Jeroen-pion schreef :
Sjoerd ik snap deze modificatie niet.....
Lucht gaat na het hoogste punt, ik zie, maar kan slecht de diepte schatten op de foto maar het lijkt of nu het ontvluchting gaatje nu nog dieper zit.
Ik snap wel dat de 2 aansluitingen als een dammetje werken en dan lastig ontluchten , maar ben benieuwd of dit wel het gewenste resultaat gaat geven het is niet het hoogste punt en daar zit de lucht.
En waarom moest er een stukje uit dat " dammetje "
Ben nieuwsgierig naar het idee
Hi Jeroen.
Deze modificatie is om de toe en afvoer van het Delphi filter om te draaien.
Hierdoor loopt diesel vanuit de tank eerst in de glazen kom, om daarna omhoog door het filter te gaan, en via de bovenkant van het CAV filtertje via de filterkop weer uit te stromen.
Over het omdraaien van de flow (en voors/tegens)is veel geschreven op dit forum, laten we het erop houden dat ik ervoor gekozen heb om dit te doen en meer voordelen zie...
Als je dit doet, moet je 1 kant de filterkop opvullen (waar het onluchtingsgat zit), anders blijft hier een luchtbel zitten.
Aan de andere kant heb ik het dammetje weggefreesd (dremel) om 1 kamer te creëren.
Vervolgens heb je goed gezien dat ontluchten via het oorspronkelijke ontluchtingsgat niet meer gaat (maar heb hem wel doorgeboord).
100% ontluchten moet via de aansluiting (uitgang).
Ik doe dat verderop, via een kruisstuk en een kogelkraan, op echt het hoogste punt. Dan heb ik ook gelijk de slangen/ koppelingen (blijft ook wat lucht zitten) ontlucht. (Althans, dat is het idee).
Dus je hebt wel een punt, misschien had het doorboren van dat ontluchtingsgat wel achterwege kunnen blijven... het dammetje moet wel echt weg, anders houdt je daar een luchtbel.
Ik heb nu alle onderdeeltjes binnen, ga het vandaag/vanavond in elkaar zetten, dan post ik wel een fotootje...
Groet!