Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 08 juni 2021 11:15 #1293480

Wadloper schreef :
It Paradyske schreef :
Nou een cryptische hint dan:
Die rechthoek is de sleutel voor de oplossing.

Dat zwarte vlak op foto, bedoel je?
En wat is er niet goed aan het antwoord van Ton? De Noorderspruit, de restanten van de dam, of allebei?

Wat ik wel kan constateren is dat we min of meer naar het oosten kijken. Links en rechts is land te zien en de zon staat ergens rechts. Foto met de rechthoek is nogal groothoekig, dus de afstanden zijn kleiner dan het lijkt, misschien. Land rechts is Groningen en Links Schier?

Beide zijn niet goed, 't is noch bij de dam, noch bij de Noorderspruit.

De foto op de oesterbank is noord gericht, de foto van de rechthoek is richting het westen genomen.
En de sleutels zijn van de Wadden.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 juni 2021 12:41 #1293519

  • TimS
  • TimS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 482
Een Google ondersteund gokje dan: is het bij het Vaarwater van de Zwarte Haan?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 juni 2021 12:45 #1293522

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 814
je ligt bij een “waddensleutel” op het Brakzand.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 juni 2021 13:18 #1293535

Die keur ik goed! 't Is eigenlijk bij het Kobbeduin, maar inderdaad Waddensleutels.
Bij het Kobbeduin zaten daar een paar jaar geleden nog een paar vervelend uitstekende stalen pijpen, waar je echt niet op wilde droogvallen, anderhalve week geleden weer geïnspecteerd.
De pijpen zijn opgeruimd, (na aandringen door de Waddenunit begreep ik), maar de kokosmatten liggen er nog, vastgezet met een hoop gele plastic pinnen.
Die kokosmaten houden wat meer slib vast dan de omgeving, dus daarom zie je de rechthoek nog erg goed zitten.



En als we plastic tegen komen ruimen we dat natuurlijk op.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Laatst bewerkt: 08 juni 2021 13:20 door It Paradyske.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 juni 2021 16:00 #1293598

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 814
Ik geef mijn beurt door.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 juni 2021 17:20 #1293622

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477


de volgende maar weer
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 08 juni 2021 19:52 #1293673

Links ligt de Clasina. Maar ik zeg niet waar, want ik heb geen foto's voor de nieuwe raadplaat
Wim.
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 juni 2021 04:44 #1293731

  • swblom
  • swblom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1135
Heeg, brug bij de werf van vroeger Piersma, nu wind en water geloof ik.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 juni 2021 06:16 #1293745

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
Precies, Heeg
Prima aanlegplaats om ff boodschappen te doen
Rechts, net voorbij de brug is een redelijk grote supermarkt, een coop geloof ik
Je kan ook via de andere kant door het dorp varen, maar de laatste keer dat wij dat deden was net een grote groep huurvalkjes aan het aanleggen :woohoo:
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 juni 2021 07:58 #1293776

  • swblom
  • swblom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1135
Waar kwam deze boot voorbij?

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 juni 2021 08:40 #1293785

De vaart van gaastmeer naar workum
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 juni 2021 09:50 #1293800

  • swblom
  • swblom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1135
Provincie is goed.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 juni 2021 10:42 #1293820

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
De Wimerts, halverwege tussen Oosthem en Abbegaasterketting.
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 juni 2021 15:00 #1293876

  • swblom
  • swblom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1135
Yep, bij Pikesyl om precies te zijn. Het wordt daar ook wel Bolswardervaart genoemd.

Die was dus misschien wat te gemakkelijk.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 juni 2021 15:14 #1293880

Dat leuke alu bootje is vaker op het forum besproken.
Eigen ontwerp van de eigenaar, met twee geprofileerde steekzwaardjes, een excentrisch geplaatst druilmastje en.... trapaandrijving.
Thuishaven Makkum.
Schippers schoffelen niet
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 juni 2021 15:24 #1293884

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7378
Berghout-2 schreef :
Dat leuke alu bootje is vaker op het forum besproken.
Eigen ontwerp van de eigenaar, met twee geprofileerde steekzwaardjes, een excentrisch geplaatst druilmastje en.... trapaandrijving.
Thuishaven Makkum.
De trappers zijn intussen vervangen door een E-motor.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 juni 2021 15:26 #1293886

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
swblom schreef :
Yep, bij Pikesyl om precies te zijn. Het wordt daar ook wel Bolswardervaart genoemd.

Die was dus misschien wat te gemakkelijk.

Geen idee of het te makkelijk was. Ik kwam er toevallig een paar weken geleden langs, op weg naar Makkum. Daardoor herkende ik het. De volgende:

Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 juni 2021 19:15 #1293955

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2278
Hi,

Schouwerzijl, volgens mij.

Moet ook weer op het lijstje voor de komende vakantie ;)

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 09 juni 2021 21:13 #1293986

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Arent schreef :
Hi,

Schouwerzijl, volgens mij.

Moet ook weer op het lijstje voor de komende vakantie ;)

Gr, Arent

Jawel! Hij is voor jou. :)
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 juni 2021 15:10 #1294171

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2278
Mooi, ik heb nog ergens in het archief precies dezelfde foto met ons oude woonschip er op.

De volgende moet eenvoudig zijn:



Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Laatst bewerkt: 10 juni 2021 15:11 door Arent.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 juni 2021 15:16 #1294172

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
Lemmer baai, je kijkt naar de Friese hoek
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 10 juni 2021 21:14 #1294280

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2278
Ton Mitz schreef :
Lemmer baai, je kijkt naar de Friese hoek

Klopt helemaal.

Op naar de volgende.
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 juni 2021 06:00 #1294302

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 juni 2021 06:11 #1294305

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Ton Mitz schreef :
(steiger met rode en zwarte pijp)

Die heb je al eens gebruikt. Pampushaven, als ik me niet vergis.

www.google.com/maps/@52.382901...A!2e0!7i16384!8i8192
Laatst bewerkt: 11 juni 2021 06:14 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 11 juni 2021 06:45 #1294309

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6477
Pampushaven, inderdaad.
Eerder gezet, zou kunnen, ik maak foto's met 3 verschillende apparaten
Weet ook niet meer precies wat ik gezet heb ondertussen
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 6.457 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl