje is zowat in m'n achtertuin.

De volgende: waar ben ik nu aan het werk?


Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 okt 2018 07:05 #992667

Hmm, stil aan het front. Hij is kennelijk lastig. Tijd voor een beetje hulp.

Dezelfde plek, maar dan een paar uur later






En weer dezelfde plek, maar dan meer naar links kijkend


Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 okt 2018 08:13 #992677

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
IJmuiden?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 okt 2018 08:23 #992681

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Wat was je ver van huis, was je in je Sas?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 okt 2018 11:43 #992721

JeePee schreef :
Wat was je ver van huis, was je in je Sas?

'eel goed! Ik heb een klus in Sas van Gent, kan binnen (Europees) Nederland niet veel verder van mijn huis.
Dekherstel aan een houten kotter, ligt in de voorhaven van de oude sluis (sas).
Als je goed kijkt, kun je de grote draaibrug zien door het hekwerkje van de voetgangersbrug heen.

Jij mag!
Wim.
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 okt 2018 12:31 #992727

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Oei, dat had ik moeten zien.Deze zomer nog geweest daar. :blush:
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 okt 2018 13:20 #992735

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Grijs verleden of verre toekomst?
Grapje:
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 okt 2018 13:50 #992743

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Terschelling.
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 okt 2018 15:22 #992760

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Eclips schreef :
Terschelling.

Het was/is/wordt i.d.d.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 31 okt 2018 15:35 #992761

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Die bootjes zien we daar in de (verre) toekomst niet meer liggen, denk ik. Vandaag nog een groot artikel in de Leeuwarder Courant over de historische vloot die gebukt gaat onder "regelzucht". Persoonlijk lijkt die aanscherping van de veiligheidsregels, want daar gaat het om, mij meer een noodzakelijk kwaad dan nodeloze overheidsbemoeienis.
De volgende:
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 01 nov 2018 16:02 #992952

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Ja, hij is moeilijk.
Hint: er zijn niet veel plaatsen waar je, ongeacht het tij, zo dicht langs de dijk kunt varen.
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 4.781 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl