Nou ja , er zijn in jouw geval meerdere methoden om de boel weer goed te krijgen.
De eerste gaat als volgt.
Eerst moet alle water er uit en de scheg van binnen drogen. Misschien een hetelucht pistool op de laagste stand ( polyester mag niet heter dan ca. 60 graden worden ) of een haarföhn gebruiken en een gat groter maken waar je dat ding dan voor zet.
Daarna alle gaten rondom tot op het kale polyester afschuren ( dus ook de gelcoat eraf) schuin oplopend vanaf het gat tot de rand. Dat zelfde doen aan weerszijden van de naad tussen romp en scheg.
Dan de klale stukken oplamineren met tenminste drie lagen glasweefsel ( géén glasmat ) en epoxy of met vinylester hars ( bij de laatste gaat glasmat ook). Nopg beter is het om de rompnaad met koolstofweefsel en epoxy te doen omdat daar de meeste krachten op komen en dat vele malen sterker is.Géén gewone polyester gebruiken omdat dat niet goed hecht op oud polyester.
Als laatste goed glad schuren en afwerken met twee lagen Primocon en antifouling.
Heelaas bestaat er bij deze eerste methode een (misschien gering?) risico dat het polyester van binnen zodanig is aangetast dat de boel al teveel aan sterkte heeft verloren,
Dan zou het compleet vervangen een methode zijn of je kunt het geheel afschuren tot er nog 2-3 mm over is en dan geheel weer oplamineren met glasweefsel en epoxy tot de oorspronkelijke dikte of nog wat dikker.
Ik zou persoonlijk voor de laatste gaan of de hele scheg opnieuw maken . Alleen heb je daar wel wat ervaring voor nodig.
Kijk eventueel maar eens in mijn verslagje van wat ik bij mijn scheg heb gedaan die ddor een klap op een paar betonblokken van de romp was losgescheurd. ( hij zat nog wel vast met het frame wat erin zit ) ..(
docs.google.com/file/d/0B0vn-l...cFF1LW5OSnpKUXM/edit ) Is wel in het Engels geschreven.
Ad