Yellow Boat schreef :
Nou , in ieder geval zien de wikkelingen van de stator ( die je van buitenaf kunt zien ) zo te zien wel degelijk van koper.
En bovendien garandeert de leverancier de toepassing .
Je gaat me toch niet vertellen dat Vetus betere kwaliteit zou leveren?
Als je ze niet via Vetus bestelt maar bij een Misubishi dealer van bijv. bouwmachines of lanbouwerktuigen krijg je voor de basismotor ( in mijn geval de L2(c) van Mitsubishi ) precies dezelfde aangeboden voor dezelfde prijsorde .
Zo ben ik er überhaupt aangekomen .
Daarom kan het veel geld schelen als je bij de basismotor gaat zoeken i.p.v. bij de dure scheepsmotor leverancier.
En je gaat me toch niet vertellen dat Vetus er een beter type op gaat zetten bij het mariniseren
Ad
Dat doen ze zeker, in het verleden op de noodagregaten bv de startmotoren vervangen , voor een ander type.
De oude waren niet slecht, de nieuwe nog beter, en voor een phamacheutisch bedrijf telt de bedrijfszekerheid als het gaat om bv het agregaat als koeling.
Dus die paar honderd euro is helemaal geen ding, moet je ook niet over praten dat vinden ze irritant
De de motoren die daar staan kom je op de koffie als je “normale stock” onderdelen besteld dat zit er niet op gemonteerd.
Of Volvo penta of vetus dat ook doet is de vraag , kubota wel kan ik ook vergelijken met bv een dynamo uit een koel trailer waar ook een standaard kubota inzitten alla nanni en de andere kubota gemariniseerde diesels, dat is inderdaad zoals hier gezegd een start accu meer niet .
Dus dat is allemaal niet zo gek
Wikkelingen kun je zo niet zien , zijn allemaal rood gelakt vaak
dus je ziet wel wat maar niet het materiaal