DavidS schreef :
deze morgen met de info van Fer test gedaan: ontluchtingsschroef op het fijnfilter los, manueel pompen en er kwam lucht uit, maar geen diesel. Dan ontluchtingsschroef dicht, pompen en ergens hoor je lucht ontsnappen telkens je pomp. Maar waar juist was niet te vinden. Ik ga morgen terug naar België, bestel een revisiesetje én een nieuwe pomp en breng die 13 oktober terug mee naar Spanje. Hier haal ik in de autoshop wel de nodige meters brandstofleiding.
Let je wel op dat aan de zuigende zijde onderdruk heerst dus een scheurtje in de slang zal door het vacuum (onderdruk effect) geen brandstof lekken. Lekkage aan de overdruk zijde (pompzijde) zie je doordat er brandstof uitgestuwt wordt. (hierover is al meer op ZF geschreven)
Met name brandstofslangen aan de aanzuigzijde voorzien van een gevlochten metaalmantel zijn erg hinderlijk omdat je de rubberslang zelf dan niet optisch kan controleren. Dit geintje heeft mij in het verleden 3 dagen zoeken en puzzelen opgeleverd omdat je niks ziet van een lekje.
Gevlochten mantel slangen aan de onderdrukzijde vervang ik gelijk voor een gewone rubber brandstofslang, dan kun je optisch tenminste iets controleren. Oke ze zijn weat minder fancy dan de gewapende slangen...
Nog een controle.
Controleer ook de koperen ringen onder je banjo bouten (ook de spanning op je banjobout). Als die beschadigd zijn heb je ook geen vacuum en wordt er geen of te weinig brandstof gepompt. Wederom aan de aanzuigzijde zul je weinig lekkage zien.
Als een slang bekneld heeft gezeten dan kan die door de spanning een banjobout ook loswrikken waardoor de banjobout niet voldoende spanning op de koperen ringen genereed en dus niet afdicht