Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
In deze sectie horen alleen topics welke een project beschrijven. Hiervoor gelden bijzondere regels. De beschrijving van het project staat centraal, reacties van zowel de Topic Starter (TS) als andere leden zijn alleen toegestaan indien deze rechtstreeks betrekking hebben op de projectinhoud. Zie ook de forumregels die hierop van toepassing zijn.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Project Simoun 445 Zeilboot(je)

Project Simoun 445 Zeilboot(je) 09 nov 2010 22:57 #159601

  • fpb10
  • fpb10's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 293
Ahoy

Afgelopen zomer hebben mijn vriendin en ik een super leuk zeilbootje gekocht. Zonder enige zeilervaring met een boek voor dummies hebben we met een paar keer omslaan enkele giek ontwijkingstechnieken en mijn vriendin een koprol acherover

zien maken, denken we hem nu een beetje onder controle te hebben. In ieder geval zoveel lol en plezier gehad dat we dit vaker willen.

Het bootje:
Het schijnt een Frans planeerbootje te zijn van ca. 25 jaar oud.
Er lijk al een hoop mee gebeurd te zijn. Ook is hij een keer gestolen, er is geprobeert er een sloep of id van te maken.

Nu is het tijd om er een winterproject van te maken zodat we er in de volgende zomer weer plezier van kunnen hebben. Ik hoop hier misschien wat tips/advies te krijgen. Ik heb al wat topics doorgelezen.

Foto's:

1.

2. tpv het zwaard

3.
4.

5.

6.

7.

8. tpv de mast


Dit moet er volgens mij aan gebeuren:

0. Onderdelen verwijderen (gedaan).
1. Daar waar de verf nog goed gehecht is, de boel glad schuren met grove korrel. Niet geheel verwijderen. Wat doe ik met het antislip?
2. Op een aantal punten verf geheel verwijderen.
3. Beschadingen zoals op de neus verder uitfreezen/schuren (tot hoe ver??) en daarna dichtzetten met Epoxyplamuur (poly-mix). Hecht de plamuur ook aan de verflagen?
4. Schroefgaten ook dichtzetten met Epoxyplamuur. Eventueel schroeven in nog niet uitgeharde plamuur indraaien?
5. Haarscheurtjes. Deze probeer ik weg te schuren maar volgens mij gaan deze tot best een aardige diepte. Hoe zouden jullie hier mee omgaan? Kosten wat het kost weghalen? of grondverf en lak erover, zien we niks meer van terug?
6. Het polyester is aan de achterkant waar het roer zit rot/week geworden. volgens mij komt dit door water in de schroefgaten achter het metalen plaatje. Ik heb nu een stukje van de rand weggezaagd (ahum..) En hoop er een nieuw stukje

rand in te zetten. Hiermee heb ik geen ervaring. De wand is dubbelwandig.
7. In de grondverf zetten. Hoe herken ik of er nu 1 of 2 componentenverf op zit?
8. in de lak zetten (1 componenten).
9. Waterklepjes aan de achterzijde van nieuw rubber voorzien. Tijden het varen liep er water in de boot.
10. Rubbertje t.p.v het zwaard is los. Dit maakte het omhoog halen van het zwaard erg moeilijk. Ik moet nog uitzoeken hoe dit er in doorsnede uit ziet. Iemand een idee? Volgens mij is deze puur tegen het omhoog klotsen van water.
11. Het roerblad aanpaken = rot t.p.v. het scharnier.

Gaat dit goed?

Groet
Laatst bewerkt: 10 nov 2010 18:26 door fpb10.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Seymoun 45 Zeilboot(je) 10 nov 2010 08:01 #159626

Vroeger ook aan een simoun geknutselt..
Het lijkt er op dat ook de zwaardkast lek is.. (scheurtjes in het omliggende polyester. Heb je na het varen ook water tussen de schalen staan? Is een belangrijk signaal dat er ook grondiger wat aan moet gebeuren. De kielbalk loopt onder de mastvoetdoor langs het zwaard naar achteren wil ook nog wel eens gaar zijn. Wanneer je gaat zeilen met wat meer wind blijkt dat je geen spanning op de verstaging kan krijgen... Dat is wel een grotere klus. Vaak lekt er ook water tussen de schalen via de kast onder het voordek.. (kun je demonteren en monteren met verse kitrand (na reparatie van de kielbalk.)
Het zeilt overigens wel leuk een simoun...
"Wie het altijd voor de wind gaat, komt vanzelf aan lager wal"
De topper ISO “Sapho” voor de funracing en nu de dehler 31 “Wende” voor het avontuur...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Seymoun 45 Zeilboot(je) 10 nov 2010 08:55 #159639

  • jerry
  • jerry's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6992
Leuk bootje! Misschien kun je het dek er van af halen, zodat ook de binnenkant van de romp en de zwaardkast bekeken kunnen worden. Meestal zijn deze bootjes opgebouwd uit meerdere schalen (romp, dek, kuip, en een ingelamineerde zwaardkast). Het weer aan elkaar vastmaken kan met Epoxy en een strook glasvlies. Bij een oude Carter Optimist heb ik dat ook zo gedaan. Echte reparaties zou ik met verdikte epoxy doen en eventueel afplakken met glasweefsel. Scheurtjes flink uithalen,vullen met epoxy en gladschuren. Veel succes gewenst en laat nog eens wat zien.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Seymoun 45 Zeilboot(je) 10 nov 2010 12:11 #159678

  • fpb10
  • fpb10's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 293
Scheurtje rondom de zwaardkast zal ik opschuren om te zien wat er achter zit. Kwa lekkage is het denk niet een heel groot probleem omdat hier amper water komt.

Ik hoop het niet van die Kielbalk want ik zou niet weten hoe ik daar bij kan komen. Ik denk niet dat ik daar als beginnend zeiler niet veel van merk overigens.

Die kast zit volgens mij goed vastgelijmd en ik weet niet of ik die zo los krijg zonder het te slopen. Ik ga t proberen.

En hij vaart zeker leuk! bedankt voor je reactie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Seymoun 45 Zeilboot(je) 10 nov 2010 12:14 #159679

  • fpb10
  • fpb10's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 293
Jerry, volgens mij hebben ze dek en kuip heel goed aan elkaar vast zitten. Ik denk niet dat het slim is dat ik die uit elkaar ga trekken/slijpen.

Verdikte epoxy: moet ik dan de gewone epoxy (poly-mix) gewoon iets laten indrogen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Seymoun 45 Zeilboot(je) 10 nov 2010 12:32 #159681

  • Rinus
  • Rinus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2656
Nee. Je kan epoxy indikken met zaagsel of glasbubbels/korrels (hoe heten die krengen ook weer). Je krijgt dan een epoxy die tussen vloeibaar en plamuur in zit.
Laatst bewerkt: 10 nov 2010 12:33 door Rinus.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Seymoun 45 Zeilboot(je) 10 nov 2010 12:56 #159686

  • vince83
  • vince83's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 214
Inderdaad, zolang je zelf niet gemerkt hebt dat de mast veel beweegt door te losse verstaging, gewoon de verschillende schaaldelen in elkaar laten zitten. Dat kan altijd nog uit elkaar om de kielbalk te inspecteren maar is een precies klusje.

De schades die ik gezien heb kun je repareren door te vullen met epoxy, eventueel is er speciaal vulmiddel te koop om deze tot een dikkere, plamuurachtige pasta te maken. Epoxy moet je niet eerst deels laten drogen en dan pas aanbrengen, gewoon de verwerkingstijden op de verpakking aanhouden. Enne, altijd met wegwerphandschoentjes kliederen!
Voorbereiden door met een verfkrabbertje schoon te maken en schuren tot je op schoon basismateriaal zit. Dus ook waar nodig de oude verf een stukje wegschuren.

Het roerblad kun je vrij eenvoudig aanpakken door een nieuwe plaat watervast multiplex te zagen en met frees/bandschuurmachine in vorm te krijgen. Behandelen met 2 of 3 lagen onverdikte epoxy, wel eerst de gaten voor beslag boren en ook zo in de gaatjes een klein beetje epoxy smeren.

Succes ermee en vooral veel vaarplezier! Met wetsuit kun je ook in de koudere dagen nog prima een zonnige middag spelen!
CWO instructeur kielbootzeilen
instructeur kajuitboot (Turkije flottieljes)
www.krektsailing.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Seymoun 45 Zeilboot(je) 10 nov 2010 13:37 #159691

Je hebt gelijk wanneer je er voor kiest niet preventief allerlei grote sloopwerken in te zetten.. heb je al redelijk snel geen bootje meer. Wanneer je na het zeilen niet veel water tussen de schalen hebt (aftappen achter aan de spiegel) hoef je je geen hele grote zorgen te maken. Kielbalk merk je wanneer je serieus met stag spanning en in harde wind aan de slag gaat. (mbt die kast onder het dek: heb je geen lek.. lekker laten zitten maar het is wel een bekende lekkagplek (regenwater wanneer deze op de wal staat op een trailer...)
Een historisch monument zal het nooit worden, een waardevolle boot (in financiele zin ook niet) het is geen wedstrijd klasse die nog actief is... lekker varen veel leren en plezier hebben. Je kan er alles mee oefenen: trapeze, spinaker, lekker vliegen halve wind.
Mijn advies zou zijn: wanneer het een serieus project wordt (zoals het uit elkaar halen van de schalen.. zou ik lekker een ander bootje zoeken..) Doet ie het goed.. genieten maar...

Gr Hans

de naam is overigens een Simoun 445
"Wie het altijd voor de wind gaat, komt vanzelf aan lager wal"
De topper ISO “Sapho” voor de funracing en nu de dehler 31 “Wende” voor het avontuur...
Laatst bewerkt: 10 nov 2010 13:39 door ISO788 Hans.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Seymoun 45 Zeilboot(je) 10 nov 2010 17:01 #159728

  • fpb10
  • fpb10's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 293
bedankt hier heb ik al veel aan. Volgens mij de titel al niet meer aanpassen in Simoun. Maar nu snap ik dat google weinig vindt.

Wat denken jullie van haarscheurtjes als in het rode, onder in de foto?
Dit is ter hoogte van de mast. Zie ook foto 1.
Laatst bewerkt: 10 nov 2010 17:25 door fpb10.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Seymoun 45 Zeilboot(je) 10 nov 2010 17:16 #159732

  • Endless
  • Endless's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 627
Hee leuk weer een simountje op t forum :) Ik kan op deze foto niet echt veel onderscheiden dus kan ik ook niks zeggen.

MVG

Stijn
Willing 31-Willik
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Seymoun 45 Zeilboot(je) 10 nov 2010 17:25 #159733

  • pim5884
  • pim5884's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16
Heey,

De kielbalk zou ik zowiezo gaan vernieuwen als dat nog niet is gebeurt en dat klinkt moeilijker dan dat het is. Trouwens ik heb ook een simoun en die haarscheurtjes op de laatse foto's (op het rode toch?) heb ik ook en zijn totaal niet erg. waarschijnlijk komt dat doordat de boot heel stijf is. we hebben dit trouwens al vanaf het begin dat mijn vader er nog mee zeilde.

Pim
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Seymoun 45 Zeilboot(je) 10 nov 2010 17:26 #159734

  • pim5884
  • pim5884's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16
trouwens die kleppen die achterop zitten om water buitente laten moet je eraf halen want de boot loost zichzelf door die gaten. :D
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Seymoun 45 Zeilboot(je) 10 nov 2010 17:27 #159735

  • fpb10
  • fpb10's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 293
oke, maar met het oog op dat ik wil schilderen ook laten zitten?
Volgens mij moet je schuren tot je een ons weegt voordat dat er uit is.
Laatst bewerkt: 10 nov 2010 17:28 door fpb10.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Seymoun 45 Zeilboot(je) 10 nov 2010 17:35 #159736

  • Herman
  • Herman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2127
0. Onderdelen verwijderen (gedaan).
OK

1. Daar waar de verf nog goed gehecht is, de boel glad schuren met grove korrel. Niet geheel verwijderen. Wat doe ik met het antislip?
Alles idd goed glad schuren, eerst met korrel 120, dan 180, dan 240. Dat is voldoende voor een mooie nieuwe laag lak.

het antislip: Antislip is altijd lastig. Je kan het, als er geen gebladderde verf op zit, goed schrobben met een scotchbrite of doodle-bug. Daarna kan je lakken.
Ook kan je ervoor kiezen om het glad te schuren en nieuw antislip aan te brengen. In dat geval heb je een aantal keuzes:
-EVA schuim: dat is wat je op surfplanken ziet. (via Bergmann in Berkel en Rodenrijs)
-Opnieuw antislippatroon aanbrengen. Dit zie ik ivm de kosten niet zitten.
-Lakken met antislippoeder in de DD lak.
-Lakken met Sicomin antislipverf. Dit blijft een rubberachtige verf met structuur. (via www.brandscomposiet.nl)

2. Op een aantal punten verf geheel verwijderen.
OK

3. Beschadingen zoals op de neus verder uitfreezen/schuren (tot hoe ver??) en daarna dichtzetten met Epoxyplamuur (poly-mix). Hecht de plamuur ook aan de verflagen?
De plamuur zal wel hechten aan de verflaag, maar hecht de verflaag aan de ondergrond? Ik zou geen epoxyplamuur gebruiken om reparaties te maken. Je krijgt daarmee geen goede benatting van de ondergrond, en dan is de hechting minder. Maak liever een mix met epoxyhars en aerosil. Je kan dan de epoxy eerst onverdikt opkwasten, daarna verdikken, en dan de boel vullen.

4. Schroefgaten ook dichtzetten met Epoxyplamuur. Eventueel schroeven in nog niet uitgeharde plamuur indraaien?
Beter is om de gaatjes weer te vullen zoals voor beschreven, en dan in die uitgeharde massa nieuwe gaatjes boren, en eventueel met een drupje epoxy de schroef indraaien. Losdraaien is meestal wel mogelijk, en anders even warm maken met een soldeerbout.

5. Haarscheurtjes. Deze probeer ik weg te schuren maar volgens mij gaan deze tot best een aardige diepte. Hoe zouden jullie hier mee omgaan? Kosten wat het kost weghalen? of grondverf en lak erover, zien we niks meer van terug?

Als je ze niet aanpakt, blijven ze terugkomen. Dus ofwel goed aanpakken, ofwel er niet naar kijken. Je kan proberen ze V-vormig uit te krassen als het er maar een paar zijn, en wederom met voorbeschreven pap vullen.

6. Het polyester is aan de achterkant waar het roer zit rot/week geworden. volgens mij komt dit door water in de schroefgaten achter het metalen plaatje. Ik heb nu een stukje van de rand weggezaagd (ahum..) En hoop er een nieuw stukje rand in te zetten. Hiermee heb ik geen ervaring. De wand is dubbelwandig.

Waarschijnlijk heeft er een brok hout gezeten. Die is nu waarschijnlijk weggerot. Wat je kan doen is de hele boel open leggen en er een nieuw stuk hout inzetten, maar dat is veel werk en niet makkelijk. Je kan ook een korte kant van een imbussleutel scherp slijpen, die in de gaten steken en flink ronddraaien (accutol). Wat er nog zit aan houtresten wordt dan wel kapotgeslagen. Dan met een injectiespuit verdikte epoxy in de gaten persen. (rustig 50ml per gat). Na uitharden kan je nieuwe gaten boren.

7. In de grondverf zetten. Hoe herken ik of er nu 1 of 2 componentenverf op zit?

Flink poetsen met een lapje oplosmiddel (thinner oid). Als het afgeeft, is het 1K verf. Maar aangezien je er weer 1K op wilt zetten, is het niet zo'n probleem.

8. in de lak zetten (1 componenten).

Prima.

9. Waterklepjes aan de achterzijde van nieuw rubber voorzien. Tijden het varen liep er water in de boot.

Zoek op Internet even op "moosrubber". Dit is in zelfklevende versie te koop.

10. Rubbertje t.p.v het zwaard is los. Dit maakte het omhoog halen van het zwaard erg moeilijk. Ik moet nog uitzoeken hoe dit er in doorsnede uit ziet. Iemand een idee? Volgens mij is deze puur tegen het omhoog klotsen van water.

Is idd tegen het klotsen. Als het hard gaat, heb je rustig een fontein aan boord. Je kan een stuk mylarzeil strak langs de kast spannen. De linker en rechterflap mogen elkaar iets overlappen. Met contactlijm kan je e.e.a. vastzetten, of met een strip RVS en lijmkit
11. Het roerblad aanpaken = rot t.p.v. het scharnier.

Het rotte deel uitboren / zagen, en er een stuk multiplex inlijmen van de juiste dikte. Dit kan je ook weer doen door het hout flink in te smeren met onverdikte epoxy, dan de rest van de epoxy verdikken, en flink inklodderen. Epoxy is goed spleetvullend. Wel direct overtollige epoxy weghalen.
Laatst bewerkt: 10 nov 2010 17:36 door Herman.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Seymoun 45 Zeilboot(je) 10 nov 2010 17:40 #159737

  • pim5884
  • pim5884's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16
het plaatse van hout lijkt moeilijker dan is. er zit z'n vok vorin die kan je eruit schroeven en dan kan je er bij. liep er echt water via die gaten naar binnen want als ik dat heb loopt het ook meteen weer eruit. het rubber bij het zwaard is inderdaat om het water tegen te houden dat het niet klotst.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Seymoun 45 Zeilboot(je) 10 nov 2010 17:54 #159741

  • fpb10
  • fpb10's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 293
Zo hey, ik kan aan de slag! Heel er bedankt voor je uitgebreide uitleg en hulp.

Betreft 11: Ik denk er aan om hier ipv multiplex een plaatje aluminium aan beide zijde op het blad te lijmen. De oude lagen multiplex zijn volgens mij losgekomen doordat deze langs de metalen houder draait en daarmee de lak wegschuurt.

maar goed, ik probeer het maar stap voor stap te doen.
Ik houd jullie op de hoogte!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Seymoun 45 Zeilboot(je) 10 nov 2010 18:43 #159751

  • jerry
  • jerry's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6992
Aan de adviezen van Herman heb ik niets toe te voegen, gewoon zo doen. Als je nog niet eerder met Epoxy hebt gewerkt kijk dan eerst eens op Google: daar vind je leveranciers en ook wel handleidingen (o.a. West-System heeft een soort handboek op internet). Epoxy is een kunsthars die met een harder moet worden gemegd, meestal 2 delen hars tegen 1 deel harder. Goed de voorschriften van de fabrikant aanhouden dan gaat het altijd goed. Onverdunde epoxy= te gebruiken als coating; ingedikt met (bijv Aerocell) tot yoghurtdikte= lijm; ingedikt met houtmeel/ zaagsel/ katoenvezels etc tot pindakaasdikte= opvulmassa.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Seymoun 45 Zeilboot(je) 10 nov 2010 20:53 #159790

  • fpb10
  • fpb10's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 293
ga ik zeker doen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Seymoun 45 Zeilboot(je) 13 nov 2010 17:17 #160207

  • fpb10
  • fpb10's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 293
Dat wat ISOHANS eerder schreef klopt. Ik heb de kast onder het voordek weggehaald en daar bleek dat er toch water in de boot stond. De kielbalk waar hij het over had is helemaal rot. :(



Moet het dek er af om deze balk te repareren? En anders: Hoe hard is deze kielbalk nodig? Ik kan me niet voorstellen dat die deze zomer nog iets heeft gedaan met krachten die er op zouden komen

"help" :blink:
Laatst bewerkt: 13 nov 2010 17:18 door fpb10.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Seymoun 45 Zeilboot(je) 14 nov 2010 14:10 #160348

  • jerry
  • jerry's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6992
Kijk nu eerst eens hoe het dek op de romp is bevestigd. Misschien is het een fluitje van een cent om het dek los te maken. Ik zeg altijd: wat is vastgemaakt, kan ook weer losgemaakt. Als het dek er af kan, kun je overal goed bij. Zo'n kielbalk zit er niet voor niets in. :laugh:
Laatst bewerkt: 14 nov 2010 14:11 door jerry.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Seymoun 45 Zeilboot(je) 14 nov 2010 17:03 #160367

  • fpb10
  • fpb10's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 293
In het voordek zie je duidelijk de naad.Iemand ervaring mee? Is dat te doen?
Laatst bewerkt: 14 nov 2010 19:37 door fpb10.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Seymoun 45 Zeilboot(je) 14 nov 2010 19:36 #160421

Misschien moet je uiteindelijk overwegen aangezien het misschien te veel tijd/geld gaat kosten om de boot optisch te verbeteren en dan te verkopen en een goede aan te schaffen en van deze wat mooie dingen bij te houden.
Dit heb ik bijvoorbeeld met mijn vrijheidjes gedaan. De enelaatste voor 3500 gekocht en voor 3600 verkocht. 3jaar mee gezeild en allerlei spullen van bijgehouden. Wel het dek kaalgehaald en gelakt. Vrijheid erna voor een spotprijs gekocht en voor het dubbele verkocht :laugh: Misschien een idee voor jou ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Seymoun 45 Zeilboot(je) 14 nov 2010 19:44 #160426

  • fpb10
  • fpb10's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 293
tijd is op zich niet echt het probleem. Ik heb tot de volgende zomer. En geld, hij was maar 125 eu.
Ik vind het niet eens zo'n gek idee maar het staat me ook een beetje tegen om hem dicht te naaien alsof er niks an de hand is.

Maar ja, dan moet het wel (voor mij) te doen zijn. Ik ga het wel overwegen
Laatst bewerkt: 14 nov 2010 19:49 door fpb10.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Seymoun 45 Zeilboot(je) 14 nov 2010 19:50 #160431

  • marcelfo
  • marcelfo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 158
Heeft je Simoun 4.45 nog een zeilnummer?
Vroeger heb ik er ook met heel veel plezier mee gezeild. Die van mij had zeilnummer 1223 of 1228 en was volgens mij van 1971.
Erg leuke en sportieve zeiler.
Veel plezier met de restauratie en daarna vaarplezier.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: Project Seymoun 45 Zeilboot(je) 24 nov 2010 21:43 #162539

  • fpb10
  • fpb10's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 293
ik geloof het wel maar weet eigenlijk niet welk nr.
Bedankt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.194 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl