Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 13 okt 2018 06:04 #987442

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Nee, allemaal niet.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 okt 2018 16:20 #987562

  • Luitzen
  • Luitzen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 108
Er zullen toch niet zo heel veel plaatsen in Nederland zijn waar de buien over een woud van hoogspanningsmasten binnendrijven.

Is het misschien in Zeeland, nabij Yerseke/Krabbendijke?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 okt 2018 16:56 #987567

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7592
Bergumermeer
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 okt 2018 19:44 #987608

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Er zijn inderdaad niet heel veel van die hoogspaninngsleidingen, maar het goede antwoord is nog niet gevallen.
Het is niet in de buurt van mijn huidige vaargebied (Lauwersmeer/Oostwad).
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 okt 2018 20:14 #987611

Biesbosch?
Wim.
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 okt 2018 07:01 #987667

  • redshift
  • redshift's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3327
Zwartemeer (dat is 'm niet maar geen inspiratie...)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 okt 2018 08:04 #987696

In de buurt van Delfzijl?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 okt 2018 08:14 #987702

  • Ata
  • Ata's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 578
Wat is dat witte scheve ding aan bakboord van de rechter boot?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 okt 2018 08:20 #987705

  • Ata
  • Ata's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 578
Off topic: wat zijn die twee houten palen aan de voorstag van het linker schip? Om de fok uit te bomen?

On topic: boel fonteinkruid trouwens op de foto. Gooimeer?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 okt 2018 08:31 #987712

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Ata schreef :
Off topic: wat zijn die twee houten palen aan de voorstag van het linker schip? Om de fok uit te bomen?

On topic: boel fonteinkruid trouwens op de foto. Gooimeer?


Gooimeer is goed, Ata, je kijkt in de richting van de hoogspanningsleidingen naast de Stichtse brug. 10 jaar geleden was daar inderdaad al behoorlijk wat fonteinkruid.
Die twee houten palen bij mijn ouders aan boord zijn de bokkepoten om de mast te strijken.
Ata schreef :
Wat is dat witte scheve ding aan bakboord van de rechter boot?

Ik zie geen scheve dingen... Bedoel je niet gewoon mijn potdeksel (tegenwoordig rood)..?

Laatst bewerkt: 14 okt 2018 08:36 door Vlieter1.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 okt 2018 08:41 #987717

  • Ata
  • Ata's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 578
Woepwoep!

(Ik bedoelde een scheef wit ding aan de horizon, als je over de bakboordzijde kijkt van je boot. Leek me een herkenningspunt).

We gaan even terug naar de koeien, dit keer net niet op een eiland.


Laatst bewerkt: 14 okt 2018 08:42 door Ata.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 okt 2018 09:24 #987730

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Lijkt me een rivierdelta...
De IJsselmonding?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 okt 2018 10:51 #987757

  • Ata
  • Ata's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 578
Nope
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 okt 2018 11:41 #987765

Tja, zo'n steile hoge bult op de achtergrond, dat doet mij denken aan de Nederrijn bij de sluis/stuw van Driel, zeg maar bij Heveadorp. Op de voorgrond dan het sluiseiland.
Wim.
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 okt 2018 14:28 #987802

  • Ata
  • Ata's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 578
Nee, ook niet.


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 okt 2018 14:39 #987804

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Kromme IJssel met de Gerbrandy toren op de horizon??
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 14 okt 2018 14:52 #987807

  • Ata
  • Ata's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 578
Niet goed. Wat ook niet goed is, is mijn omschrijving als ‘net niet een eiland’. Dat is het namelijk wel, zie ik nu ik beter op de kaart kijk. Wel is er een weggetje naar toe, dus de boer hoeft niet te varen.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 okt 2018 06:41 #987967

  • Solo
  • Solo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1759
De Zijl in Warmond vlak voor de Kaag
Navigare necesse est, vivere non est necesse
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 okt 2018 07:10 #987973

  • Ata
  • Ata's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 578
De Zijl, daar is het. Een een kwartiertje later maak ik mijn versgevangen visjes klaar.











Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 okt 2018 08:54 #988020

  • Solo
  • Solo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1759
Ik hoop er Vrijdag weer langs te varen, nadat ik de boot Donderdag op Vrijdag over heb gevaren uit Willemsdorp naar botenstalling de Zijldijk.

Hier de nieuwe plaat waar fotografeerde ik deze zonsondergang?


Navigare necesse est, vivere non est necesse
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 okt 2018 10:26 #988044

  • roblisto
  • roblisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3282
de kreupel? In de verte Andijk?

Gr Rob
Laatst bewerkt: 15 okt 2018 10:27 door roblisto.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 okt 2018 10:34 #988045

  • Solo
  • Solo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1759
Neen, heel koud
Navigare necesse est, vivere non est necesse
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 okt 2018 12:21 #988060

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Haringvliet onder Tiengemeten.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 okt 2018 12:59 #988063

  • Solo
  • Solo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1759
Warmer
Navigare necesse est, vivere non est necesse
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 15 okt 2018 14:51 #988090

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Haringvliet. Zuidoever tegenover Hellevoetsluis. Ervanuitgaande dat de foto recent is en de zon in het westen ondergaat.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 5.046 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl