Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 20 nov 2018 18:49 #998620

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3589
Niet echt Nederland, maar het is Mindelo, Kaap Verden. Wanneer denk je over te gaan steken ?

update: de veerboot rechts in de foto is dan weer wel Nederlands (geweest)
Laatst bewerkt: 20 nov 2018 18:52 door holrobert.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 nov 2018 19:51 #998637

  • ReneK
  • ReneK's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4360
holrobert schreef :
Niet echt Nederland, maar het is Mindelo, Kaap Verden. Wanneer denk je over te gaan steken ?

update: de veerboot rechts in de foto is dan weer wel Nederlands (geweest)

Kaap verden / mindelo ! ‘We made it’ ;)

We gaan mid/eind december naar het westen , waarschijnlijk eerst Suriname voor een maand of zo en dan langzaam richting panama , ABC en san blas sept/oct
helmsman 38 schreef :
het moet in Nederland zijn

Er moet idd heel veel in nederland :)
www.svbluepearl.com

Inmiddels hebben we Kroatië verlaten en zijn we (weer) onderweg globaal richting Nieuw Zeeland ;)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 nov 2018 19:56 #998640

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
KoertM schreef :
lodewijk stegman schreef :
Hollands Diep, noordoever, ongeveer halverwege Numansdorp en Strijensas

Jawel, daar is het.

Die molens worden daar nu gebouwd in de Hogezandse Polder.

Ik kwam er twee weken geleden langs toen ik de boot naar Lage Zwaluwe bracht om de wal op te gaan.

De volgende lijkt me weer niet zo moeilijk:

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 nov 2018 20:23 #998648

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
helmsman 38 schreef :
het moet in Nederland zijn
Nederland én België. :)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 20 nov 2018 20:31 #998652

  • Luitzen
  • Luitzen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 108
Noorderhoofd Walcheren
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 nov 2018 06:31 #998693

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Luitzen schreef :
Noorderhoofd Walcheren

Het kleine torentje links is inderdaad het Noorderhoofd. Links net buiten beeld staat de grote toren van Westkapelle.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 nov 2018 07:31 #998699

  • Luitzen
  • Luitzen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 108
Waar liggen we voor anker?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 nov 2018 07:38 #998701

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7377
Voor Makkum?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 nov 2018 08:07 #998706

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 32526
Zoiets. Noord van het geultje....

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Ongevraagd advizeur
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 nov 2018 09:36 #998735

  • Luitzen
  • Luitzen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 108
rooiedirk schreef :
Voor Makkum?
Vermoedde al dat het te makkumlijk zou zijn... Jij mag.
...inderdaad ten N van het geultje, WnW.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 nov 2018 09:50 #998742

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7377
Als je goed kijkt zie je de maan door de bomen schijnen :)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 nov 2018 09:55 #998746

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
rooiedirk schreef :
Als je goed kijkt zie je de maan door de bomen schijnen :)

Je vaargebied kennende gok ik op Harlingen, Noorderhaven.
Laatst bewerkt: 21 nov 2018 09:56 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 nov 2018 10:10 #998751

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
lodewijk stegman schreef :
rooiedirk schreef :
Als je goed kijkt zie je de maan door de bomen schijnen :)

Je vaargebied kennende gok ik op Harlingen, Noorderhaven.

Ik weet het zeker, want ik heb Dirk daar zien liggen. Zie draadje "ik heb je gezien". :)
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 nov 2018 11:30 #998773

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7377
lodewijk stegman schreef :
rooiedirk schreef :
Als je goed kijkt zie je de maan door de bomen schijnen :)

Je vaargebied kennende gok ik op Harlingen, Noorderhaven.
En inderdaad de noorderhaven in Harlingen.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 nov 2018 13:22 #998808

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
rooiedirk schreef :
lodewijk stegman schreef :
rooiedirk schreef :
Als je goed kijkt zie je de maan door de bomen schijnen :)

Je vaargebied kennende gok ik op Harlingen, Noorderhaven.

En inderdaad de noorderhaven in Harlingen.

We gaan het iets moeilijker maken. Een drooggevallen getijdenhaventje. Welke is het?

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 nov 2018 06:36 #998908

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Ja, dit is inderdaad wat moeilijker. Eerste hint: het is niet in Zeeland.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 nov 2018 06:42 #998909

Biesbosch?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 nov 2018 06:58 #998911

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
It Paradyske schreef :
Biesbosch?

In de Hollandse Biesbos (de Merwelanden) is nog een getijverschil van van een kleine meter en zie je met LW hier en daar stukken modder die lijken op wat de foto toont. Maar het is niet in de Biesbosch. Het is wel langs een rivier.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 nov 2018 09:59 #998955

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
lodewijk stegman schreef :
It Paradyske schreef :
Biesbosch?

In de Hollandse Biesbos (de Merwelanden) is nog een getijverschil van van een kleine meter en zie je met LW hier en daar stukken modder die lijken op wat de foto toont. Maar het is niet in de Biesbosch. Het is wel langs een rivier.

Nou vooruit, nog een hint, anders wordt het een gebed zonder eind, vermoed ik. Het is niet in Nederland.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 nov 2018 10:31 #998970

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Schelde net boven de kerncentrale bij Doel.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 nov 2018 10:34 #998972

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Albert 45 schreef :
Schelde net boven de kerncentrale bij Doel.

De Schelde is goed. Maar dat haventje heeft een naam. En moet ik "boven de kerncentrale" beschouwen als bovenstrooms van (dus dichter bij Antwerpen dan) de centrale?
Laatst bewerkt: 22 nov 2018 11:08 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 nov 2018 11:16 #998986

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Ik heb nog even op de kaart naar de plek gekeken en meen te begrijpen wat je bedoelt met "boven de kerncentrale bij Doel". Ik reken je antwoord goed.

Qua naam (Google Maps kent hem niet, maar ik wel en als je hem als zoekterm invoert krijg je wel degelijk plaatjes te zien): het is het Prosperhaventje ofwel het haventje van Prosperpolder.
Ooit lagen er nog wat jachtjes; nu is het leeg en vervallen. De plek vormt een bijzonder contrast met de de omgeving. Een plek voor romantici..

Laatst bewerkt: 22 nov 2018 11:23 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 nov 2018 16:09 #999089

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Boven is noord en dit is idd. wat ik op maps vond.
Foto plaatsen wil niet :angry:

Hij is voor de liefhebber.
Laatst bewerkt: 22 nov 2018 16:11 door Albert 45.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 nov 2018 16:19 #999092

omdat ik nooit wat raad, dank Albert!
speciaal gemaakt voor dit draadje:
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 nov 2018 18:06 #999127

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Warder?
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 4.990 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl