Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 08 okt 2018 18:45 #985975

  • zeehond
  • zeehond's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2344
Waar ligt Zeehond droog?


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 okt 2018 19:59 #986010

  • redshift
  • redshift's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3327
Vlieland, nabij de Kroonpolders? Wilde gok.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 okt 2018 21:47 #986053

  • Limosa
  • Limosa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 708
Tja, of Ballummerbocht
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 okt 2018 03:56 #986065

  • zeehond
  • zeehond's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2344
Ballumerbocht is goed. Met noordelijke wind een prima plekje.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 okt 2018 03:57 #986066

Geen last van geuroverlast gehad?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 okt 2018 19:46 #986382

  • zeehond
  • zeehond's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2344
Dat viel alles mee mar ik lag een beetje meer zeewaarts dan de bocht. Ongeveer bij de MG10.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 okt 2018 20:02 #986390

  • Limosa
  • Limosa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 708
Tjonge jonge, ben ik alweer .... raak door mijn digitale foto's heen van varen in Nederland.... ga even zoeken. Momentje
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 okt 2018 20:06 #986396

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
It Paradyske schreef :
Geen last van geuroverlast gehad?

Loost het Amelandse riool op de Ballumerbocht, ofzo?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 okt 2018 20:09 #986398

  • Limosa
  • Limosa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 708

ps. foto vanuit een kano ipv een zeilboot .... mag dat hier wel?
Laatst bewerkt: 09 okt 2018 20:12 door Limosa.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 okt 2018 21:30 #986429

lodewijk stegman schreef :
It Paradyske schreef :
Geen last van geuroverlast gehad?

Loost het Amelandse riool op de Ballumerbocht, ofzo?

Ja.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 okt 2018 05:58 #986475

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5772
ovni schreef :

ps. foto vanuit een kano ipv een zeilboot .... mag dat hier wel?
Biesbosch?
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 okt 2018 05:59 #986477

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
gevalletje rietkraag
Lauwersmeer
ff wat wegstrepen
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 okt 2018 06:12 #986480

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
TonMitz schreef :
ff wat wegstrepen


Ik doe mee. Oude Venen.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 okt 2018 06:19 #986484

Senneroog aan het Dokkumerdiep
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 okt 2018 07:25 #986502

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
It Paradyske schreef :
lodewijk stegman schreef :
It Paradyske schreef :
Geen last van geuroverlast gehad?

Loost het Amelandse riool op de Ballumerbocht, ofzo?

Ja.

Hahaha.. nooit geweten.
Toen ik voor de eerste keer met een eigen boot op het Wad was (1989) heb ik overwogen om van Terschelling naar de Ballumerbocht te varen. Ik had namelijk in de gids van Jan Heuff gelezen dat daar een loswal was, waar je ook met laag water bleef drijven. In de bouwvakvakantie was er weinig activiteit met vrachtschepen, schreef Jan ook nog, dus je kon er dan ook met een jacht liggen. De haven van Nes was volgens diezelfde gids droogvallend, dus daar durfde ik niet heen..
Toen ik met de havenmeester van Terschelling over dit plan sprak, hielp die me uit de droom: de haven van Nes was zodanig gebaggerd, dat je er ook bij LW bleef drijven. Het werd derhalve Nes..
Ik ben dus nooit in de Ballumerbocht geweest, maar ik kan me voorstellen dat het ook een prima droogvalplek is, vooral in omstandigheden waarbij er iets meer west in de wind zit. Die lange strekdam schermt de bocht misschien aardig af.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 okt 2018 09:36 #986561

Een keer gelegen ergens in de 70er jaren.
Maar wel een beetje ver van het dorp. Moest destijds benzine halen voor mijn buitenboordmotor en heb voor de terugweg maar een taxi genomen want sjouwen met twee volle jerrycans zag ik niet zo zitten :ohmy:
Gelukkig had de taxichauffeur geen bezwaar dat die jerrycans in zijn kofferbak kwamen.
Maar wel lekker rustig daar, maar ja , dat was het destijds nog overal op de wadden, zelfs hartje zomer :(
Ad
Laatst bewerkt: 10 okt 2018 09:37 door Yellow Boat.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 okt 2018 11:21 #986600

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
It Paradyske schreef :
lodewijk stegman schreef :
It Paradyske schreef :
Geen last van geuroverlast gehad?

Loost het Amelandse riool op de Ballumerbocht, ofzo?

Ja.


En dan heb je ook nog de boot die de mest van de Amelander boerderijen aan de loswal in de B'bocht in zijn ruim pompt. Een binnenvaardertje dat vervolgens over de wantijen van het oosterom naar Harlingen scharrelt.
Laatst bewerkt: 10 okt 2018 11:22 door Vlieter1.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 okt 2018 11:46 #986614

Kan ook zijn dat het de afvalwaterzuivering was die ook flink kan stinken.
En die was er destijds waarschijnlijk nog niet maar toen rook voor zover ik me herinner ik niks .
Ad
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 okt 2018 20:35 #986787

  • Limosa
  • Limosa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 708
TonMitz schreef :
gevalletje rietkraag
Lauwersmeer
ff wat wegstrepen

We hebben veel rietkragen hier in Friesland ....
Deze zijn van dezelfde plek



Laatst bewerkt: 10 okt 2018 20:36 door Limosa.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 okt 2018 21:08 #986797

Laat ik ook maar es wat roepen in het kader van het wegstrepen: De Princenhof
Wim.
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 okt 2018 21:28 #986801

  • Jerogee
  • Jerogee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 385
De Alde Feanen
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 okt 2018 21:53 #986806

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9074
al 3x hetzelfde geraden, wow.

aan dit soort foto's herken je de echte kenner?

ik bedoel, degene die elk rietpolletje in NL kent?

:sick:
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 okt 2018 22:16 #986810

  • Jerogee
  • Jerogee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 385
La Mavare schreef :
ik bedoel, degene die elk rietpolletje in NL kent?
.... en dan eigenlijk met GPS coördinaten erbij natuurlijk? Ik gok "maar" wild op een 25 km² dat ik alleen van horen en zeggen ken. :pinch:
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 okt 2018 06:08 #986835

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Ik doe ook maar een gok: de Suderie, van het Lauwersmeer naar Esumazijl.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 okt 2018 06:34 #986841

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
ijsseloog
bedoelde ijsseldelta
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Laatst bewerkt: 11 okt 2018 06:35 door Ton Mitz.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 5.623 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl