Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 01 mei 2021 20:16 #1279551

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2842
Ik ben een heel eind door mijn foto's heen. Zal morgen even in de pc zoeken naar een nieuwe plaat
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 mei 2021 07:09 #1279596

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2842

Waar mocht ik een jaar of tien geleden een maand of vier met dit duwbootje assisteren bij een baggerwerk?
Het baggerwerk was overigens een eindje verderop, hier moesten we even wat machines ophalen.
Laatst bewerkt: 02 mei 2021 07:10 door Rikken.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 mei 2021 08:10 #1279628

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Rikken schreef :
Waar mocht ik een jaar of tien geleden een maand of vier met dit duwbootje assisteren bij een baggerwerk?
Het baggerwerk was overigens een eindje verderop, hier moesten we even wat machines ophalen.

Hij is fyn! Dat wordt weer een wegstreepgeval. Net zolang tot iemand er zó dicht bij zit dat Rikken hem de winst gunt.

Op de achtergrond veel bomen en misschien zelfs in hoogte oplopend terrein. Ik gok: het Velumwemeer tussen Elburg en Harderwijk
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 mei 2021 08:19 #1279634

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Wadloper schreef :
Berghout-2 schreef :Oei, je betreedt hier heel lange Friese tenen!
Elk jaar in september wordt daar nog gevierd dat kort geleden (in 1345) de Hollanders in de pan zijn gehakt door de Friezen.
't Is maar waar je trots op kan zijn 
Lang geleden, nadat we voor de eerste en tot nu toe enige keer in Laaksum hadden aangelegd (je kon daar toen met een Victoire 22 nog keurig binnenkomen), zijn we naar het monumentje gewandeld dat bovenop de Klif staat. Er lag zowaar een bosje bloemen bij...

Hebben wij ook gedaan. Niet lang geleden, maar vorige week zondag. Het bosje bloemen lag er niet meer.. :)


Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 mei 2021 08:22 #1279643

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2842
Wadloper schreef :
Rikken schreef :
Waar mocht ik een jaar of tien geleden een maand of vier met dit duwbootje assisteren bij een baggerwerk?
Het baggerwerk was overigens een eindje verderop, hier moesten we even wat machines ophalen.

Hij is fyn! Dat wordt weer een wegstreepgeval. Net zolang tot iemand er zó dicht bij zit dat Rikken hem de winst gunt.

Op de achtergrond veel bomen en misschien zelfs in hoogte oplopend terrein. Ik gok: het Velumwemeer tussen Elburg en Harderwijk
Dat jij hem op het eerste gezicht niet weet wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo is. Iedere raadplaat is een wegstreepplaatje, als je dat niet leuk meer vind hoef je niet meer mee te doen hoor. Ik zie een vaargeul en helemaal op de voorgrond zelfs een duidelijke aanwijzing. In mijn stukje tekst staat trouwens ook een aanwijzing die het aantal mogelijkheden drastisch verminderd.
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 02 mei 2021 09:56 #1279708

  • Eddy K
  • Eddy K's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1033
Ik heb nog geen idee, maar is dat een groene sportboei?
Huitema zeeschouw 9,3m Aalsmeer
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 mei 2021 10:17 #1279719

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Rikken schreef :
Dat jij hem op het eerste gezicht niet weet wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo is. Iedere raadplaat is een wegstreepplaatje, als je dat niet leuk meer vind hoef je niet meer mee te doen hoor. Ik zie een vaargeul en helemaal op de voorgrond zelfs een duidelijke aanwijzing. In mijn stukje tekst staat trouwens ook een aanwijzing die het aantal mogelijkheden drastisch verminderd.

Je hoeft je niet aangevallen te voelen. Dat de foto niet op de Oosterschelde is genomen snapt iedereen wel, denk ik.

Maar er zijn raadplaten die duidelijker aanknopingspunten hebben en toch niet voor iedereen zomaar te herkennen zijn. Dan gaat het een beetje om de vraag of je er zelf al eens voorbij bent gekomen en je een bepaalde aanblik daardoor herkent.

Maar met wegstrepen is ook niet zoveel mis. Echter: het mondt meestal wel uit in wild gokken en als de plaatser van de plaat maar steeds iets zegt als "fout", of: "fout, maar warm", c.q. "nog warmer" of "kouder", dan zit je na een tijdje pingpongen wel binnen 10 km van de plek. Vind ik altijd wat minder indrukwekkend dan het gegeven dat iemand out of the blue het goede antwoord geeft.

Wat ik dus mis in je antwoord is op z'n minst "fout" en als je wat vriendelijker zou zijn dan je bent: "fout en koud", of een variant daarop.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 mei 2021 10:19 #1279720

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Eclips schreef :
Hebben wij ook gedaan. Niet lang geleden, maar vorige week zondag. Het bosje bloemen lag er niet meer.. :)

Dat er geen nieuw bosje lag, betekent waarschijnlijk dat het Friese nationalisme op sterven na dood is.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 mei 2021 12:19 #1279764

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9076
Noorder Ee
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 mei 2021 15:59 #1279823

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2842
Wadloper schreef :
Rikken schreef :
Dat jij hem op het eerste gezicht niet weet wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo is. Iedere raadplaat is een wegstreepplaatje, als je dat niet leuk meer vind hoef je niet meer mee te doen hoor. Ik zie een vaargeul en helemaal op de voorgrond zelfs een duidelijke aanwijzing. In mijn stukje tekst staat trouwens ook een aanwijzing die het aantal mogelijkheden drastisch verminderd.

Je hoeft je niet aangevallen te voelen. Dat de foto niet op de Oosterschelde is genomen snapt iedereen wel, denk ik.

Maar er zijn raadplaten die duidelijker aanknopingspunten hebben en toch niet voor iedereen zomaar te herkennen zijn. Dan gaat het een beetje om de vraag of je er zelf al eens voorbij bent gekomen en je een bepaalde aanblik daardoor herkent.

Maar met wegstrepen is ook niet zoveel mis. Echter: het mondt meestal wel uit in wild gokken en als de plaatser van de plaat maar steeds iets zegt als "fout", of: "fout, maar warm", c.q. "nog warmer" of "kouder", dan zit je na een tijdje pingpongen wel binnen 10 km van de plek. Vind ik altijd wat minder indrukwekkend dan het gegeven dat iemand out of the blue het goede antwoord geeft.

Wat ik dus mis in je antwoord is op z'n minst "fout" en als je wat vriendelijker zou zijn dan je bent: "fout en koud", of een variant daarop.

Je antwoord was fout, en om mensen out of the blue de kans te geven is het niet koud of warm
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 mei 2021 16:01 #1279824

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2842
La Mavare schreef :
Noorder Ee
Verkeerde provincie
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 mei 2021 16:04 #1279828

  • roblisto
  • roblisto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3282
Zwarte meer?

Gr Rob

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 02 mei 2021 16:44 #1279846

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2842
roblisto schreef :
Zwarte meer?

Gr Rob

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Nee, nog te noordelijk
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 mei 2021 07:59 #1280028

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Wadloper schreef :
Eclips schreef :
Hebben wij ook gedaan. Niet lang geleden, maar vorige week zondag. Het bosje bloemen lag er niet meer.. :)

Dat er geen nieuw bosje lag, betekent waarschijnlijk dat het Friese nationalisme op sterven na dood is.

Niets is minder waar. Helaas, want aan nationalisme heb ik een broertje dood.
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 mei 2021 09:08 #1280070

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2842
Het betonde vaarwater op de achtergrond is toegankelijk voor schepen tot 90 meter lengte.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 mei 2021 13:11 #1280163

  • taan
  • taan's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 717
Ketelmeer?
er zijn altijd wel duizend redenen om iets niet te doen
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 mei 2021 13:25 #1280171

Rikken schreef :
Het betonde vaarwater op de achtergrond is toegankelijk voor schepen tot 90 meter lengte.

Dus dat is voorbij Roggebotsluis, die is 90 meter...
Drontermeer dan maar?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 03 mei 2021 17:44 #1280270

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2842
It Paradyske schreef :
Rikken schreef :
Het betonde vaarwater op de achtergrond is toegankelijk voor schepen tot 90 meter lengte.

Dus dat is voorbij Roggebotsluis, die is 90 meter...
Drontermeer dan maar?

Wat zie je nu rechtsonderaan op de foto? Zijn die er op het Drontermeer? Volgens mij niet...
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 mei 2021 19:56 #1280942

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Loswalletje beoosten Nijkerkersluis?


Laatst bewerkt: 04 mei 2021 19:58 door Vlieter1.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 mei 2021 20:07 #1280948

  • Rikken
  • Rikken's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2842
100% Vlieter!!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 04 mei 2021 20:27 #1280958

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Met dank aan mijn volhardende zoon, die via een website met zandoverslag volumes op de oplossing kwam.

De volgende, welke letters staan er op deze ton?


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 mei 2021 03:32 #1280998

K?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Laatst bewerkt: 05 mei 2021 03:33 door It Paradyske.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 mei 2021 05:31 #1281005

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2566
Bij Breskens.?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 mei 2021 06:07 #1281011

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
Eemshaven op de achtergrond?
Zol
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 mei 2021 06:25 #1281015

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Ton Mitz schreef :
Eemshaven op de achtergrond?
Zol

Ik denk dat we naar Borkum kijken. Qua letter: we hebben de 'R' nog niet gehad.
Laatst bewerkt: 05 mei 2021 06:30 door Wadloper.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 6.181 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl