Inmiddels vele mijlen verder, en nog wat verdere upgrads aan de boot.
O.a. laadpunt voor zowel iPad als iPhone tegelijkertijd, Victron dual accu/battery monitor, low friction geleide ogen voor de barberhaulers etc. (op de genua en grootschoot na zijn alle lijnen nu dyneema
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
zelfs/ook die van de barberhaulers)
De trip naar de UK van een paar weken geleden werd een trip naar Vlissingen: de laatste puntjes waren op de "i" gekomen voor mijn nieuwe baan, en het contract moest worden getekend. Dat gaat beter i een haven dan midden op zee
![;) ;)](/media/kunena/emoticons/wink.png)
Bijkomend voordeel: aan de haven in Vlissingen zit en erg goed Groeks restaurant, dus daar met een goede fles wijn mijn nieuwe baan gevierd.
Issue is wel dat ik nu nog minder in Nederland ga zijn de komende paar jaar, 1 a 2 dagen per maand, wat in combinatie met een moeder die wat meer verzorging nodig heeft, en een boot die in Zeeland ligt niet goed te combineren is; heb daarom deze week de knoop voor mijzelf doorgehakt: het zeilen gaat een paar jaar de koelkast in. Heel jammer, maar het is icm vrijdagavond landen op Schiphol, en zondagavod of soms maandagochted weer wegvliegen, met alle reistijd niet te doen om ook nog tid van leven te houden (Zeeland is prachtig zeilwater, enige gebied dat mijn vrouw mij wil..).
Deze Eygthene komt dus te koop. Jammer maar helaas. De koper zal er een geweldige boot aan hebben, want de fun factor is heel hoog en met zo ongeveer alles nieuw voorlopig ook geen omkijken meer aan. Voor de wedstrijdzeilers is een fris setje zeilen wel nodig, je mist wat hoogte (tacken is nu, afhankelijk van de windsterkte 80/82 graden en dit type boot kan minder, maar de snelheid zit er met deze zeilen al prima in. Met een klein beetje wind loop ze al snel naar de 6 knopen en met iets meer wind zelfs daarboven; niet slecht voor een bootje van 7,3 meter! (hoogste gps snelheid tot nu toe (op spinnaker, en van golf af, dat dan weer wel) was 12 knopen op de gps.)
Een aantal van de dure onderdelen verkoop ik los om de prijs van de Eygthene zo laag mgelijk te houden voor snelle verkoop: 4950 euro wordt dat. En dat is dus inclusief de geheel vervangen verstagng, volvo seal en inlaminering van de schroefaskokerbus, handbediende(!) achterstag (zodat je alle voordelen van een topwant combineert met de voordelen (maar niet de nadelen!) van een fractionele verstaging, nieuwe giek, dekbeslag vervangen: stoppers etc., 3 zeilen (genua 1, HA en grootzeil), Origo 5100 halfcardanisch kooktoestel en kachel, 8 fenders waarvan 2 bolfenders: perfect voor in je eentje in de sluis (daarmee compenseer je de bolling op de midscheeps), nieuwe stuurutomaat: EVO van Raymarine, basis set van TackTick/Raymarine (triducer, nmea interface en wireless box, etc. Verder een nieuwe (Metz) Marifoon antenne met windex, ledverlichte windex (super voor varen in het donker), nieuwe bekabeling (HT155), alle vallen zijn nieuw (Dyneema)... en dan ben ik vast nog heel wat vergeten. Maw: dat is een superscherpe prijs!
Oh ja: ze is vorige maand nog nieuw in de anti fouling gezet.