Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
In deze sectie horen alleen topics welke een project beschrijven. Hiervoor gelden bijzondere regels. De beschrijving van het project staat centraal, reacties van zowel de Topic Starter (TS) als andere leden zijn alleen toegestaan indien deze rechtstreeks betrekking hebben op de projectinhoud. Zie ook de forumregels die hierop van toepassing zijn.

Onderwerp: Opknappen Maxi77 "Sloe Gin"

Opknappen Maxi77 "Sloe Gin" 11 feb 2018 07:35 #916611

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
.
Laatst bewerkt: 11 feb 2018 13:36 door Jedre.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Opknappen Maxi77 "Sloe Gin" 11 feb 2018 07:43 #916612

Dan had ik onderstaande, niet volledige waarschwuing zelf niet gepost. We moeten dus oppassen bij een onbepaald bedrijf in Enkhuizen:

Sloe Gin schreef :
Dus mocht je ooit nog eens Volvo Penta onderdelen in Enkhuizen willen aanschaffen denk dan 3x goed na, want de service is ronduit asociaal slecht en de rekening word geschreven met een vork.
Laatst bewerkt: 11 feb 2018 07:45 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Opknappen Maxi77 "Sloe Gin" 11 feb 2018 07:57 #916614

  • Cat-36
  • Cat-36's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1584
Als je t in google intypt kom je uit op Brovo Scheepsbouw.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Opknappen Maxi77 "Sloe Gin" 09 apr 2018 16:50 #933848

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
2 maanden geleden een kabelkastje besteld en is nog steeds niet aangekomen.

Bij navraag bleek ik nooit betaald te hebben. :blush:
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Opknappen Maxi77 "Sloe Gin" 09 apr 2018 18:14 #933890

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
Belachelijke levertijd!

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Opknappen Maxi77 "Sloe Gin" 09 apr 2018 18:24 #933894

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Jedre schreef :
Belachelijke levertijd!

Gepost met de officiële Zeilersforum-app

Ik zal 'm straks ff betalen en dan zal 't een flink stuk sneller gaan :blush:
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Opknappen Maxi77 "Sloe Gin" 09 apr 2018 18:33 #933897

  • hengelst
  • hengelst's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 536
keurig net binnen de 60 dagen toch B)
Mystere 26 1973
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Opknappen Maxi77 "Sloe Gin" 09 apr 2018 19:00 #933905

  • svalk
  • svalk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3996
Sloe Gin schreef :
2 maanden geleden een kabelkastje besteld en is nog steeds niet aangekomen.

Bij navraag bleek ik nooit betaald te hebben. :blush:

Zie je wel :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Ieder voordeel heb zijn nadeel en ieder nadeel heb zijn voordeel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Opknappen Maxi77 "Sloe Gin" 09 apr 2018 19:13 #933909

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18213
Sloe Gin schreef :
een kabelkastje besteld
Wel een prima lasdoosje trouwens.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Opknappen Maxi77 "Sloe Gin" 09 apr 2018 19:28 #933920

  • redshift
  • redshift's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3308
Da's inderdaad een mooi ding. Even onthouden voor als ik nog eens electra ga aanpakken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Opknappen Maxi77 "Sloe Gin" 10 apr 2018 08:49 #934065

douwe schreef :
Sloe Gin schreef :
Ik noem geen namen B)
Al met al zou ik die verstuiver maar weer terug plaatsen.
Hij is nog goed genoeg volgens de specialist en dan duurt het nog HEEEEL lang voordat hij dat niet meer is. Reviseren is dan zinloos.
Vreemde lui trouwens van dat bedrijf.

Net 14 dagen geleden mijn beide verstuivers laten reviseren . Kostte voor beide €64 incl. BTW.
Wel bij een gespecialiseerd dieselreparatiebedrijf ( engine2repair.nl/ ) , echt niet bij een Vetus dealer want die hat er zeker het dubbele voor gevraagd. :whistle
Was nodig ook want de druk stond dik 20 Bar te laag , mogelijk door slijtage.:
Voor zulke niet watersportmerkspecifieke zaken ( ook onderdelen indien mogelijk) ga ik zelden naar de officiele dealer.
Toen ik bij die firma was waren ze net ook een klein VP dieselthe aan het reviseren.
Ad
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Opknappen Maxi77 "Sloe Gin" 10 apr 2018 13:18 #934140

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
Mijn motor word momenteel volledig gereviseerd door een specialist.
Verstuiver is op de fabrieksspecificaties gereviseerd en afgesteld, evenals de hogedrukpomp.
De krukas is geslepen en gebalanceerd en de cilinder bus gehoond. ook de kop is gereviseerd want er bleek een klepdeksel enigszins incompleet te zijn en niet meer goed af te sluiten. Uiteraard krijgt de zuiger nieuwe zuigerveren.
Nieuwe lagers en pakkingen is nu ook vanzelfsprekend aangezien het oude dametje op de operatietafel ligt.
Opvoerpomp en waterpomp heb ik nog niets over gehoord maar zullen ook wel weer 100% gemaakt worden middels revisiesetjes. Ook de startmotor is gereviseerd en de dynamo gerepareerd.

Zodra m'n motortje terugkomt is zij beter dan dat ze 44 jaar geleden uit de fabriek kwam.
Hopelijk ook geschikt voor synthetische olie, niet dat dat nou echt nodig is, en GTL.
May sauce be upon you.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Opknappen Maxi77 "Sloe Gin" 10 apr 2018 14:01 #934150

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16902
Voor zo'n oude dame klinkt GTL als buckler... :sick:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Opknappen Maxi77 "Sloe Gin" 10 apr 2018 14:44 #934167

  • Sloe Gin
  • Sloe Gin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10123
holtere schreef :
Voor zo'n oude dame klinkt GTL als buckler... :sick:

Nou voor mij eerder als een Single Malt :)
Ik word helemaal blij als ik er aan denk dat ik straks weer een super motortje heb.
May sauce be upon you.
Laatst bewerkt: 10 apr 2018 14:45 door Sloe Gin.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Opknappen Maxi77 "Sloe Gin" 10 apr 2018 15:51 #934181

  • svalk
  • svalk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3996
Mooi hoor, zo'n nieuw torretje in je Maxi77. B) Proost graag met je mee hoor ! :laugh:
Ieder voordeel heb zijn nadeel en ieder nadeel heb zijn voordeel.
Laatst bewerkt: 10 apr 2018 15:52 door svalk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Opknappen Maxi77 "Sloe Gin" 10 apr 2018 15:55 #934182

  • Sonador
  • Sonador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 7040
Gewoon een beetje minerale olie bij je diesel inmikken, dat vinden die oude pompjes wel lekker.
In mijn oude Mercedes en VW diesels pleurde ik in de zomer er lekker slaolie bij.
Werd de boel lekker schoon van.

Goed bezig Bert!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Opknappen Maxi77 "Sloe Gin" 10 apr 2018 15:55 #934183

  • ZeeZin
  • ZeeZin's Profielfoto
Met alle lagers nieuw kun je inderdaad prima overstappen op GTL. Loopt zo'n motortje erg lekker op!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Opknappen Maxi77 "Sloe Gin" 10 apr 2018 17:05 #934197

Yellow Boat schreef :
douwe schreef :
Sloe Gin schreef :
Ik noem geen namen B)
Al met al zou ik die verstuiver maar weer terug plaatsen.
Hij is nog goed genoeg volgens de specialist en dan duurt het nog HEEEEL lang voordat hij dat niet meer is. Reviseren is dan zinloos.
Vreemde lui trouwens van dat bedrijf.

Net 14 dagen geleden mijn beide verstuivers laten reviseren . Kostte voor beide €64 incl. BTW.
Wel bij een gespecialiseerd dieselreparatiebedrijf ( engine2repair.nl/ ) , echt niet bij een Vetus dealer want die hat er zeker het dubbele voor gevraagd. :whistle
Was nodig ook want de druk stond dik 20 Bar te laag , mogelijk door slijtage.:
Voor zulke niet watersportmerkspecifieke zaken ( ook onderdelen indien mogelijk) ga ik zelden naar de officiele dealer.
Toen ik bij die firma was waren ze net ook een klein VP dieselthe aan het reviseren.
Ad

25 piek per verstuiver ? Ex btw dus ? Revisie ? In Nederland a 50 euro per uur gezien alleen het personeel op de site.......

Hooguit simmetje plaatsen druk weer goed, maar zeker geen nieuwe nozzel etc dat kan never uit
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Opknappen Maxi77 "Sloe Gin" 11 apr 2018 21:24 #934643

  • Waterman
  • Waterman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1745
Sonador schreef :
Gewoon een beetje minerale olie bij je diesel inmikken, dat vinden die oude pompjes wel lekker.
In mijn oude Mercedes en VW diesels pleurde ik in de zomer er lekker slaolie bij.
Werd de boel lekker schoon van.

Goed bezig Bert!
Slaolie is 100% plantaardig.

Ik heb met mijn laatste 3 indirect ingespoten diesel auto's ruim bijna 300.000 km op puur plantaardige (reeds in de frituur gebruikte) olie gereden.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Zeilen: alle stress waait uit mijn hoofd 8-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Opknappen Maxi77 "Sloe Gin" 12 apr 2018 05:23 #934660

  • Sneaker
  • Sneaker's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4030
Yellow Boat schreef :

Net 14 dagen geleden mijn beide verstuivers laten reviseren . Kostte voor beide €64 incl. BTW.
Wel bij een gespecialiseerd dieselreparatiebedrijf ( engine2repair.nl/ ) , echt niet bij een Vetus dealer want die hat er zeker het dubbele voor gevraagd. :whistle
d

Ik heb de link even aangeklikt. Bedrijf met zelfs een echte backoffice. Mensen op kantoor. Hoe lang zijn ze bezig geweest met de revisie van beide verstuivers? Ik werk soms bewust voor niks of weinig.. maar onder normale omstandigheden is 50-60 euro per uur vrij gangbaar. Zijn ze maar 20 min bezig geweest met je "revisie"? Ook Fer rekent 120-130 euro per verstuiver.. als ik het goed heb. En die is geen dealer en rekent geen dealer prijzen. Alleen val het uit elkaar halen en ultrasoon reinigen lijkt me al een half uur werk per verstuiver. En de nozle vervangen.. is meestal standaard bij een revisie. Ja, Ad.. ik google ook maar gewoon hè.
Laatst bewerkt: 12 apr 2018 05:34 door Sneaker.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Opknappen Maxi77 "Sloe Gin" 12 apr 2018 08:06 #934691

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8148
Sneaker schreef :
Yellow Boat schreef :

Net 14 dagen geleden mijn beide verstuivers laten reviseren . Kostte voor beide €64 incl. BTW.
Wel bij een gespecialiseerd dieselreparatiebedrijf ( engine2repair.nl/ ) , echt niet bij een Vetus dealer want die hat er zeker het dubbele voor gevraagd. :whistle
d

Ik heb de link even aangeklikt. Bedrijf met zelfs een echte backoffice. Mensen op kantoor.

Wel een typische rolverdeling.... 6 personen op kantoor waarvan 5 manager of directeur... Ik was niet graag die ene andere :-)
Dehler Duetta 94 - Koezt
Laatst bewerkt: 12 apr 2018 08:06 door Koezt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Opknappen Maxi77 "Sloe Gin" 12 apr 2018 08:15 #934692

Sneaker schreef :
Yellow Boat schreef :

Net 14 dagen geleden mijn beide verstuivers laten reviseren . Kostte voor beide €64 incl. BTW.
Wel bij een gespecialiseerd dieselreparatiebedrijf ( engine2repair.nl/ ) , echt niet bij een Vetus dealer want die hat er zeker het dubbele voor gevraagd. :whistle
d

Ik heb de link even aangeklikt. Bedrijf met zelfs een echte backoffice. Mensen op kantoor. Hoe lang zijn ze bezig geweest met de revisie van beide verstuivers? Ik werk soms bewust voor niks of weinig.. maar onder normale omstandigheden is 50-60 euro per uur vrij gangbaar. Zijn ze maar 20 min bezig geweest met je "revisie"? Ook Fer rekent 120-130 euro per verstuiver.. als ik het goed heb. En die is geen dealer en rekent geen dealer prijzen. Alleen val het uit elkaar halen en ultrasoon reinigen lijkt me al een half uur werk per verstuiver. En de nozle vervangen.. is meestal standaard bij een revisie. Ja, Ad.. ik google ook maar gewoon hè.


De yanmar verstuivers waren bij kleinjan diesel techniek voor revisie

Beide iets van 180 piek voor beide

De nozzele voor de yanmar koste bij de yanmar dealer Abma Sneek 90 euro

Bij kleinjan 73 euro

Dus het dubbele valt nog wel mee tussen dealer en Watersport voor dezelfde BOSCH. nozzele in elk geval
Zoek niet naar 100 dingen waarom iets niet werkt! Zoek naar 1 ding wat wel werkt .
Laatst bewerkt: 12 apr 2018 09:27 door AccountVerwijderd4.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Opknappen Maxi77 "Sloe Gin" 12 apr 2018 09:56 #934720

  • douwe
  • douwe's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5229
Yellow Boat schreef :
douwe schreef :
Sloe Gin schreef :
Ik noem geen namen B)
Al met al zou ik die verstuiver maar weer terug plaatsen.
Hij is nog goed genoeg volgens de specialist en dan duurt het nog HEEEEL lang voordat hij dat niet meer is. Reviseren is dan zinloos.
Vreemde lui trouwens van dat bedrijf.

Net 14 dagen geleden mijn beide verstuivers laten reviseren . Kostte voor beide €64 incl. BTW.
Wel bij een gespecialiseerd dieselreparatiebedrijf ( engine2repair.nl/ ) , echt niet bij een Vetus dealer want die hat er zeker het dubbele voor gevraagd. :whistle
Was nodig ook want de druk stond dik 20 Bar te laag , mogelijk door slijtage.:
Voor zulke niet watersportmerkspecifieke zaken ( ook onderdelen indien mogelijk) ga ik zelden naar de officiele dealer.
Toen ik bij die firma was waren ze net ook een klein VP dieselthe aan het reviseren.
Ad
Ik vermoedt dat de revisie bestond uit demonteren, schoonmaken, monteren en afpersen.
Druk vermindering na een lange periode is normaal omdat de veerdruk afneemt.
Lengte van veer wordt ook wel eens opgemeten en als die beneden de minimale waarde is wordt hij vernieuwd. Die Eur 64 is een eerlijk prijs voor de verrichte werkzaamheden. Een ervaren monteur met de juiste faciliteiten is snel klaar met zo,n klusje.
BM, 16m2, Sharpie, Topklasse, Finnjol, Friendship 26, Maxi 1000
Laatst bewerkt: 12 apr 2018 09:59 door douwe.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Opknappen Maxi77 "Sloe Gin" 12 apr 2018 21:29 #934927

  • Sonador
  • Sonador's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 7040
Jeroen-pion schreef :

De yanmar verstuivers waren bij kleinjan diesel techniek voor revisie

Beide iets van 180 piek voor beide

De nozzele voor de yanmar koste bij de yanmar dealer Abma Sneek 90 euro

Bij kleinjan 73 euro

Dus het dubbele valt nog wel mee tussen dealer en Watersport voor dezelfde BOSCH. nozzele in elk geval

Kleinjan vind ik een fijn bedrijf met redelijke prijzen.
Kom er al jaren, niet voor bootonderdelen trouwens.

Linkje: kleinjan.nl/
Laatst bewerkt: 12 apr 2018 21:30 door Sonador.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Opknappen Maxi77 "Sloe Gin" 14 apr 2018 07:10 #935246

  • Waterman
  • Waterman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1745
Tja, ze zitten dan ook aan de Rudolf Dieselstraat.
Beter adres kan zo'n bedrijf toch niet hebben?

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Zeilen: alle stress waait uit mijn hoofd 8-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.877 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl