Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 08 mei 2021 10:00 #1282372

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2035
Jutter schreef :
Willemstad?

Zeker! Het perspectief maakt het wat lastiger want op de foto lijkt het alsof ik aan die betonnen muur lig, maar feitelijk lig ik aan de gastensteiger in de gemeentenhaven!




Jouw beurt Jutter!
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mei 2021 12:47 #1282458

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Je hebt wel je best gedaan om niet te veel aanknopingspunten te laten zien.

Waar was dit ook alweer?


Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mei 2021 15:14 #1282513

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Jutter schreef :
Je hebt wel je best gedaan om niet te veel aanknopingspunten te laten zien.

Waar was dit ook alweer?

Zierikzee. Op één van de mindere dagen..

Eelco Casimir had dat rubbetbootje er nog niet aanhangen, geloof ik..
Laatst bewerkt: 08 mei 2021 15:18 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mei 2021 15:17 #1282516

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Helemaal juist in Zierikzee met regen en wind.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 mei 2021 15:27 #1282523

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
En verder maar weer:

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 mei 2021 05:52 #1282696

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Voor wie wacht op een hint: we kijken naar stromend getijdenwater.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 mei 2021 06:43 #1282703

Wantij dordt?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 mei 2021 06:52 #1282707

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Herman Hartman schreef :
Wantij dordt?

Ik reken hem opnieuw goed. Maar dat vraagteken wijst op gokken.

Het Wantij is pakweg 7 km lang, waarvan zeker 3 km door of langs de bebouwde kom van Dordrecht loopt. De plek iets preciezer benoemen mag dus wel.
Als je de situatie kent, kun je de plek exact aanwijzen en daarmee onsterfelijke roem verwerven.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 mei 2021 07:57 #1282729

Daar waar leverancier van scheepsschroeven Joore gevestigd is en een plek waar je daarvoor tijdelijk het water uit kan.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 mei 2021 07:59 #1282731

Daar waar leverancier van scheepsschroeven Joore gevestigd is en een plek waar je daarvoor tijdelijk het water uit kan. Was die oude rondvaart/passagiersboot niet in gebruik als internaat?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 mei 2021 08:37 #1282741

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Herman Hartman schreef :
Daar waar leverancier van scheepsschroeven Joore gevestigd is en een plek waar je daarvoor tijdelijk het water uit kan. Was die oude rondvaart/passagiersboot niet in gebruik als internaat?

Jooren zit aan het eind van de Papendrechtsestraat aan de Beneden Merwede. De jachtwerf achter het passagiersschip is van De Graaf. Die passagiersboot had vroeger inderdaad een andere functie. Nu is het een bed-and-breakfast.
De foto is gemaakt vanaf de voet van de Prins Hendrikbrug. Als je daar overheen rijdt, krijg je ook min of meer dit beeld.

Maar goed, hij is voor jou.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 mei 2021 11:15 #1282769

Ik ga straks evenopzoek b´n nun aann h´t kluss´N
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 mei 2021 15:18 #1282816

Was ook al even geleden dat ik daar in Dordt was om een andere schroef te laten monteren.
Waar een andere leverancier er eerder niet in geslaagd was om de spoed van de schroef aan te passen bleek Joore dat wel te kunnen, zodat ik inplaats van met een nieuwe schroef met een aangepaste schroef terug naar huis kon. Van zulke bedrijven wordt je als watersporter blij


Deze moet eenvoudig zijn
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 mei 2021 16:32 #1282838

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Ik ben te lang niet in het zuiden geweest om de plek te herkennen, maar deze aak heeft Hellevoetsluis als domicilie.
Daar probeer ik het dus mee.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 mei 2021 17:30 #1282851

Het is wel gemakkelijk maar toch is Hellevoetsluis niet goed
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 09 mei 2021 17:41 #1282854

  • Eddy K
  • Eddy K's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1033
Den Bommel?
We kijken tegen de zon in, dus het is iets aan de zuid oever zijn of iets met zuid er in.
Huitema zeeschouw 9,3m Aalsmeer
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 09 mei 2021 18:38 #1282881

Den Bommel is helemaal goed Hij is voor Eddy K
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 10 mei 2021 05:37 #1282971

  • Eddy K
  • Eddy K's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1033
Waar liggen we hier voor anker.
Bijlagen:
Huitema zeeschouw 9,3m Aalsmeer
Laatst bewerkt: 10 mei 2021 05:39 door Eddy K.
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 10 mei 2021 15:47 #1283189

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Misschien in het Noordergat van de Vissen, Biesbosch? Haventje van de Deeneplaat rechts van het wilgenbos?
Laatst bewerkt: 10 mei 2021 15:48 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 10 mei 2021 17:13 #1283201

  • Eddy K
  • Eddy K's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1033
Wadloper schreef :
Misschien in het Noordergat van de Vissen, Biesbosch? Haventje van de Deeneplaat rechts van het wilgenbos?
Te zuidelijk
Huitema zeeschouw 9,3m Aalsmeer
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 11 mei 2021 05:57 #1283366

  • Eddy K
  • Eddy K's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1033
iets meer ingezoomd op de bebouwing
Bijlagen:
Huitema zeeschouw 9,3m Aalsmeer
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 11 mei 2021 06:07 #1283370

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Eddy K schreef :
iets meer ingezoomd op de bebouwing

De Blauwe Beugel aan de westrand van de Westeinderplassen? De kerktoren lijkt op die van Kudelstaart.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 mei 2021 06:13 #1283371

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
Het zou daar best wel eens in de buurt kunnen zijn.
Volgens mij zie ik de masten van de nieuwe hoogspanningskabel
Loopt dat traject ook niet langs de brasem?
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 mei 2021 07:16 #1283393

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Ton Mitz schreef :
Het zou daar best wel eens in de buurt kunnen zijn.
Volgens mij zie ik de masten van de nieuwe hoogspanningskabel
Loopt dat traject ook niet langs de brasem?

Ik denk bij nader inzien niet dat het de Blauwe Beugel is.
Aan de oostkant daarvan is teveel hoge begroeiing. De zon staat laag op de foto en vrijwel haaks op de kijkrichting. Als de zon ergens in het westkwadrant zit, zit de kijkrichting in het zuidkwadrant.
Laatst bewerkt: 11 mei 2021 15:24 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re:Waar varen we langs?????? 11 mei 2021 14:24 #1283531

  • Eddy K
  • Eddy K's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1033
Niet de westeinder en niet de Brasem.
Maar het gaat al de goede kant op.
Ook de zon klopt.
Huitema zeeschouw 9,3m Aalsmeer
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 6.541 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl