Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re:Waar varen we langs?????? 11 mei 2021 16:45 #1283559

  • Solo
  • Solo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1759
De Kaag ter hoogte van de ingang van de Kever ?
Navigare necesse est, vivere non est necesse
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 mei 2021 16:48 #1283560

  • BobG
  • BobG's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 583
Wijde Aa
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 mei 2021 17:27 #1283567

  • Eddy K
  • Eddy K's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1033
Solo zit goed. Hij is voor Solo.

Je ziet de kerk van Oud Ade.
Huitema zeeschouw 9,3m Aalsmeer
Laatst bewerkt: 11 mei 2021 17:29 door Eddy K.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 mei 2021 18:14 #1283584

  • Eddy K
  • Eddy K's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1033

Moet de andere kant op natuurlijk :silly:
Huitema zeeschouw 9,3m Aalsmeer
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 mei 2021 06:27 #1283686

  • Solo
  • Solo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1759





In welke sluis lig ik hier op Koningsdag? De boot komt uit de stalling en is nog wat vuil.
Navigare necesse est, vivere non est necesse
Laatst bewerkt: 12 mei 2021 06:28 door Solo.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 mei 2021 06:39 #1283690

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Sluis in het Noorderkanaal, Rotterdam, tussen de A20 en de Gordelweg. De sluis is aanzienlijk kleinschaliger dan de omgeving.
Laatst bewerkt: 12 mei 2021 06:42 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 mei 2021 06:43 #1283692

  • Solo
  • Solo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1759
In een keer goed!
Navigare necesse est, vivere non est necesse
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 mei 2021 07:08 #1283707

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Solo schreef :
In een keer goed!

In de jaren negentig woonde ik in Delft en had ik een vaste ligplaats in Zwijndrecht. De boot ging toen 's winters de wal op in Bergschenhoek bij Van Loghem aan de Rotte. In die tijd kwam ik derhalve in voor- en najaar door dit sluisje. Voor mij niet zo moeilijk, dus.

Het nieuwe plaatje stamt ook uit die tijd. Dat schattige rode bootje is mijn ouwe, trouwe Brendan. In welk haventje ligt de boot?

Laatst bewerkt: 12 mei 2021 07:08 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 mei 2021 15:56 #1283948

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Is ie moeiljk?
Toen de foto werd gemaakt, was ik op weg naar Stellendam, voor wat mijn eerste tochtje op zee zou worden. Misschien helpt dat.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 mei 2021 16:05 #1283951

  • -Mara-
  • -Mara-'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3166
Hitserte kade?
De beste psychiater?
Een dagje op het water!

Aloa 27sc "Mara"
Laatst bewerkt: 12 mei 2021 16:06 door -Mara-.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 mei 2021 16:39 #1283959

Stad aan het Haringvliet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 12 mei 2021 17:44 #1283990

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Beiden niet goed.

Startplaats was Zwijndrecht. Ik denk dat ik ook even naar het tij had gekeken.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 mei 2021 04:48 #1284124

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
De kortste route van Zwijndrecht naar Stellendam, hoe loopt die? Niet langs Stad aan 't Haringvliet en niet langs Hitserse Kade. Uiteindelijk kun je ook gewoon gaan aftikken, toch?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 mei 2021 05:58 #1284133

Je bent vast door de Oude Maas en het Spui gevaren. Waarbij, zeker voor een wat kleinere boot , het tij veel uitmaakt. Je ligt in Nieuw Beijerland.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 mei 2021 07:29 #1284151

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
zeilbootcato schreef :
Je bent vast door de Oude Maas en het Spui gevaren. Waarbij, zeker voor een wat kleinere boot , het tij veel uitmaakt. Je ligt in Nieuw Beijerland.

Dat is de goede conclusie. Hij is voor jou!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 mei 2021 08:58 #1284170

De volgende, waar varen wij?


Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 mei 2021 09:45 #1284188

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Het slootje vanaf de haven van Oude Tonge naar de Krammer?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 mei 2021 12:13 #1284234

Wadloper schreef :
Het slootje vanaf de haven van Oude Tonge naar de Krammer?

Zo dat is snel en helemaal goed!

Ik had deze foto's nog achter de hand.






Twee weken geleden voor het eerst sinds jaren weer geweest. Er is goed gebaggerd, minst gemeten diepte was 1,80m op mijn dieptemeter (geeft ongeveer 0,20 m te weinig aan). Een oud-forumlid, die voor mij binnen liep had met 1,80 diepgang bij de brug naar het huisjespark even wat modder gevoeld. Bij de tweede keersluis een duidelijk bord dat passanten een box met een groen bordje kunnen nemen. Bij het havenkommetje bord met verzoek om aansluitend aan te meren. Het havenkantoor was dicht toen wij s middags aankwamen, maar weer open tussen 19.00-20.00 uur. Twee uiterst vriendelijke dames hebben ons ontvangen, het sanitair is nieuw en brandschoon. Vlak bij de haven is een grote AH en Lidl, hier vlakbij een bakker en een slager.
Hoewel het dorpje verder niet zo veel voorstelt, wat ons betreft een echte aanrader....
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 mei 2021 14:00 #1284260

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
zeilbootcato schreef :
Wadloper schreef :
Het slootje vanaf de haven van Oude Tonge naar de Krammer?

Zo dat is snel en helemaal goed!

Ik had deze foto's nog achter de hand.

Die extra foto's doen me denken dat je eerste foto toch bij naar binnen varen is gemaakt, terwijl ik dacht dat ie het vertrek toonde. Onder meer op basis van het bochtje dat te zien is en de lichtval. Heb ik me vergist?

Ja, de Krammer en het Volkerak zijn niet direct mijn twee meest favoriete vaarwaters, maar Oude Tonge is een leuke haven. Het aanloopkanaaltje is karakteristiek en je kunt er nog gewoon achterin 'tegen de muur'(of mag dat inmiddels niet meer?). Situatie is een beetje vergelijkbaar met de dorpshaven van Numansdorp.
Goed om te horen dat ze in Oude Tonge de zaak goed op orde hebben.

De volgende heb ik bewust niet te moeilijk gemaakt. Wel weer uit de oude doos(2006), maar er zal ter plekke nog wel niet zoveel veranderd zijn.
Opnieuw Brendan in beeld, nu in het groen, zoals het een boot met een Ierse naam betaamd. Ooit heb ik nog overwogen om een four leaf clover achter de naam te plakken. Het is er nooit van gekomen.



Dat blauwe ding op het kajuitdak is overigens een bijbootje van 1.80 m. Zelf ontworpen en gebouwd. Op de vorige foto had ik het ook bij me. Het was uiteindelijk niet zo heel praktisch meenmen op de manier, maar het ging. Meestal ging het niet mee, overigens. Misschien had ik dit keer nog de hoop dat ik een mooi weather window zou treffen om over te stekken naar de Orwell. Ook dat is er met de Brendan nooit van gekomen.
Het bijbootje hangt al jaren onverrichterzake bij mij in het onderhuis.
Laatst bewerkt: 13 mei 2021 14:05 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 mei 2021 14:17 #1284267

Wadloper schreef :
Die extra foto's doen me denken dat je eerste foto toch bij naar binnen varen is gemaakt, terwijl ik dacht dat ie het vertrek toonde. Onder meer op basis van het bochtje dat te zien is en de lichtval. Heb ik me vergist?

Je had je zeker niet vergist, de eerste foto was de volgende dag bij vertrek...
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 mei 2021 14:20 #1284269

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
zeilbootcato schreef :
Wadloper schreef :
Die extra foto's doen me denken dat je eerste foto toch bij naar binnen varen is gemaakt, terwijl ik dacht dat ie het vertrek toonde. Onder meer op basis van het bochtje dat te zien is en de lichtval. Heb ik me vergist?

Je had je zeker niet vergist, de eerste foto was de volgende dag bij vertrek...

Pfff.. ik kan weer rustig slapen..
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 mei 2021 14:48 #1284277

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
Dat lijkt me de Bastiaan de Langeplaat
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Laatst bewerkt: 13 mei 2021 14:48 door Kendu.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 mei 2021 15:08 #1284281

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Kendu schreef :
Dat lijkt me de Bastiaan de Langeplaat

Ik verwachtte je al. Het is de Bastiaan de Langeplaat.

Ineens kwam de vraag bij me op wie deze Bastiaan de Lange was.
Google geeft een aantal opties, waarvan de Bastiaan de Lange die ooit Admiraal van Veere was, het meest voor de hand ligt. Het was de Van Speijk van zijn tijd, want toen zijn op een zandbank vastgelopen schip in 1572 door de Spanjaarden werd geënterd stak hij de lont in een een kruitvat en blies hij zichzelf èn een flink aantal Spanjaarden op.

Op de huidige Bastiaan de Langeplaat zijn geen kruitvaten, maar hopelijk slechts pleziervaarders met goedgekeurde gasinstallaties.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 mei 2021 16:04 #1284298

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
Waar lig ik hier?


www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 13 mei 2021 16:16 #1284300

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Kendu schreef :
Waar lig ik hier?

Hij is een stuk makkelijker dan die van Willemstad. Maar ik laat hem even aan een andere liefhebber. Anders wordt het teveel pngpongen.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 5.856 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl