Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Is een motor met 3300 uur nog betrouwbaar?

Is een motor met 3300 uur nog betrouwbaar? 27 okt 2025 09:02 #1657429

Toen ik mijn bootje kocht vond ik aantal draaiuren van de motor een belangrijk gegeven.
Kocht een boot met 220 uur op de teller (beta marine) en had na 2 uur een uitgebrande uitlaatklep...

het zegt dus niet zoveel :-)

Ik zou wel goed kijken (weet het antwoord niet want ken deze motor niet) of je nog makkelijk aan onderdelen kan komen.

En idd compressiemeting.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is een motor met 3300 uur nog betrouwbaar? 27 okt 2025 11:20 #1657453

Als de koude start goed is, zal het met de compressie ook wel goed zitten toch? Wel zekerstellen dat je écht een koude start gedemonstreerd krijgt en er niet 5 minuten voor je aankwam de motor al kort is gestart. Alles lijkt en meet dan nog koud, terwijl de zuigerveren dan al geholpen zijn door een oliefilm. Zorg dat je eerder komt dan de verkoper (als je dit niet zou vertrouwen…)
Laatst bewerkt: 27 okt 2025 11:23 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is een motor met 3300 uur nog betrouwbaar? 27 okt 2025 14:13 #1657478

  • H700
  • H700's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1777
Het kan, als de boot wel goed is, misschien interessant zijn een gereviseerde motor te kopen, en de oude in te ruilen?



Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Il me semble que la misère,
Serait moins pénible au soleil
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is een motor met 3300 uur nog betrouwbaar? 27 okt 2025 14:45 #1657483

  • amersfow
  • amersfow's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 261
Gere-vernissed vaak. Alleen als je het zeker weet dat die echt gereviseerd is. Ik koop alleen nog maar nieuw. Te vaak bedot.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is een motor met 3300 uur nog betrouwbaar? 27 okt 2025 15:32 #1657490

Echt volledig reviseren zijn maar een paar bedrijven die dat doen (oa VEGE motoren)
Meestal zijn ze gerevideerd.

Een gereviseerde motor is een oud blok die volledig uit elkaar is gehaald en waarvan alle onderdelen vervangen zijn muv spruitstukken en onderblok. De cilinders zijn dan opgeboord en gehoond,...kop is gevlakt en alle kleppen en geleiders incl veren vervangen.
Je hebt dan in feite een nieuw blok waarbij de niet slijtdelen nog gebruikt zijn.

Een gerevideerd blok,...alleen de versleten delen zijn vervangen de rest is schoongemaakt en weer terug gemonteerd. Je hebt dan een gebruikt blok (soms half versleten blok) terug.

Gereviseerd klinkt bij verkoop natuurlijk sjieker en indrukwekkender ;-) onlangs haalde een klant van mij bij verkoop van zijn boot servicebeurt en revisie doorelkaar.....dat heb ik bij de koper maar gelijk even rechtgezet
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is een motor met 3300 uur nog betrouwbaar? 27 okt 2025 15:39 #1657491

Waar niemand mee gekomen is en waar je heel veel nuttige informatie uit haalt , even een olie monster nemen en laten onderzoeken , kost minder dan 100 euro en je weet veel meer dan die monteur die een compressie test komt doen en net zoveel kost .
Schepen van hout mannen van staal !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is een motor met 3300 uur nog betrouwbaar? 27 okt 2025 15:50 #1657494

Waar vind ik meer over de verschillen tussen “revisie” en “revidie”? Wat de Optimaal stelt is nieuw voor mij. Volgens de online woordenboeken die ik geraadpleegd heb betekenen beide hetzelfde en komt “reviseren” uit het Frans en “revideren” uit het Latijn. Officiële Nederlandse term zou “revisie” zijn.

Andersom: kun je een motor ter revidie aanbieden!? Dat is toch geen Nederlands?

Waar is dit mogelijke verschil omschreven?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is een motor met 3300 uur nog betrouwbaar? 27 okt 2025 16:06 #1657495

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14594
verviseren bestaat dan weer wel...
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is een motor met 3300 uur nog betrouwbaar? 27 okt 2025 16:09 #1657496

in de volksmond wordt het allemaal reviseren genoemd. de ene is in feite een totale revisie en de ander is een deelrevisie met idem prijskaartjes.

De naamverwarring revisie / revideren....een enkel revisie bedrijf maakt daar onderscheid in zoals ik beschreven heb, vandaar wellicht de fout van mijn kant.

Gewoon simpel nederlands revisie en deelrevisie of......koprevisie ;-) zo zou dat eenduidig moeten zijn
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is een motor met 3300 uur nog betrouwbaar? 27 okt 2025 16:11 #1657497

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4928
Nachtvlinder schreef :
Waar vind ik meer over de verschillen tussen “revisie” en “revidie”? Wat de Optimaal stelt is nieuw voor mij. Volgens de online woordenboeken die ik geraadpleegd heb betekenen beide hetzelfde en komt “reviseren” uit het Frans en “revideren” uit het Latijn. Officiële Nederlandse term zou “revisie” zijn.

Andersom: kun je een motor ter revidie aanbieden!? Dat is toch geen Nederlands?

Waar is dit mogelijke verschil omschreven?

los van de terminologie, zie genoeg adds waar gereviseerd geprenteerd wordt. vraag je na is er geen z@k gedaan
ja nieuwe start motor of dynamo..
Maar wat optimaal zegt, VEGE is goed voorbeeld. die gaan tot de bodem, heb je een blok als nieuw.
Kost wat heb je wat.

VEGE noemt het ook Remanufactering...
Laatst bewerkt: 27 okt 2025 16:12 door JB-NL.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is een motor met 3300 uur nog betrouwbaar? 27 okt 2025 16:18 #1657500

Vroeger kon je ook 2ehands auto's kopen, 'nagezien op de brug....'
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is een motor met 3300 uur nog betrouwbaar? 27 okt 2025 16:25 #1657504

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 31578
Nachtvlinder schreef :
Waar vind ik meer over de verschillen tussen “revisie” en “revidie”? Wat de Optimaal stelt is nieuw voor mij. Volgens de online woordenboeken die ik geraadpleegd heb betekenen beide hetzelfde en komt “reviseren” uit het Frans en “revideren” uit het Latijn. Officiële Nederlandse term zou “revisie” zijn.

Andersom: kun je een motor ter revidie aanbieden!? Dat is toch geen Nederlands?

Waar is dit mogelijke verschil omschreven?

Reviverven.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum

Ongevraagd advizeur
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is een motor met 3300 uur nog betrouwbaar? 27 okt 2025 16:41 #1657509

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3398
Houten-Klaas schreef :
Waar niemand mee gekomen is en waar je heel veel nuttige informatie uit haalt ,

4e reactie in het topic…
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is een motor met 3300 uur nog betrouwbaar? 27 okt 2025 17:07 #1657515

holrobert schreef :
Houten-Klaas schreef :
Waar niemand mee gekomen is en waar je heel veel nuttige informatie uit haalt ,

4e reactie in het topic…

Ja dat schreef je :blush: even overheen gelezen "Bij twijfel laten onderzoeken (compressie, olie)."

Bij olie test hoef je eigenlijk geen compressie test meer doet tenzij blijkt dat er te veel metaal zuiger veren of cilinder aan getroffen zijn en je wil weten wat de compressie NOG is .
Schepen van hout mannen van staal !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is een motor met 3300 uur nog betrouwbaar? 27 okt 2025 17:25 #1657518

Calidris schreef :
Nachtvlinder schreef :
Waar vind ik meer over de verschillen tussen “revisie” en “revidie”? Wat de Optimaal stelt is nieuw voor mij. Volgens de online woordenboeken die ik geraadpleegd heb betekenen beide hetzelfde en komt “reviseren” uit het Frans en “revideren” uit het Latijn. Officiële Nederlandse term zou “revisie” zijn.

Andersom: kun je een motor ter revidie aanbieden!? Dat is toch geen Nederlands?

Waar is dit mogelijke verschil omschreven?

Reviverven.


Schepen van hout mannen van staal !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is een motor met 3300 uur nog betrouwbaar? 28 okt 2025 09:05 #1657607

  • madoc
  • madoc's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4099
Houten-Klaas schreef :
Waar niemand mee gekomen is en waar je heel veel nuttige informatie uit haalt , even een olie monster nemen en laten onderzoeken , kost minder dan 100 euro en je weet veel meer dan die monteur die een compressie test komt doen en net zoveel kost .
Dat olie monster zegt alleen wat bij motoren waar de olie pas na jaren ververst wordt en de olie aan boord continu gesepareerd en gefilterd wordt. Stel je laat de olie van een klein motortje testen terwijl het net ververst is. Zegt dus niets over de conditie van de motor
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is een motor met 3300 uur nog betrouwbaar? 28 okt 2025 09:24 #1657613

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8270
madoc schreef :
Houten-Klaas schreef :
Waar niemand mee gekomen is en waar je heel veel nuttige informatie uit haalt , even een olie monster nemen en laten onderzoeken , kost minder dan 100 euro en je weet veel meer dan die monteur die een compressie test komt doen en net zoveel kost .
Dat olie monster zegt alleen wat bij motoren waar de olie pas na jaren ververst wordt en de olie aan boord continu gesepareerd en gefilterd wordt. Stel je laat de olie van een klein motortje testen terwijl het net ververst is. Zegt dus niets over de conditie van de motor

Volgens mij ligt dit wel iets genuanceerder.
Je moet indd niet een analyse laten doen van net nieuwe olie, maar juist van de olie net voor het verversen.
Daar kunnen ze allerlei bestandsdelen in vinden en daaruit best nuttige conclusies trekken.

Bijvoorbeeld teveel diesel in de olie (kan een teken zijn van versleten zuigerveren of krassen in de zuigervoeringen), veel lood (lagers), veel koper... En doordat die metalen in bepaalde onderdelen zitten kan je daarmee dus iets zeggen over de slijtage van die onderdelen.

Is simpel een kwestie van een flesje olie uit het carter halen en naar een lab sturen.

Groeten,
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is een motor met 3300 uur nog betrouwbaar? 28 okt 2025 10:35 #1657623

  • madoc
  • madoc's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4099
trotti schreef :
madoc schreef :
Houten-Klaas schreef :
Waar niemand mee gekomen is en waar je heel veel nuttige informatie uit haalt , even een olie monster nemen en laten onderzoeken , kost minder dan 100 euro en je weet veel meer dan die monteur die een compressie test komt doen en net zoveel kost .
Dat olie monster zegt alleen wat bij motoren waar de olie pas na jaren ververst wordt en de olie aan boord continu gesepareerd en gefilterd wordt. Stel je laat de olie van een klein motortje testen terwijl het net ververst is. Zegt dus niets over de conditie van de motor

Volgens mij ligt dit wel iets genuanceerder.
Je moet indd niet een analyse laten doen van net nieuwe olie, maar juist van de olie net voor het verversen.
Daar kunnen ze allerlei bestandsdelen in vinden en daaruit best nuttige conclusies trekken.

Bijvoorbeeld teveel diesel in de olie (kan een teken zijn van versleten zuigerveren of krassen in de zuigervoeringen), veel lood (lagers), veel koper... En doordat die metalen in bepaalde onderdelen zitten kan je daarmee dus iets zeggen over de slijtage van die onderdelen.

Is simpel een kwestie van een flesje olie uit het carter halen en naar een lab sturen.

Groeten,
Johnnie
Je hebt gelijk als je op die manier de conditie van je eigen motor wilt bepalen. Maar omdat van een boot te doen die te koop ligt is het onzin omdat je geen gegevens hebt over het tijdsbestek dat de olie in de motor zit. Ik denk trouwen dat als je de olie elk jaar ververst er ook geen sporen van slijtage gevonden worden. Brandstof verdunning is zelf te controleren. "Mobil oil" had daar zelfs een apparaatje voor dat wij aan boord hadden. De z.g. "flostick". Maar als er sprake is van brandstof verdunning heeft de motor slecht gelopen of moeizaam gestart, als gevolg van een of meerdere verotte verstuivers.
Laatst bewerkt: 28 okt 2025 10:51 door madoc.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is een motor met 3300 uur nog betrouwbaar? 28 okt 2025 10:50 #1657627

madoc schreef :
Houten-Klaas schreef :
Waar niemand mee gekomen is en waar je heel veel nuttige informatie uit haalt , even een olie monster nemen en laten onderzoeken , kost minder dan 100 euro en je weet veel meer dan die monteur die een compressie test komt doen en net zoveel kost .
Dat olie monster zegt alleen wat bij motoren waar de olie pas na jaren ververst wordt en de olie aan boord continu gesepareerd en gefilterd wordt. Stel je laat de olie van een klein motortje testen terwijl het net ververst is. Zegt dus niets over de conditie van de motor

Jaren is zwaar overdreven , olie monsters is DE norm tegenwoordig , waar ze vroeger maar wat op gevoel deden , is nu het olie monster DE monitor over de stand van zaken .

Je ziet dit in de scheepvaart , generatoren , transport ( vrachtwagens )

Het doel is niet alleen de slijtage te bepalen en uitval en revisie te plannen , maar ook het verversing interval te bepalen , nu loopt een 3 liter van een scheepsdisseltje niet in de papieren , maar een grote generator boer en transport ondernemer die ik goed ken met meer dan 250 trucks en 750 generatoren elk goed voor >30 liter smeerolie loopt dat jaarlijks aardig in de papieren , nu wordt er niet meer na standaard uren ververst maar op basis van analyse .

Uiteraard heeft het geen zin om na verversing een sample op te sturen , kun je doen , krijg je de uitslag ; nieuwe olie niets aangetroffen .

Even voor het beeld het is echt niet zo dat er stukken metaal rond drijven , ik krijg een beetje het idee dat zo is , ook op een kakel verse motor halen ze slijtage eruit , want ook die motor slijt , het is dus op laboratorium niveau , deeltje die jij en ik niet kunnen waarnemen .

Zelfs een fractie koelvloeistof wordt opgemerkt , dus je weet dat waarschijnlijk de koppakking eraan zit te komen , iets wat je vroeger pas merkte als het echt meteen vervangen was .

PS tijdbestek maakt niet uit , het is een commutatieve analyse , ze kunnen je zelfs vertellen hoelang die olie er al in zit ;)
Schepen van hout mannen van staal !
Laatst bewerkt: 28 okt 2025 10:51 door Houten-Klaas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is een motor met 3300 uur nog betrouwbaar? 28 okt 2025 11:01 #1657630

  • madoc
  • madoc's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4099
Houten-Klaas schreef :
madoc schreef :
Houten-Klaas schreef :
Waar niemand mee gekomen is en waar je heel veel nuttige informatie uit haalt , even een olie monster nemen en laten onderzoeken , kost minder dan 100 euro en je weet veel meer dan die monteur die een compressie test komt doen en net zoveel kost .
Dat olie monster zegt alleen wat bij motoren waar de olie pas na jaren ververst wordt en de olie aan boord continu gesepareerd en gefilterd wordt. Stel je laat de olie van een klein motortje testen terwijl het net ververst is. Zegt dus niets over de conditie van de motor

Jaren is zwaar overdreven , olie monsters is DE norm tegenwoordig , waar ze vroeger maar wat op gevoel deden , is nu het olie monster DE monitor over de stand van zaken .

Je ziet dit in de scheepvaart , generatoren , transport ( vrachtwagens )

Het doel is niet alleen de slijtage te bepalen en uitval en revisie te plannen , maar ook het verversing interval te bepalen , nu loopt een 3 liter van een scheepsdisseltje niet in de papieren , maar een grote generator boer en transport ondernemer die ik goed ken met meer dan 250 trucks en 750 generatoren elk goed voor >30 liter smeerolie loopt dat jaarlijks aardig in de papieren , nu wordt er niet meer na standaard uren ververst maar op basis van analyse .

Uiteraard heeft het geen zin om na verversing een sample op te sturen , kun je doen , krijg je de uitslag ; nieuwe olie niets aangetroffen .

Even voor het beeld het is echt niet zo dat er stukken metaal rond drijven , ik krijg een beetje het idee dat zo is , ook op een kakel verse motor halen ze slijtage eruit , want ook die motor slijt , het is dus op laboratorium niveau , deeltje die jij en ik niet kunnen waarnemen .

Zelfs een fractie koelvloeistof wordt opgemerkt , dus je weet dat waarschijnlijk de koppakking eraan zit te komen , iets wat je vroeger pas merkte als het echt meteen vervangen was .

PS tijdbestek maakt niet uit , het is een commutatieve analyse , ze kunnen je zelfs vertellen hoelang die olie er al in zit ;)
IK heb het over echte grote scheepsmotoren, waar regelmatig smeerolie samples naar de olie leverancier gestuurd werden en de olie zelfs tijdens grote dokkingen niet ververst werd omdat de olieleverancier dat niet nodig vind. Olie tests waren trouwens een eis van de verzekeraars van een schip.
Laatst bewerkt: 28 okt 2025 11:03 door madoc.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is een motor met 3300 uur nog betrouwbaar? 28 okt 2025 12:32 #1657640

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6411
Madoc denkt alls je je olie ieder jaar ververst van je scheepsdieseltje dat je geen sporen van slijtage vindt
Ik heb na een uurtje of 30 de olie van mijn toenmalige rampen arona laten monsteren
Monster opgestuurd met opgave van aantal uren
Ik kan je vertellen dat 30 uur ruim voldoende is
Er werd diverse verontrustende hoeveelheden metalen en diesel verdunning aangetroffen
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is een motor met 3300 uur nog betrouwbaar? 28 okt 2025 12:55 #1657644

  • madoc
  • madoc's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4099
Ton Mitz schreef :
Madoc denkt alls je je olie ieder jaar ververst van je scheepsdieseltje dat je geen sporen van slijtage vindt
Ik heb na een uurtje of 30 de olie van mijn toenmalige rampen arona laten monsteren
Monster opgestuurd met opgave van aantal uren
Ik kan je vertellen dat 30 uur ruim voldoende is
Er werd diverse verontrustende hoeveelheden metalen en diesel verdunning aangetroffen
Dan lagen er waarschijnlijk nog restanten in het carter voordat die nieuwe olie er in kwam. En dieselverdunning gaat hel snel als je rotte verstuivers hebt. Je zegt het al: "een rampen Arona"
Laatst bewerkt: 28 okt 2025 12:57 door madoc.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is een motor met 3300 uur nog betrouwbaar? 28 okt 2025 17:47 #1657675

  • Reed
  • Reed's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2129
Ik zou het iets anders aanpakken:
Motor met 3.000 draaiuren in een zeilboot is wel wat veel, zeker wanneer je de onderhoudhistorie niet kent.
Aan de andere kant er zijn duizenden diesels die probleemloos nog veel meer uren hebben gedraaid en draaien
Alleen je wilt niet dat je onderweg stil komt te vallen en moet wel op enige betrouwbaarheid kunnen rekenen. Om te beginnen uitgaan van de mogelijkheid dat er forse kosten aan zitten te komen.
Ik zou compressie meten en koude start testen. Kijken of er bovenmatige rook is (en welke kleur).
Valt dat allemaal mee dan iig verse olie er op en nieuwe filters. Oude oliefilter doorsnijde en kijken of je bijzondeheden waar kunt nemen. Vervolgens een flink stuk belasten en kijken hoe de motor zich houd.
Bij twijfel of gelegenheid ook de brandstoftank inspecteren op vervuiling / aftappen.
Mocht dat ook nog goed gaan dan kun je overwegen om de verstuivers na te laten kijken.
Wanneer die ook nog goed zijn, heb je geluk en kun je er mogenlijk nog jaren plezier van hebben al moet je er wel rekening mee houden dat einde levensduur wel in zicht is.
Alles (motor en motorruimte) goed schoonmaken en in de gaten houden.
Reed van Batavia (oud Nederlands) voor de Rede van Jakarta.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is een motor met 3300 uur nog betrouwbaar? 28 okt 2025 18:23 #1657681

3000 uur veel voor een diesel ?

Je zal potverdorie maar een motorboot hebben en vuuuul varen , je blijft wisselen .

3000 uur is niks , mits goed onderhouden .
Koude start valt ook erg mee in slijtage .

Het onkundig gebruik van de diesel van de zeilers maakt de diesel stuk , lang stationair draaien in de box , motor moet op temperatuur komen ..... fabel maar hardnekkig .

de motor amper belasten , iets waar een diesel nu net niet tegen kan .

Zelf maar wat prutsen en meer stuk maken dan maken / onderhouden want we doen alles zelf , auto brengen we weg maar die motor in de boot moet beslist zelf gedaan worden onder het motto ; zelfredzaamheid , zo heb ik in 40 jaar oneindig veel kapot gehobbyde motoren gezien :sick:

Behandel je een diesel goed en begrijp je wat een diesel is wat hij wil , gaat hij maar zo 10.000 uur mee .

Toevallig vandaag gevaren met een visbootje Yanmar 3ym30 met een dikke 7500 uur op de klok :woohoo:
Schepen van hout mannen van staal !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Is een motor met 3300 uur nog betrouwbaar? 28 okt 2025 20:40 #1657707

Wij zijn ook eerst voor een gereviseerde motor gegaan. Oud mannetje met veel verstand van motoren had een mooie oude volvo penta opgeknapt. Zag er ook goed uit; mooi geschilderd. Eenmaal in de boot geïnstalleerd bleek die op vol vermogen totaal niet te lopen. 'Ja, je kan pech hebben met dat soort dingen' zei die. Uiteindelijk de motor er weer uitgehaald en naar zijn loods gebracht, waar hij 'm wel zou fixen. Nou, 2 weken later had ie 'm klaar, ik zei: 'ik neem 'm niet mee tot je hier kan laten zien dat die het doet'. Nou dat was allemaal lastig, bla bla bla, maar uiteindelijk toch goed laten draaien daar; deed het nog steeds niet goed. Heb m'n geld terug gekregen, maar naar m'n oude blok kon ik fluiten. Oftewel; wij doen niet meer zo snel aan gereviseerd, alleen nog maar nieuw. Hij heeft de motor uiteindelijk nog verkocht aan iemand in belgië die in de problemen zat, dus eh, succes als je dit leest!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.176 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl