Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 20 okt 2018 17:27 #989847

  • hengelst
  • hengelst's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 536
Mijn nederige excuses
Mystere 26 1973
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 okt 2018 21:28 #989891

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
@Anjo: dank voor de procesbewaking.
Zeelandbrug schreef :
Ik krijg een heel erg Veerse meer gevoel. Maar het zou zomaar iets in het Noorden kunnen zijn, en daar was ik nog nooit...

Hmmm ja, wat zal ik zeggen. Erg warm zit je niet. Maar in "het Noorden" zit je veel kouder!

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 okt 2018 12:46 #989944

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Aanvullende tip: het water is hier zoet.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 okt 2018 13:26 #989948

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
in het kader van het wegstrepen
de randmeren?
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 okt 2018 14:02 #989954

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Ook teveel in "het Noorden"

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 okt 2018 09:31 #990114

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
KoertM schreef :
Ik moest ook aan de Bollen van de Ooster denken maar ken daar geen steile geul met een zeehondenplaatje. Wel in het Slijkgat, maar daar liggen geen gele boeien. Oliegeul heb ik nog overwogen maar daar hebben de gele boeien rode kruizen bovenop.

De Bollen van de Ooster zijn volgens de Navionicskaart de bank waar de zeehonden op de foto op liggen.
Ben nooit echt het Brouwershavensche gat of de Schaar van Renesse ingeweest. Best de moeite waard lijkt mij. Vaar jij daar netjes buiten alle verboden gebieden ( natuur) om of er ook wel door?

De Navionicskaart overdrijft nogal qua verboden gebieden. Als je de RWS-enc-kaart gebruikt kreeg je een realistischer beeld van de gesloten gebieden en is het prima mogelijk daar achterlangs richting de Brouwersdam en het haventje Springersdiep te scharrelen. De opdiepste plek lag ook niet voor de Brouwerdam, maar in de geul voor het strand van Goeree.
Wel een keer het Krabbengat langs de kust van Schouwen gevaren. Onbetond met een griezelig drempeltje aan de noordkant bij de Bollen van het zand. Mooi varen daar. Lekker rustig!

Daar ben ik ook langs gevaren. Gestart vanaf de Roompotsluis.
Laatst bewerkt: 22 okt 2018 09:32 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 okt 2018 10:03 #990121

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 814
Ik schatte de recente actieradius van Stegman onjuist in. Vandaar mijn keuze voor een plaat in de Westerschelde ipv mijn intuïtieve keuze voor de Bollen.

KoertM’s plaatje doet mij denken aan het Haringvliet Noordzijde.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 okt 2018 15:10 #990214

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
EelskeM schreef :
KoertM’s plaatje doet mij denken aan het Haringvliet Noordzijde.

Haringvliet klopt wel. Bedoel je dat we de noordoever zien? Dat klopt dan weer niet. Op de foto is het gewoon ZW-wind.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 okt 2018 15:46 #990220

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Het is toch niet bij Stad??
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 okt 2018 16:00 #990225

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 814
Anjo schreef :
Het is toch niet bij Stad??
Als KoertM een Grunneger is zal hij dat niet goed rekenen. :lol:
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 okt 2018 16:23 #990234

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Geen van tweeën,  dus geen Stad en geen Groninger. Verder geen tips....



Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 okt 2018 10:28 #990439

  • Solo
  • Solo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1759
Haringvliet bij Den Bommel.
Navigare necesse est, vivere non est necesse
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 okt 2018 10:35 #990440

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Solo schreef :
Haringvliet bij Den Bommel.

En daar is het....
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 okt 2018 11:01 #990449

  • Solo
  • Solo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1759
Waar voer ik hier afgelopen vrijdag rond 13.45 met een vergeefse poging om dit seizoen nog één keer te zeilen?

Navigare necesse est, vivere non est necesse
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 okt 2018 11:22 #990453

Op de Kaag
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 okt 2018 11:44 #990456

  • Solo
  • Solo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1759
In een keer goed!
Navigare necesse est, vivere non est necesse
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 23 okt 2018 18:55 #990577

  • Eddy K
  • Eddy K's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1033
Solo schreef :
In een keer goed!

Duidelijk voor de kaagsociëteit
Huitema zeeschouw 9,3m Aalsmeer
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 23 okt 2018 21:34 #990620



Niet te ingewikkeld lijkt me
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 okt 2018 21:59 #990621

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Hollands Diep in de buurt van Strijen-Sas?

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 okt 2018 07:32 #990655

En die is ook in één keer goed
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 okt 2018 08:48 #990672

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
De foto is uit 1980, weer die Felucca Kornati 606.

De plaats is makkelijk te herkennen denk ik.

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 okt 2018 09:28 #990685

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 814
De Werf in Goes
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 okt 2018 09:35 #990687

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
EelskeM schreef :
De Werf in Goes

Klopt natuurlijk.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 okt 2018 10:39 #990705

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 814
Tsja...om d'n oek ee

Een beetje nostalgie voor sommige schippers. De zwarte pijl dekt de onthulling af.

Waar is dit?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 okt 2018 20:38 #990913

Geen idee. Of nee: juist teveel ideeën waar dit zou kunnen zijn.
Vooruit, vette gok: het brugje van Bartlehiem op de achtergrond.
Wim.
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 5.316 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl