Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
In deze sectie horen alleen topics welke een project beschrijven. Hiervoor gelden bijzondere regels. De beschrijving van het project staat centraal, reacties van zowel de Topic Starter (TS) als andere leden zijn alleen toegestaan indien deze rechtstreeks betrekking hebben op de projectinhoud. Zie ook de forumregels die hierop van toepassing zijn.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: brandstofpomp afstellen

Re: brandstofpomp afstellen 15 juni 2013 12:37 #407263

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10716
Nu maar naar de dieselmonteur. Veel hobbyisten denken ik haal het wel uit elkaar en zet het ook weer in elkaar. Gaat vaak goed met mazzel.
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: brandstofpomp afstellen 16 juni 2013 10:39 #407493

  • Gijper
  • Gijper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2208
Bij mijn auto kun je de pomp lekker nauwkeurig afstellen om er dan, zoals geopperd, achter te komen dat hij 180° verkeerd staat, dus aan het begin van de uitlaatslag ipv het begin van de arbeidsslag. De manier om dit te controleren is het kleppendeksel verwijderen. De kleppen van cilinder 1 moeten op tuimelen staan (beide nokken omhoog), dan zit je bij de arbeidsslag van cilinder 1.
Maar ik weet niet hoe het bij jouw motor zit.
Orange boats matter
Laatst bewerkt: 16 juni 2013 10:42 door Gijper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: brandstofpomp afstellen 17 juni 2013 14:22 #407820

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5229
Gijper schreef :
Bij mijn auto kun je de pomp lekker nauwkeurig afstellen om er dan, zoals geopperd, achter te komen dat hij 180° verkeerd staat, dus aan het begin van de uitlaatslag ipv het begin van de arbeidsslag. De manier om dit te controleren is het kleppendeksel verwijderen. De kleppen van cilinder 1 moeten op tuimelen staan (beide nokken omhoog), dan zit je bij de arbeidsslag van cilinder 1.
Maar ik weet niet hoe het bij jouw motor zit.

Bij begin arbeidsslag staan kleppen dicht. Dus moeten de nokken omlaag staan en de klepstoters NIET op de nokken!
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Laatst bewerkt: 17 juni 2013 14:24 door douwe.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: brandstofpomp afstellen 17 juni 2013 17:29 #407886

  • Proost
  • Proost's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10716
Onderliggende nokkenas of bovenliggende nokkenas.
Als je maar geniet!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: brandstofpomp afstellen 17 juni 2013 17:54 #407908

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5229
Proost schreef :
Onderliggende nokkenas of bovenliggende nokkenas.
Bij onderliggende nokken omlaag
Bij boven liggende nokken omhoog

In beide gevallen voelbare klepspeling!
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Laatst bewerkt: 17 juni 2013 17:56 door douwe.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re: brandstofpomp afstellen 17 juni 2013 23:25 #408018

  • Gijper
  • Gijper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2208
Douwe, in mijn geval inderdaad bovenliggende nokkenas dus nokken omhoog en klepjes dicht :laugh:
P.S. en met hydraulische stoters dus geen speling voelbaar.
Orange boats matter
Laatst bewerkt: 17 juni 2013 23:27 door Gijper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.123 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl