Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 11 okt 2018 07:04 #986848

Doet mij denken aan dat dijkje/ rietkraag bij dat afval- vervuild slibpoldertje oid aan het noorden van het Koevordermeer bij de kruising Janesloot. Dat is enige plek in Friesland waar ik mij dergelijke verbodsborden herinner. Die Friezen zijn nog niet zo getikt dat ze overal bordjes neerplempen namelijk.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 okt 2018 07:28 #986863

Wyldemerk/Luts
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 okt 2018 14:37 #986983

  • Limosa
  • Limosa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 708
Ziejewel, het is niet moeilijk voor de kenner ...
Wyldemerk dus
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 okt 2018 14:41 #986985

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Achteraf denk je dan "Ja natuurlijk!"
May sauce be upon you.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 okt 2018 19:28 #987077

  • redshift
  • redshift's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3327
Nee hoor ... :lol: B)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 okt 2018 19:37 #987079

  • plusfast
  • plusfast's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2174
Ik denk dan alleen maar: waar is dat dan? Zal wel weer googlen worden...
Zelfs het duurste jacht ligt aan de kade vast met een lijntje van een paar euro...
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 okt 2018 19:46 #987085

  • Limosa
  • Limosa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 708
plusfast schreef :
Ik denk dan alleen maar: waar is dat dan? Zal wel weer googlen worden...

Dit is onderdeel van de 11 steden route te schaats en nu dus ook al zwemmende ....

Het is ook een leuke alternatieve route voor valkjes e.d. van/naar Balk/Slotermeer. Heb als tiener wel eens de hele Luts door geboomd.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 okt 2018 19:49 #987086

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 okt 2018 19:50 #987087

De nieuwe opgave:

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 okt 2018 20:04 #987092

  • diwil
  • diwil's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1311
We zien hier het Grote Gaastmeer met daar achter het Zandmeer.
Rechts het Ringwiel met daar weer boven de Aldegeasterbrekken.
Ottenhome Polyvalk
'Smurf'
Laatst bewerkt: 11 okt 2018 20:09 door diwil.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 okt 2018 20:24 #987098

diwil schreef :
We zien hier het Grote Gaastmeer met daar achter het Zandmeer.
Rechts het Ringwiel met daar weer boven de Aldegeasterbrekken.

Natuurlijk, helemaal goed
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 okt 2018 20:34 #987102

  • diwil
  • diwil's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1311
De volgende; waar heb ik hier meer vliegen dan wind :silly:
Ottenhome Polyvalk
'Smurf'
Laatst bewerkt: 12 okt 2018 06:06 door diwil.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 okt 2018 06:01 #987148

Hofmeertje?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 okt 2018 06:06 #987149

  • diwil
  • diwil's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1311
Helemaal goed!
Ottenhome Polyvalk
'Smurf'
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 okt 2018 09:19 #987200

Leuk, een flink stuk van mijn zeiljeugd in voorgaande plaatjes!
- de hele Luts bomen, en het vaantje kwijtraken in de bomen langs de kant
- Wyldemerk, waar de vaarboom helemaal onder water gaat. Later eens geankerd, 10 meter diep of zo
- Sont, Zandmeer, Gaastmeer, van alles beleefd. In een Tempo Scow met windkracht 9 .
- het Hofmeer, waar ik in 1968 nog een otter heb zien zwemmen, en waar ik een paar jaar later de vaart naar Brandeburen in gesurft ben, onder de brug door en verder, tot die vaart weer in de Lange Vliet uitkwam. Heidenskipstervaart en Haaijemer Dolte.
- en de Ategracht tussen Vlakke Brekken en Ringwiel, waar al kruisend de helmstok van de Valk in de dijk bleef steken en brak.

Ga zo door met die foto's!
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 12 okt 2018 09:20 door Baasklusje.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 okt 2018 11:11 #987224

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Baasklusje schreef :
Leuk, een flink stuk van mijn zeiljeugd in voorgaande plaatjes!
- de hele Luts bomen, en het vaantje kwijtraken in de bomen langs de kant
- Wyldemerk, waar de vaarboom helemaal onder water gaat. Later eens geankerd, 10 meter diep of zo
- Sont, Zandmeer, Gaastmeer, van alles beleefd. In een Tempo Scow met windkracht 9 .
- het Hofmeer, waar ik in 1968 nog een otter heb zien zwemmen, en waar ik een paar jaar later de vaart naar Brandeburen in gesurft ben, onder de brug door en verder, tot die vaart weer in de Lange Vliet uitkwam. Heidenskipstervaart en Haaijemer Dolte.
- en de Ategracht tussen Vlakke Brekken en Ringwiel, waar al kruisend de helmstok van de Valk in de dijk bleef steken en brak.

Ga zo door met die foto's!

Ik stem voor meer van dit soort potsen in ZF. Laat je romantische gevoel eens spreken. Ook al druipt het van de nostalgie.
Laatst bewerkt: 12 okt 2018 11:11 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 okt 2018 12:44 #987241

Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 okt 2018 16:35 #987325

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Lemmer?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 okt 2018 17:35 #987344

  • Ata
  • Ata's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 578
Ok, de romantische gevoelens de ruimte:

De Zuiderzee. Waar gewerkt werd, en waar gewerkt wordt. En waar de dunne lijn tussen wat moet en wat wat mag dagelijks wordt bewandeld.

Het is Urk.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 okt 2018 18:27 #987377

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Ok



maar ik denk Spakenburg
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 okt 2018 18:30 #987378

Ata schreef :
Ok, de romantische gevoelens de ruimte:

De Zuiderzee. Waar gewerkt werd, en waar gewerkt wordt. En waar de dunne lijn tussen wat moet en wat wat mag dagelijks wordt bewandeld.

Het is Urk.

Nee hoor, helemaal fout.
Het is Lemmer.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 okt 2018 20:57 #987420

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Waar steekt hier de wind op in een naderende bui?


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 okt 2018 22:00 #987433

  • Luitzen
  • Luitzen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 108
Tjeukemeer?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 okt 2018 22:01 #987434

Brekken
geen sponsor alhier
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 okt 2018 05:40 #987441

Ketelmeer
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 5.485 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl