Plan C;
De Gunne heeft in het BB voordak-deel een half litertje houtverzegeling opgezogen in twee stadia.. boven de zijwand zijn er op diverse plaatsen iets diepere gaatjes langs de rand geboord om de (waterdunne)epoxy ook in de ingewaterde plaatsen van de kajuitwand onder de lekkages te laten lopen.
de gaatjes blijven al langer gevuld. Als de temperatuur wat hoger wordt nog een shot 'normale' epoxy in the holes om de nog open holtes te vullen. Ik weet het, het blijft een experiment, maar het dak vervangen (en de kajuit wanden, en dan het dek, ... je komt niet meer aan zeilen toe!!
Onderdeks hebben we een steun voorbereid die we als het iets warmer wordt met (winter)epoxy en katoenvezel willen verlijmen aan het plafond van de kajuit. De Contactstroken tegen het onderdek worden met 12 mm messing schroefjes extra aan het plafond geschroefd, de onderliggende stroken enkel verlijmd en vastgeklemd.
Er zit een laag vinyl met bisonkit tegen het hele kajuit-plafond verlijmd. Met een stanleymes, fohn en steker/krabber een strook goed schoon gekregen en geschuurd.
Komend weekend hopelijk de boel erin verlijmen en het dek verder voorbereiden voor schilderen.
Het dak en de hand rails zijn compleet kaal (op enkele zeer hardnekkige plamuurresten na..) en heeft dus een aantal epoxyplekken in het multiplex .
Iemand nog een favoriet een component systeem in de aanrading voor dit project?
Verder in de vragenhoek, wat te gebruiken op dit dek (12 mm marine grade multiplex met 2x 1,5 mm teak fineer)voor de scepter-puttingen, sikaflex of butyltape.
Twee plaatsen op het dek zijn ingewaterd en hebben een Ca 2 mm.bult op de plaats van de putting. Deze plekken en alle doordekse gaten zijn diverse keren verzadigd met houtverzegeling, de gaten licht opgeboord en gesoevereind en nogmaals behandeld.
Zoals eerder gesteld, Ze is 'een dame op leeftijd' ,wat niet wil zeggen dat ze niet nog een aantal heerlijke zeiljaren in zich heeft.
Work in progress, nog drie weken..