Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 06 juni 2021 09:24 #1292780

  • perry2
  • perry2's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 1093
Wadloper schreef :
www.google.com/maps/place/52%C....4668109!4d5.1019584

Knap gevonden van Perry2, trouwens.

Het Goudriaankanaal heeft er voor gezorgd dat ik nooit in de knik zelf ben geweest.
Ik ben een paar keer vertrokken vanuit Monnickendam. Je hebt dan net de zeilen omhoog en doet Marken niet aan. Op de terugweg was er altijd weinig tijd, dan kwam je ook niet in Marken. Het uitzicht erop heb je natuurlijk wel :) Pas met de hint van Ton kon ik het (direct, dat dan weer wel) plaatsen.

(Nieuwe fotto moet ik even zoeken, komt zodadelijk)

Perry
Laatst bewerkt: 06 juni 2021 09:33 door perry2.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 juni 2021 11:22 #1292823

  • perry2
  • perry2's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 1093
Waar varen we hier:
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 juni 2021 11:44 #1292836

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7378
Parregea??
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 juni 2021 14:40 #1292866

  • perry2
  • perry2's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 1093
rooiedirk schreef :
Parregea??

Helemaal goed! Diezelfde dag zag ik Eclips vlakbij Bolsward en wat later de schuit van Jugo (voor zijn huis?) liggen.

Kom jij hier ook? Had verwacht dat je op groter water zou begeven.


Perry
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 juni 2021 16:22 #1292880

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7378
Ik heb m'n bootje bedacht om overal te kunnen komen :) Al is Parregea vaker op de fiets dan met de boot.
De volgende:

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 06 juni 2021 16:38 #1292883

  • perry2
  • perry2's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 1093
rooiedirk schreef :
Ik heb m'n bootje bedacht om overal te kunnen komen :) Al is Parregea vaker op de fiets dan met de boot.

Dat verklaard.

Westkapelle gezien van westzijde Rassen en je ziet ook nog GR4(?)

Perry
Laatst bewerkt: 06 juni 2021 16:43 door perry2.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 juni 2021 05:43 #1292982

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Als Westkapelle klopt (en die toren is inderdaad vrij onmiskenbaar), zit er aan deze foto ook een verhaaltje, waarschijnlijk. Het lijkt alsof Dirk hier drooggevallen is. Ik vind het een vrij stoere droogvalplek.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 juni 2021 06:52 #1292992

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7378
Westkapelle is het niet, al ben ik wel stoer natuurlijk :) .
Het is een instinker. De toren staat in de steigers...
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 juni 2021 06:55 #1292994

Is het de toren van Schier?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 juni 2021 07:02 #1292996

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
rooiedirk schreef :
De toren staat in de steigers...

Ja, daar is het verhaaltje al.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 juni 2021 07:50 #1293008

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7378
It Paradyske schreef :
Is het de toren van Schier?
Inderdaad.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 juni 2021 08:38 #1293026

Moet haast vanaf de Paessensrede geschoten zijn?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 juni 2021 09:42 #1293052

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7378
Vanaf het puntje van de strekdam bij Peasens :)
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 juni 2021 09:56 #1293055

  • perry2
  • perry2's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 1093
rooiedirk schreef :
Het is een instinker.

Zeer gewaardeerd. (Ik stapte daar met bij de pootjes in.)

Perry
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 juni 2021 12:05 #1293085


Oeps een oesterbankje gescoord.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Laatst bewerkt: 07 juni 2021 12:06 door It Paradyske.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 juni 2021 15:12 #1293123

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
Het onbeboeide geultje, Wat begint bij de fw 3, en zw loopt?
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 juni 2021 18:15 #1293188

Amasusgeul? Nee.

Nog wat meer foto's van de plek:





En deze rechthoek was de reden van het bezoek.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Laatst bewerkt: 07 juni 2021 18:17 door It Paradyske.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 juni 2021 18:30 #1293196

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
Woeste gok
De noorderspruit bij de restanten van de dam
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 07 juni 2021 18:33 #1293200

Nee, ook niet.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 juni 2021 05:12 #1293291

It Paradyske schreef :
Amasusgeul? Nee.

Nog wat meer foto's van de plek:





En deze rechthoek was de reden van het bezoek.

Net links van de eerste foto is een markant object te zien, en net rechts van de tweede foto is een ander markant object te zien.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 juni 2021 08:34 #1293382

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
It Paradyske schreef :
Net links van de eerste foto is een markant object te zien, en net rechts van de tweede foto is een ander markant object te zien.

Is dit een vorm van humor?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 juni 2021 09:52 #1293439

Nee hoor, je mist niks.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 juni 2021 09:59 #1293443

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
It Paradyske schreef :
Nee hoor, je mist niks.

Dan moet me toch van het hart dat je hint weinig zoden aan de dijk zet.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 juni 2021 10:17 #1293457

Nou een cryptische hint dan:
Die rechthoek is de sleutel voor de oplossing.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 juni 2021 10:33 #1293463

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
It Paradyske schreef :
Nou een cryptische hint dan:
Die rechthoek is de sleutel voor de oplossing.

Dat zwarte vlak op foto, bedoel je?
En wat is er niet goed aan het antwoord van Ton? De Noorderspruit, de restanten van de dam, of allebei?

Wat ik wel kan constateren is dat we min of meer naar het oosten kijken. Links en rechts is land te zien en de zon staat ergens rechts. Foto met de rechthoek is nogal groothoekig, dus de afstanden zijn kleiner dan het lijkt, misschien. Land rechts is Groningen en Links Schier?
Laatst bewerkt: 08 juni 2021 10:39 door Wadloper.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 8.299 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl