ik heb hem wel eens open staan de hele nacht, vergeet ik het gewoon en ruik absoluut niets als ik de bakskist open doe, nu is zo een ontluchtings gaatje van de tank minimaal, en zal de bakskist niet geheel 100% afsluiten, de benzine slang loopt ook door een vrij grote afsluitbare opening en dat scheelt natuurlijk.
echter druppelen van benzine zou ik wel als uitermate gevaarlijk zien, omdat daar een enorme verdampingsfactor in zit.
maar een ontluchtings gaatje van een tank ?
al is dat allemaal wel door een gelamineerd schot afgesloten naar de kajuit
uote="Yellow Boat" post=1069219]
Yellow Boat schreef :
peter1 schreef :
mijn tank kan niet nog dieper staan in de boot, staat in de bakstkist op de bodem van de boot en dus 30 cm onder de waterlijn ,
Je weet dat die plek gevaarlijk kan zijn omdat er benzinedampen in de bakskist komen die zelfs , als de bakskist niet 100% dicht is naar binnen, benzinedamp in de kajuit kunnen laten stromen. ?
En dat is minstens zo gevaarlijk als een gaslek.
Dus in zo'n situatie altijd een extra ont/beluchtingsleiding aanleggen naar buiten de bakskist.
Ad
peter1 schreef :
Mijn benzine tank lekt niet , wel lief dat je er op attendeert.
Onee? Wel als de be/ontlucht schroef opengedraaid is zoals dat normaal is als de motor draait. Of dacht je dat daar een "benzinedampzeefje" in zit
![:lol: :lol:](/media/kunena/emoticons/grin.png)
En vooroal als het buiten flink warm is komt daar behoorlijk veel damp uit hoor en dat kun je niet voorkomen zonder een ventleiding naar buiten aan te leggen.
In feite hoor je zo'n tank , zeker bij benzine gewoon te installeren als ware het een vast ingebouwde tank.
Dit soort fouten is nou juist een van de oorzaken voor brand en/of explosies op motorboten en andere boten met een benzinemotor .
Ad[/quote]