Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 22 nov 2018 18:58 #999143

nee,sorry
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 nov 2018 20:08 #999162

Niemand? Diegene die me een beetje gevolgd heeft zou het moeten weten..
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 nov 2018 20:18 #999165

  • Palomine
  • Palomine's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6807
Oostvaardersdiep, volgens de kaart?

Hier dus?

Not all who wander are lost
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 nov 2018 20:31 #999171

niet helemaal, wel erg warm :)
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 nov 2018 20:48 #999178

  • Luitzen
  • Luitzen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 108
Strandje net ten ZW van Flevo Marina
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 nov 2018 20:59 #999181

ja klopt helemaal! Houtribhoekstrand.
Jij bent 'm
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 nov 2018 21:47 #999191

  • Luitzen
  • Luitzen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 108
Waar halen we hier een hoop sla omhoog bij het anker op gaan?

Laatst bewerkt: 22 nov 2018 21:51 door Luitzen.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 nov 2018 06:51 #999214

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Luitzen schreef :
Waar halen we hier een hoop sla omhoog bij het anker op gaan?

Weer Makkum? Den Helder. Naam van het geultje weet ik even niet, maar het is de westrand van het Balgzand. Mooie beschutte ankerplek bij wind uit W., lijkt me.
Laatst bewerkt: 23 nov 2018 06:55 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 nov 2018 10:22 #999268

  • Luitzen
  • Luitzen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 108
lodewijk stegman schreef :
Weer Makkum? Den Helder. Naam van het geultje weet ik even niet, maar het is de westrand van het Balgzand. Mooie beschutte ankerplek bij wind uit W., lijkt me.

Klopt helemaal. Weet ook niet hoe de geul heet. Het gele boeitje is volgens mijn kaart de NAP1, ten ZO van de marinehaven.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 nov 2018 10:36 #999277

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Luitzen schreef :
lodewijk stegman schreef :
Weer Makkum? Den Helder. Naam van het geultje weet ik even niet, maar het is de westrand van het Balgzand. Mooie beschutte ankerplek bij wind uit W., lijkt me.

Klopt helemaal. Weet ook niet hoe de geul heet. Het gele boeitje is volgens mijn kaart de NAP1, ten ZO van de marinehaven.

Er liggen volgens Navionics twee gele tonnen ter weerszijden van die geul, de NAP1 en de NAP2. Waarom liggen die dingen daar eigenlijk? Geel duidt vaak op verboden gebied. Wat jammer zou zijn, want zeker met LW lig je uit vrijwel alle richting beschut in die geul. De NAP2 ligt voor het eind van een strekdam, maar dat soort dingen worden normaal gesproken gedekt door een kardinale ton.

De volgende is geen buitengewoon mooie foto, maar ik wil wel 's weten hoe moeilijk hij is:

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 nov 2018 10:57 #999284

Napoleondam 1 en 2
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 nov 2018 11:12 #999291

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
It Paradyske schreef :
Napoleondam 1 en 2

Aha! Bedankt voor de tip.
Dus ze markeren toch die dam. Maar waarom zijn het dan niet gewoon kardinalen?

Wel bijzonder, die Napoleondam. Is al eind 18e eeuw aangelegd en ligt er nog steeds.
Naam is echter volgens sommigen niet goed:
denhelderactueel.nl/2017/02/ni...-napoleondam-helder/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 nov 2018 12:36 #999307

lodewijk stegman schreef :
Luitzen schreef :
lodewijk stegman schreef :
Weer Makkum? Den Helder. Naam van het geultje weet ik even niet, maar het is de westrand van het Balgzand. Mooie beschutte ankerplek bij wind uit W., lijkt me.

Klopt helemaal. Weet ook niet hoe de geul heet. Het gele boeitje is volgens mijn kaart de NAP1, ten ZO van de marinehaven.

De volgende is geen buitengewoon mooie foto, maar ik wil wel 's weten hoe moeilijk hij is:


De sfeer doet mij sterk denken aan de Nieuwe Maas tussen Ridderkerk en Bolnes
Wim.
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 nov 2018 16:13 #999382

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Dat gebouw met het groene dak, hè?
Er staat in de omgeving die jij noemt ook zo iets (hoger dan dit gebouw), maar dat is niet de plek.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 nov 2018 19:58 #999460

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Hint: het is niet in Zeeland..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 nov 2018 09:03 #999517

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Volgende hint: de plek ligt in Zuid-Holland.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 nov 2018 09:15 #999520

Volgens mij is het Dordt, maar weet niet precies waar.
Gert
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 nov 2018 09:20 #999523

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
FriendlySailor schreef :
Volgens mij is het Dordt, maar weet niet precies waar.

Je bedoelt de woontoren die in Stadspolders staat. Helaas kijken we niet naar Dordt.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 nov 2018 11:28 #999553

Ooh, ooh............ :sick: :sick:
lodewijk stegman schreef :
FriendlySailor schreef :
Volgens mij is het Dordt, maar weet niet precies waar.

Je bedoelt de woontoren die in Stadspolders staat. Helaas kijken we niet naar Dordt.

Maar je kijkt wel vanuit Dordt??
Gert
Laatst bewerkt: 24 nov 2018 11:42 door FriendlySailor.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 nov 2018 11:47 #999555

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
FriendlySailor schreef :
Ooh, ooh............ :sick: :sick:
lodewijk stegman schreef :
FriendlySailor schreef :
Volgens mij is het Dordt, maar weet niet precies waar.

Je bedoelt de woontoren die in Stadspolders staat. Helaas kijken we niet naar Dordt.

Maar je kijkt wel vanuit Dordt??

Ook niet..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 nov 2018 11:49 #999557

Ik ben daar al een tijdje niet meer geweest, maar zien we Barendrecht?
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 nov 2018 11:52 #999558

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Berghout-2 schreef :
Ik ben daar al een tijdje niet meer geweest, maar zien we Barendrecht?

Het zou inderdaad zomaar een oever van de Oude Maas kunnen zijn, met dat riet. Maar daar is het niet en de zichtbare bebouwing is ook niet Barendrecht
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 nov 2018 13:22 #999589

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
staat dat ding niet in capelle a/d ijssel?
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 nov 2018 13:33 #999593

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
TonMitz schreef :
staat dat ding niet in capelle a/d ijssel?

Nee, te noordelijk.
Laatst bewerkt: 24 nov 2018 13:34 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 24 nov 2018 14:05 #999602

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Lig je Noord van t veer kinderdijk op de Lek en kijk je naar de Noord?
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 5.018 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl