Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 18 okt 2018 13:28 #989097

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
Lamavare is inderdaad gaan varen, geloof ik, dus na 48 uur stilte pak ik de draad maar weer even op.



Leuk, zeehondjes! Maar waar?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 okt 2018 14:43 #989126

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
plusfast schreef :
Helemaal correct. Ben je er wel eens varend geweest?

Nee, was dit jaar wel het plan. Boot is toch maar per vrachtwagen naar Zuid-Frankrijk vervoerd.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 okt 2018 14:48 #989129

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
lodewijk stegman schreef :
Lamavare is inderdaad gaan varen, geloof ik, dus na 48 uur stilte pak ik de draad maar weer even op....

Nee nu even niet, af en toe een dagje. De reactie van Plusfast heb ik gisteren niet gevonden bij 'recente berichten', gebeurt wel vaker aan het eind van een pagina.

De zeehondjes liggen op de Vondelingenplaat in de Oosterschelde denk ik.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 okt 2018 15:13 #989145

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
La Mavare schreef :
De zeehondjes liggen op de Vondelingenplaat in de Oosterschelde denk ik.

Nee, daar is het niet.

De gele ton is de clue. Er liggen meerdere van deze tonnen langs het water in kwestie. Een daarvan heel dicht bij de (steile) geulrand.
Laatst bewerkt: 18 okt 2018 15:13 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 okt 2018 15:22 #989150

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 814
De Bollen van de Ooster laat ik even liggen.
De plaat oost van de Thomasgeul in de Westerschelde ligt meer voor de hand.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 okt 2018 15:30 #989151

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Hmm laatst was er een foto van je uit de buitenhaven Springersdiep.... is dit in het Brouwershavensche Gat?



Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 okt 2018 17:34 #989204

  • Eddy K
  • Eddy K's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1033
Het Rif
Blauwe balg
Tussen Terschelling en Ameland
Huitema zeeschouw 9,3m Aalsmeer
Laatst bewerkt: 18 okt 2018 17:37 door Eddy K.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 okt 2018 06:44 #989376

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Misschien ben je binnendoor Renesse? Zeeschepen op de horizon in de aanloop naar Rotterdam.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Laatst bewerkt: 19 okt 2018 06:46 door Jutter.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 okt 2018 07:34 #989393

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30054
KoertM schreef :
Hmm laatst was er een foto van je uit de buitenhaven Springersdiep.... is dit in het Brouwershavensche Gat?



Gepost met de officiële Zeilersforum-app

Goed onthouden, Koert. Je kan erover twisten of dit het Brouwerhavensche Gat is of de Schaar van Renesse. Maar je zit er dicht genoeg bij. Hij is voor jou.
De ton is de WPZ-WNB 6.

Eelske M. laat inderdaad wat liggen, want feitelijk zijn dit wèl de Bollen van de Ooster.. Zeker weten of niet weten, lijkt mij..

Ik was trouwens verbaasd over het aantal zeehonden dat hier lag. Het waren er minstens 200. Ik heb er nooit meer bij elkaar gezien.
Laatst bewerkt: 19 okt 2018 07:36 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 okt 2018 10:31 #989487

Baasklusje schreef :
De oplossing is Edge. Lever je gelijk niet je hele privacy in bij Google.

Nee , die verhuist zo naar Microsoft :lol:

En nee , ligt volgens mij niet aan Chrome want dat gebruik ik al jaren en nooit iets gemerkt van verdwenen foto's.
Ik denk eerder aan de manier van plaatsen van die foto's.
Ad
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 okt 2018 14:02 #989553

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
lodewijk stegman schreef :
KoertM schreef :Hmm laatst was er een foto van je uit de buitenhaven Springersdiep.... is dit in het Brouwershavensche Gat?

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Goed onthouden, Koert. Je kan erover twisten of dit het Brouwerhavensche Gat is of de Schaar van Renesse. Maar je zit er dicht genoeg bij. Hij is voor jou.
De ton is de WPZ-WNB 6.

Eelske M. laat inderdaad wat liggen, want feitelijk zijn dit wèl de Bollen van de Ooster.. Zeker weten of niet weten, lijkt mij..

Ik was trouwens verbaasd over het aantal zeehonden dat hier lag. Het waren er minstens 200. Ik heb er nooit meer bij elkaar gezien.

Ik moest ook aan de Bollen van de Ooster denken maar ken daar geen steile geul met een zeehondenplaatje. Wel in het Slijkgat, maar daar liggen geen gele boeien. Oliegeul heb ik nog overwogen maar daar hebben de gele boeien rode kruizen bovenop.

Ben nooit echt het Brouwershavensche gat of de Schaar van Renesse ingeweest. Best de moeite waard lijkt mij. Vaar jij daar netjes buiten alle verboden gebieden ( natuur) om of er ook wel door?

Wel een keer het Krabbengat langs de kust van Schouwen gevaren. Onbetond met een griezelig drempeltje aan de noordkant bij de Bollen van het zand. Mooi varen daar. Lekker rustig!

Volgende foto volgt straks. Kan er nu even niet bij....



Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 okt 2018 16:48 #989591

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Waar varen we op deze zeldzaam grijze dag in 2018?


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 okt 2018 17:36 #989597

  • zeekraal
  • zeekraal's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3529
Middelgat
je kunt alles zelf en daar heb je maar 2 dingen voor nodig n.l. kennis en gereedschap
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 okt 2018 17:55 #989601

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
zeekraal schreef :
Middelgat

Middelgat, Westerschelde inderdaad. Onderweg naar Hoedekenskerke. Zoals te zien op de foto was het nog een beetje laag water dus het was even rommelen om binnen te komen met 1,50 diepgang.

Net na het maken van de foto begon het flink naar uien te ruiken. Bovenwinds (achter de dijk) bleek een flink uienverwerkend bedrijf te liggen.

Dit plaatje, inclusief de dijk, vond ik op de website:

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 okt 2018 19:19 #989621

  • zeekraal
  • zeekraal's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3529
Lijkt me niet moeilijk voor jou Koert. ;)

je kunt alles zelf en daar heb je maar 2 dingen voor nodig n.l. kennis en gereedschap
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 okt 2018 20:00 #989633

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Terneuzen

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 okt 2018 20:57 #989644

  • zeekraal
  • zeekraal's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3529
KoertM schreef :
Terneuzen

Gepost met de officiële Zeilersforum-app

Uiteraardt.
je kunt alles zelf en daar heb je maar 2 dingen voor nodig n.l. kennis en gereedschap
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 okt 2018 07:30 #989700

Zonder "t" dan toch wel :lol:
Ad
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 okt 2018 07:36 #989702

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 okt 2018 07:41 #989704

  • zeekraal
  • zeekraal's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3529
Yellow Boat schreef :
Zonder "t" dan toch wel :lol:
Ad

Ik wisdt dat er iemandt in zou trappen maar niet gedachdt dat jij dat zou zijn. :laugh:
je kunt alles zelf en daar heb je maar 2 dingen voor nodig n.l. kennis en gereedschap
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 okt 2018 08:09 #989713

  • Zeelandbrug
  • Zeelandbrug's Profielfoto
Ik krijg een heel erg Veerse meer gevoel. Maar het zou zomaar iets in het Noorden kunnen zijn, en daar was ik nog nooit...
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 okt 2018 15:58 #989828

  • hengelst
  • hengelst's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 536


Wat en mooie avond op het water!
En we liggen niet opdersteboven?
Mystere 26 1973
Laatst bewerkt: 20 okt 2018 15:59 door hengelst.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 okt 2018 16:30 #989836

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7379
hengelst schreef :
[


Wat en mooie avond op het water!
En we liggen niet opdersteboven?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 okt 2018 16:54 #989840

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Exact dat rijtje bomen ben ik tegengekomen in: Friesland, Groningen, Overijssel, Noord-Holland, Zuid-Holland en Brabant.
In de andere provincies waarschijnlijk ook maar daar ben ik niet helemaal zeker van. :whistle:
Laatst bewerkt: 20 okt 2018 16:54 door Albert 45.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 okt 2018 17:01 #989845

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Heren we moeten EERST de plaat van KoertM raden.

@hengelst je mag enkel plaatsen als je een foto goed geraden hebt, of als er 24 uur niet gereageerd is
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 4.981 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl