Dat Pfeiffer spul is erg fraai afgewerkt inderdaad! Kwam dat een tijdje geleden tegen en via Duitsland met scherpe prijs bemachtigd
(in dit geval via segelladen).
Allemachtig wat was het heet vandaag met klussen... onder de kuivloer druk bezig, met een graad of 50
Zweten dus.
Een vorige eigenaar had de schroefaskering, vetgesmeerd, vervangen door een Volvo seal. Op zich mooi. Maar... dan moet je wel de bus van de volvosealmof op de juistge diameter plaatsen. Er zat ruim 2mm (!!) speling op, en was dus gaan lekken (niet gek ook natuurlijk..). Bus er af, schoonmaken, dan bus op maat draaien (met dank aan de heer Chrispijn!) en inlamineren. Met dat inlamineren zijn we nu bezig; morgen weer verder (epoxy mag niet te dik worden anders wordt het te heet), dus nog een dagje zweten voor de boeg... maar goed, daarna is de boel goed voor elkaar op dit vlak!
Ook de verstaging is nu helemaal nieuwe; gehel staande ant is vervangen. Wel zo veilig!
Dan de uitlaat, die was dus helemaal bagger; ingeklapt (delaminatie) en daarmee smoort d emotor ook rond stationairstand. De waterpot nu ook op een beter plek geplaatst, en er komt een kompleet nieuwe uitlaat op. (nieuwe bocht wordt gelast die op het motorblok wordt geschroefd.
De 'traditionele' Bposail neus, licht blauw, zit er inmiddels ook op, en de kielaanhechting staat weer in de epxoy primer. (net als het roerm, dat er nu helemaal onder uit zit, omdat we nieuwe lagers aan het maken zijn
Die stuurt straks echt verderlicht, dus dat is mooi. (maar paste er niet meer onderuit, dus de boot moest even onder de kraan gehangen worden (ivm de lange roerkoning..)en daarna weer terug gereden naar onze klus plek.
En last but not least zijn we de bevestiging van de versatgigingsaanhechting op het hoofdschot aan het verbeteren.