Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 18 nov 2018 19:03 #997972

  • redshift
  • redshift's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3327
Geen reactie, dus maar even een hint.

Wij komen er vaker, en de schapen voelen zich er thuis.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 nov 2018 19:53 #998002

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Texel.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 18 nov 2018 21:37 #998046

  • redshift
  • redshift's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3327
Ik keur hem goed - volgende gok wordt toch Oudeschild. Dijkrenovatie aan de gang (mooi trouwens, je ziet uiteindelijk weer een grasdijk maar 20 cm daar onder is het een dijk met asfalt en een damwand er in). Koeken van de havenmeester als compensatie voor het ongemak, en een food-truck festival aan het einde van de haven. Leuk weekend was dat! (Juli 2018)

Albert, jouw beurt.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 nov 2018 08:42 #998109

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
ach wat stom, we zijn er dit jaar nog geweest, en niet herkennen, he :S
heel lekkere koek trouwens ;)
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 nov 2018 09:08 #998120

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Ken de nieuw situatie niet maar Texel en schapen horen bij elkaar.

Hij is vrij voor de liefhebber. :)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 nov 2018 10:48 #998160

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Deze dan maar.


Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 nov 2018 10:52 #998161

haarlem
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 nov 2018 11:55 #998178

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
roozeboos schreef :
haarlem

Zierikzee
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 nov 2018 11:58 #998180

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
lodewijk stegman schreef :
roozeboos schreef :
haarlem

Zierikzee
Goed hoor! Jij bent.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 nov 2018 12:27 #998186

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
lodewijk stegman schreef :
roozeboos schreef :
haarlem

Zierikzee

:laugh: :laugh: :laugh:
May sauce be upon you.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 nov 2018 12:40 #998190

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Jutter schreef :
lodewijk stegman schreef :
roozeboos schreef :
haarlem

Zierikzee
Goed hoor! Jij bent.

Toch dacht ik heel even "inderdaad: Haarlem.." Als je even wat minder goed kijkt lijkt het namelijk wel wat op een bepaalde plek langs het Spaarne in Haarlem. Daar staat ook een molen.

Maar die scheefstaande meerpalen duiden natuurlijk onontkoombaar op een getijdenhaven.

De volgende; iets moeilijker dan de vorige, denk ik:

Laatst bewerkt: 19 nov 2018 12:40 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 nov 2018 12:51 #998196

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Plaatje opslaan, openen en flink inzoomen: volgens mij zie ik de vuurtoren van Ouddorp? We kijken dus naar het Slijkgat en de NW-kust van Goeree.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 nov 2018 13:04 #998200

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
KoertM schreef :
Plaatje opslaan, openen en flink inzoomen: volgens mij zie ik de vuurtoren van Ouddorp? We kijken dus naar het Slijkgat en de NW-kust van Goeree.

Briljant, Koert!

Plaatje is gemaakt vanaf het strand van de Tweede Maasvlakte. Links ligt nog een geel tonnetje dat Het Gat van de Hawk markeert, het doorsteekje vanuit de geul die achter de Hinderplaat loopt naar open zee. Ik hoop dat volgend jaar nog eens te varen.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 nov 2018 13:14 #998202

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
lodewijk stegman schreef :
Briljant, Koert!

Plaatje is gemaakt vanaf het strand van de Tweede Maasvlakte. Links ligt nog een geel tonnetje dat Het Gat van de Hawk markeert, het doorsteekje vanuit de geul die achter de Hinderplaat loopt naar open zee. Ik hoop dat volgend jaar nog eens te varen.

Mooi!
Op de kaart zit ik ook vaak verlekkerd naar die geul te kijken. Behalve dat het leuk is buiten de gebaande paden te gaan (geulen te zeilen) is het ook een flinke afkorting van de route Goereese Sluis naar oversteek Maasmond. Vanuit restaurant "Aan Zee" heb je er ook mooi zicht op.
Telkens als ik er in de buurt ben vind ik de omstandigheden niet geschikt. Met 1,5 m diepgang wil ik er geen golven.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 nov 2018 13:21 #998204

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Volgende.
Foto gemaakt op 6 november, wat een schitterende zeildag! In de loop van de dag met de spi op zelfs een paar uur in T-shirt.

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 nov 2018 19:38 #998334

Grevelingen?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 nov 2018 20:51 #998349

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Jeroen 1962 schreef :
Grevelingen?

Nee, niet de Grevelingen.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 19 nov 2018 21:08 #998356

  • Zeelandbrug
  • Zeelandbrug's Profielfoto
Lijkt wel de lichtenlijn in het Noord Volkerak, onder Kruispolder.
Laatst bewerkt: 19 nov 2018 21:09 door Zeelandbrug.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 nov 2018 00:14 #998390

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
Zeelandbrug schreef :
Lijkt wel de lichtenlijn in het Noord Volkerak, onder Kruispolder.

Daar lijkt het op, maar is het niet.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 nov 2018 11:07 #998467

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Hollands Diep, noordoever, ongeveer halverwege Numansdorp en Strijensas
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 nov 2018 17:20 #998592

  • KoertM
  • KoertM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 959
lodewijk stegman schreef :
Hollands Diep, noordoever, ongeveer halverwege Numansdorp en Strijensas

Jawel, daar is het.

Die molens worden daar nu gebouwd in de Hogezandse Polder.


Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 nov 2018 18:27 #998613

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4360

Zal vast het verkeerde topic zijn ;)
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Laatst bewerkt: 20 nov 2018 18:28 door ReneK.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 nov 2018 18:30 #998614

het moet in Nederland zijn
geen sponsor alhier
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 nov 2018 18:31 #998615

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9074
ReneK schreef :
...Zal vast het verkeerde topic zijn ;)
Zeker weten én je bent niet aan de beurt ...
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 nov 2018 18:32 #998616

ach, een goede beurt is nooit weg :silly:
geen sponsor alhier
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 5.488 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl