Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 05 mei 2021 06:35 #1281019

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
Wadloper schreef :
Ton Mitz schreef :
Eemshaven op de achtergrond?
Zol

Ik denk dat we naar Borkum kijken. Qua letter: we hebben de 'R' nog niet gehad.

Als ik op de kaart kijk, zie ik maar een geul met een rode boei nr. 28
Dat is de zol
Er van uitgaande dat we eemshaven of borkum zien
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 mei 2021 06:37 #1281020

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
Lijkt mij aannemelijk trouwens, een tijstopje
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 mei 2021 06:50 #1281023

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Ton Mitz schreef :
Wadloper schreef :
Ton Mitz schreef :
Eemshaven op de achtergrond?
Zol

Ik denk dat we naar Borkum kijken. Qua letter: we hebben de 'R' nog niet gehad.

Als ik op de kaart kijk, zie ik maar een geul met een rode boei nr. 28
Dat is de zol
Er van uitgaande dat we eemshaven of borkum zien

Hahaha... ik had dat nummer niet eens gezien. Het lijkt logisch om te veronderstellen dat dit het nummer-gedeelte van de registratie is, maar is dat ook zo? Als dat zo is heb ik in ieder geval wat bijgeleerd.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 mei 2021 08:33 #1281076

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Tsja heren, jullie hebben allebei een beetje gelijk.
Het is inderdaad de ZOL 28, maar we zien Borkum, niet Eemshaven (kan ook haast niet ivm richting van het zonlicht).

Omdat Ton het juiste antwoord op de specifieke vraag naar het vaarwater gaf, mag hij wat mij betreft de volgende plaatsen. Maar Wadloper deelt in de winst.
Laatst bewerkt: 05 mei 2021 08:36 door Vlieter1.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 mei 2021 09:25 #1281110

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Vlieter1 schreef :
Tsja heren, jullie hebben allebei een beetje gelijk.
Het is inderdaad de ZOL 28, maar we zien Borkum, niet Eemshaven (kan ook haast niet ivm richting van het zonlicht).

Omdat Ton het juiste antwoord op de specifieke vraag naar het vaarwater gaf, mag hij wat mij betreft de volgende plaatsen. Maar Wadloper deelt in de winst.

Prima! De prijs voor de kustherkenning is ook wat waard.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 mei 2021 14:05 #1281266

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479

huisje aan het water
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 mei 2021 16:33 #1281352

Ketelpolder, aan het eind van de IJssel tegenover keteleiland
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Laatst bewerkt: 05 mei 2021 16:35 door It Paradyske.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 mei 2021 17:51 #1281375

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
Exact!
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 mei 2021 19:37 #1281432

Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 05 mei 2021 22:23 #1281504

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Laaxum

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 mei 2021 03:40 #1281511

Precies! Een inkoppertje voor jou.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 mei 2021 07:58 #1281562

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
It Paradyske schreef :
Precies! Een inkoppertje voor jou.

Inderdaad. Heb je die foto niet op vrijdag 23 april jl gemaakt? Een dag later en de Eclips had op het plaatje gestaan.

De volgende is een makkie, want ik heb een schrijnend tekort aan geschikte foto's:


Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 mei 2021 08:04 #1281564

  • Sprokkie
  • Sprokkie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
urk
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 mei 2021 08:33 #1281575

Eclips schreef :
It Paradyske schreef :
Precies! Een inkoppertje voor jou.

Inderdaad. Heb je die foto niet op vrijdag 23 april jl gemaakt? Een dag later en de Eclips had op het plaatje gestaan.

De volgende is een makkie, want ik heb een schrijnend tekort aan geschikte foto's:



Nee, was zaterdag 24 april sochesvroeg. :-)
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Laatst bewerkt: 06 mei 2021 08:34 door It Paradyske.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 mei 2021 08:47 #1281581

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Denk ik há, dat ballastblok van die kraan ken ik, is Sprokkie me voor. :(
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 mei 2021 09:29 #1281607

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
It Paradyske schreef :
Eclips schreef :
It Paradyske schreef :
Precies! Een inkoppertje voor jou.

Inderdaad. Heb je die foto niet op vrijdag 23 april jl gemaakt? Een dag later en de Eclips had op het plaatje gestaan.

De volgende is een makkie, want ik heb een schrijnend tekort aan geschikte foto's:



Nee, was zaterdag 24 april sochesvroeg. :-)

Haha, nóg minder tijdsverschil dus. :laugh:

@sprokkie: Urk is natuurlijk goed.
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 mei 2021 11:53 #1282066

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Eclips schreef :
@sprokkie: Urk is natuurlijk goed.

Sprokkie is alweer vergeten dat ie meedeed aan dit spelletje. geloof ik.

Maar geen nood: ik heb nog wel een plaatje:

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 mei 2021 13:29 #1282088

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 814
de Vlij Dordrecht op een avond in mei..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 mei 2021 14:38 #1282121

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
EelskeM schreef :
de Vlij Dordrecht op een avond in mei..

Ik reken hem goed, hoewel de beschrijving een beetje te hap-snap is.
Op de voorgrond zien we namelijk het Wantij. De voetgangers- en fietsbrug op de achtergrond ligt inderdaad over de mond van de Vlij.

Ben je bekend in Dordt, of had je een andere manier om er achter te komen wat er op de foto te zien is? Die brug is een aanknopingspunt, maar googelen op bruggen, Dordrecht o.i.d. levert nog niet zo maar deze op, die overigens tot voor kort een beruchte Dordtse 'hangplek' voor de jeugd was:
www.078.nu/nieuws/gemeente-dor...rug-na-vernielingen/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 mei 2021 16:31 #1282147

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 814
Wadloper schreef :
EelskeM schreef :
de Vlij Dordrecht op een avond in mei..

Ik reken hem goed, hoewel de beschrijving een beetje te hap-snap is.
Op de voorgrond zien we namelijk het Wantij. De voetgangers- en fietsbrug op de achtergrond ligt inderdaad over de mond van de Vlij.

Ik dacht laat ik het eens proberen met die "methode Stegmans" en dat in een hint verbergen : "op een avond in mei"

Hoezo hap-snap? Of bedoel je snap-hap!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 mei 2021 16:44 #1282152

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
EelskeM schreef :
Ik dacht laat ik het eens proberen met die "methode Stegmans" en dat in een hint verbergen : "op een avond in mei"

Hoezo hap-snap? Of bedoel je snap-hap!

Ik snap er niet veel van, maar de beurt is hoe dan ook voor jou.
Laatst bewerkt: 07 mei 2021 16:45 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 mei 2021 16:56 #1282155

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 814
..die beurt gun ik graag een liefhebber...
Laatst bewerkt: 07 mei 2021 16:56 door EelskeM.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 mei 2021 17:05 #1282159

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
Waar ligt deze liefhebber?



www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mei 2021 09:46 #1282357

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
Niemand? Het is toch uitstekend weer om een beetje op Zeilersforum te vertoeven….
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mei 2021 09:54 #1282364

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Willemstad?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 6.464 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl