In deze sectie horen alleen topics welke een project beschrijven. Hiervoor gelden bijzondere regels. De beschrijving van het project staat centraal, reacties van zowel de Topic Starter (TS) als andere leden zijn alleen toegestaan indien deze rechtstreeks betrekking hebben op de projectinhoud. Zie ook de forumregels die hierop van toepassing zijn.
je moet geen verbrandingsgassen gaan meten in de kajuit, dan gaat na een tijdje het alarm af, met de Wallas blijft mijn CO alarm op 0 staan, met de origo als ik water kook voor koffie loopt ie al naar de 95 ppm
nardus schreef :
Hielkoos schreef :
Met het lekkere weer en het seizoen in aantocht (in onze haven gaan we vroeg te water) ben ik lekker aan het klussen aan de boot, lakken, verven, 1000 kleine dingetjes... ik zit te denken en te plussen aan een klein diesel kacheltje voor aan het hoofdschot in de kajuit. Komt vol in het zicht dus het klassieke oog wil ook wat. Ik heb maar een heel klein kajuitje in de Noordkaper22... (thank you Capt.Obvious, ik wil geen Planar/AliB kacheltje inbouwen) De Gekende SIG100 en Dickinson zijn nog steeds vrij groot. Weten jullie kachel-expert/ervaringsdeskundigen soortgelijke (misschien iets kleinere) alternatieven? Het voorverwarmen van de Taylor/Force10 achtigen vind ik te omslachtig / gedoe.
Thanks, Hielkoos
De olielamp ( Aladdin Genie III ) toch een vermogen heeft van 2500 btu (!)
Dit is een iets oudere versie.
Voor in de giektent ,geweldig leuk zo een super simpel houtkacheltje, met een bakje er aangelast voor water kan je de giektent gebruiken als stoomcabine
je moet geen verbrandingsgassen gaan meten in de kajuit, dan gaat na een tijdje het alarm af, met de Wallas blijft mijn CO alarm op 0 staan, met de origo als ik water kook voor koffie loopt ie al naar de 95 ppm
nardus schreef :
Hielkoos schreef :
Met het lekkere weer en het seizoen in aantocht (in onze haven gaan we vroeg te water) ben ik lekker aan het klussen aan de boot, lakken, verven, 1000 kleine dingetjes... ik zit te denken en te plussen aan een klein diesel kacheltje voor aan het hoofdschot in de kajuit. Komt vol in het zicht dus het klassieke oog wil ook wat. Ik heb maar een heel klein kajuitje in de Noordkaper22... (thank you Capt.Obvious, ik wil geen Planar/AliB kacheltje inbouwen) De Gekende SIG100 en Dickinson zijn nog steeds vrij groot. Weten jullie kachel-expert/ervaringsdeskundigen soortgelijke (misschien iets kleinere) alternatieven? Het voorverwarmen van de Taylor/Force10 achtigen vind ik te omslachtig / gedoe.
Thanks, Hielkoos
De olielamp ( Aladdin Genie III ) toch een vermogen heeft van 2500 btu (!)
Dit is een iets oudere versie.
Mooie schoorsteen erop en je bent klaar.
En met 2500 BTU ( amper 0,7 KW dus) krijg je hooguit een klein bootje van een meter of 5-6 een beetje warm. Groter beslist niet.
Kun je net zo goed een paar kaarsen aansteken. Een waxinelichtje is al zo'n 30 Watt , een flinek kaars al gauw 100.
Of een paar goedkope olielampen , die doen ca. 250 Watt per stuk.
Trouwens , een mens in rust geeft ook al zo'n 150 Watt af dus als je maar genoeg volk aan boord haalt wordt het vanzelf warm
Ad
Laatst bewerkt: 03 mrt 2019 09:47 door Yellow Boat.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Klein diesel kacheltje voor bulkheadmontage kajuit
03 mrt 2019 11:47 #1026057
@peter, waarom zou ik verbrandingsgassen meten ? Er zit toch een uitlaat op ?
@YB, De Dickinson Newport geeft als vergelijking 3000BTU op low, in het fimlmje gebrukt hij de aladin alleen om warm te houden, en dat lukt prima. Krijg je er ook nog heel gezellig licht bij ook.
Om een indruk te geven hoe heet de uitlaatgassen zijn:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Klein diesel kacheltje voor bulkheadmontage kajuit
03 mrt 2019 12:53 #1026088
@YB, De Dickinson Newport geeft als vergelijking 3000BTU op low, in het fimlmje gebrukt hij de aladin alleen om warm te houden, en dat lukt prima. Krijg je er ook nog heel gezellig licht bij ook.
Om een indruk te geven hoe heet de uitlaatgassen zijn:
Alleen hitte zegt helemaal niks. Aan een waxinelichtje brand je ook je vingers en toch is dat maar hooguit 30 watt.
Het gaat om temperatuur Maal hoeveelheid verbrandingsgas. Dat is pas KW ( of BTU/h zo je wilt)
Ad