Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 15 okt 2018 15:09 #988093

  • Solo
  • Solo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1759
Reken ik goed. De foto is ongeveer 5 weken oud. De zon ging ook toen in het westen onder. Wij hebben overnacht aan een ankerboei aan de Zuidoever van het Haringvliet dicht bij Stellendam. De foto is genomen richting Goeree-Overflakkee.
Navigare necesse est, vivere non est necesse
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 okt 2018 15:43 #988098

  • Ata
  • Ata's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 578
Volkomen off topic: gemiddeld eens per jaar bedenk ik wat er zou gebeuren als de zon in Nederland een keer in het westen óp zou komen. Langzaam naar het zuiden zou trekken en rond 12 uur ‘s middags naar het oosten zou buigen en daar onder zou gaan. Ik fantaseer dan hoe een deel van de bevolking volkomen bezerk zou gaan. Terwijl een ander deel er helemaal koud onder zou blijven. En hoe die twee groepen elkaar dan nauwelijks kunnen bereiken.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 okt 2018 16:20 #988109

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Ata schreef :
Volkomen off topic: gemiddeld eens per jaar bedenk ik wat er zou gebeuren als de zon in Nederland een keer in het westen óp zou komen. Langzaam naar het zuiden zou trekken en rond 12 uur ‘s middags naar het oosten zou buigen en daar onder zou gaan. Ik fantaseer dan hoe een deel van de bevolking volkomen bezerk zou gaan. Terwijl een ander deel er helemaal koud onder zou blijven. En hoe die twee groepen elkaar dan nauwelijks kunnen bereiken.

Heerlijk he zo in je grijze area te vertoeven.

May sauce be upon you.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 okt 2018 18:49 #988150

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Klaar met zweven?

On-topic dan maar weer:

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 okt 2018 18:57 #988155

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Oostgat.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 okt 2018 19:15 #988165

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Makkie inderdaad... Oostgat is goed. Was alweer zo'n prachtige zeildag in 2018.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 okt 2018 19:51 #988184

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Zeker voor mij, achter die duinen ben ik geboren en in dat dorp bracht ik mijn jeugd door.




Waar ligt Pinta?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Laatst bewerkt: 15 okt 2018 19:52 door Jutter.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 okt 2018 19:55 #988186

Zeebrugge
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 okt 2018 19:59 #988188

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Lijkt er wel op,maar daar is het niet.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 okt 2018 20:04 #988191

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
Nieuwpoort
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 okt 2018 20:11 #988192

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Cadzand
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 okt 2018 20:11 #988193

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Ook niet.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 okt 2018 20:12 #988194

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
KoertM schreef :
Cadzand
Daar is het!
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 okt 2018 20:52 #988210

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
In het kader van foto's met een verhaal.. het oude bootje van mijn vader!

Agossie, geheel onttakeld en verlaten. De ouwe Felucca Kornati 606. Najade heette ze vroeger.
In 1970 door mijn ouders nieuw gekocht in Loosdrecht.

Ik ben er half op en mee opgegroeid. Met mijn oudere zus en ouders en hond allemaal in dit bootje op vakantie en in de weekenden de Biesbos in. Die vader van mij was bijna twee meter lang...

Later hebben we haar flink verbouwd voor het solo-varen van mijn vader. Nieuwe mast er op. Alles low-budget. Ik herkende de details onmiddellijk toen ik er langs voer. De bracket voor de buitenboordmotor. De verlaagde houten kuiprandjes met stevige basis voor de lieren. De mastvoet: er moest binnen een goede paal onder want het dak zakte zover in dat er water in een kuil bleef staan.

Een paar jaar geleden lag ze nog in Wolphaartsdijk... waar ligt ze hier te vergaan?

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 okt 2018 22:09 #988230

  • plusfast
  • plusfast's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2174
Ringvaart Haarlemmermeer, de oostzijde, tussen Rijsenhout en Aalsmeerderbrug, ter hoogte van het fort aldaar.
Zelfs het duurste jacht ligt aan de kade vast met een lijntje van een paar euro...
Laatst bewerkt: 15 okt 2018 22:15 door plusfast.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 okt 2018 06:01 #988256

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
plusfast schreef :
Ringvaart Haarlemmermeer, de oostzijde, tussen Rijsenhout en Aalsmeerderbrug, ter hoogte van het fort aldaar.

Klopt!

Ter afscheid van de Felucca nog een bonusplaatje van toen ze net nieuw was, winter 1969-1970...

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 okt 2018 07:21 #988272

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
KoertM schreef :
Ter afscheid van de Felucca nog een bonusplaatje van toen ze net nieuw was, winter 1969-1970...

Mooi verhaal, Koert.
Foto is gemaakt op de werf waar ze werden gemaakt, zo te zien.

De Felucca Kornati was een soort verkorte uitvoering van de Victoire 22, net 6 meter, als ik het goed heb. Een echte Koopmans.
En een mooi voorbeeld van het type bootjes waarmee het zeilen met kajuitjachten binnen het bereik van velen kwam.
Laatst bewerkt: 16 okt 2018 09:53 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 okt 2018 08:39 #988303

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Even een OT vraag. Ik zie de foto's van KoertM niet op mijn laptop met W10 en Chrome, wel op mijn Samsung telefoon met Chrome als browser. Hebben jullie dat ook? Zal vast een instelling zijn ergens in W10 of Chrome maar kan het zo niet vinden. Wie heeft de oplossing? O ja als ik Koert zijn bericht quote dan zie ik wel de link van tinypic staan, in het bericht zelf zie ik niets.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Laatst bewerkt: 16 okt 2018 08:41 door Jutter.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 okt 2018 08:44 #988307

  • Pimpel
  • Pimpel's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 637
Ja klopt, ik heb daar ook wel eens last van (via vooral Chrome). Is volgens mij ook al eens een draadje over geweest in moderator feedback. Soms, als je een foto vermoedt in een 'leeg plekje' en er met de cursor overheen gaat verschijnt wel de link naar de afbeelding, die kun je dan met rechtermuisknop openen in een nieuwe tab of venster.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 okt 2018 08:53 #988311

De oplossing is Edge. Lever je gelijk niet je hele privacy in bij Google.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 okt 2018 09:38 #988322

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
lodewijk stegman schreef :
KoertM schreef :Ter afscheid van de Felucca nog een bonusplaatje van toen ze net nieuw was, winter 1969-1970...
Mooi verhaal, Koert.
Foto is gemaakt op de werf waar ze werden gemaakt, zo te zien.

De Felucca Kornati was een soort verkorte uitvoering van de Victoire 22, net 6 meter, als ik het goed heb. Een echte Koopmans.
En een mooi voorbeeld van het type bootjes waarmee het zeilen met kajuitjachten binnen het bereikt van velen kwam.

De naam van de werf was ik vergeten. Die laatste foto is inderdaad daar genomen. Enig gegoogle levert jachtwerf Olympus in Nederhorst den Berg.
Inderdaad een echte Koopmans. Goed ontwerp. Uitvoering was wat minder geslaagd, maar we hadden zo ook iets te knutselen en verbeteren.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 okt 2018 10:00 #988331

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
KoertM schreef :
lodewijk stegman schreef :
KoertM schreef :Ter afscheid van de Felucca nog een bonusplaatje van toen ze net nieuw was, winter 1969-1970...
Mooi verhaal, Koert.
Foto is gemaakt op de werf waar ze werden gemaakt, zo te zien.

De Felucca Kornati was een soort verkorte uitvoering van de Victoire 22, net 6 meter, als ik het goed heb. Een echte Koopmans.
En een mooi voorbeeld van het type bootjes waarmee het zeilen met kajuitjachten binnen het bereikt van velen kwam.

De naam van de werf was ik vergeten. Die laatste foto is inderdaad daar genomen. Enig gegoogle levert jachtwerf Olympus in Nederhorst den Berg.
Inderdaad een echte Koopmans. Goed ontwerp. Uitvoering was wat minder geslaagd, maar we hadden zo ook iets te knutselen en verbeteren.

De Victoire 22 was ook niet echt een zwaar gebouwde boot. De mijne vertoonde (12 jaar oud toen ik hem kocht) al vele haarscheurtje in de gelcoat op plekken met spanningsconcentraties en de bevestiging van de verstaging (aan het dek) was ook niet om over naar huis te schrijven, maar de Felucca Kornati kwam op mij altijd als nog iets fragieler over.
Laatst bewerkt: 16 okt 2018 15:22 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 okt 2018 11:57 #988362

  • plusfast
  • plusfast's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2174
Jutter schreef :
...Ik zie de foto's van KoertM niet op mijn laptop met W10 en Chrome, wel op mijn Samsung telefoon met Chrome als browser...

Ik heb hier ook Win 10 met Chrome, maar ik zie alle foto's hier wel staan...

De nieuwe, ik was daar niet varend maar wil dat nog wel een keer gaan doen.


Zelfs het duurste jacht ligt aan de kade vast met een lijntje van een paar euro...
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 okt 2018 12:46 #988381

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
Luik
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 16 okt 2018 15:39 #988443

  • plusfast
  • plusfast's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2174
Helemaal correct. Ben je er wel eens varend geweest?
Zelfs het duurste jacht ligt aan de kade vast met een lijntje van een paar euro...
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 5.758 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl