Ik zit inmiddels alweer even in Zwitserland voor ander vliegend materieel, dus toch nog maar even deze update. Niet heel veel kunnen doen, maar de boegspriet zit er aan. (de zaag moet er wel weer in, moet demontabel zij volgens klasseregels)
Boegspriet iets naar onder gebracht, uitgelijnd en vastgezet.
De vorige eigenaar had het gat ruim genomen, en met het omlaag brengen werd dat nog groter. Ik heb er over gedacht om een snelle oplossing te nemen, maar kon het niet laten om toch een reparatie te doen. Binnenhuid zit er nu in, door vakantie en wat klusdagen aan de boot van de stichting niet verder gekomen. Rest nog de kern terug lijmen, en vervolgens met lokaal 2 keer 200 gram, en de rest 1 keer 200 gram keper de boel weer dicht te maken. Daarna is de romp in ieder geval zo ver klaar om te plamuren en primeren. Dan nog de foil controls en foils zelf....
Schuimkern blootleggen
Huid schoonkrabben, heb besloten het allemaal vanaf buiten te doen vanwegehet gebrek aan ruimte binnenin.
Huid schoon, geschuurd, en stukje karton(oud schuurpapiertje in dit geval) tegen de binnenkant aangezet.
Een paar proppen pakpapier die op de boegspriet leunen houden alles in vorm. Vacuum niet mogelijk in dit geval, maar voor zo'n klein stukje vond ik het wel prima. Het geklooi wat anders nodig had geweest had waarschijnlijk over het geheel ook geen kwaliteitsverbetering gebracht.
Malletje gemaakt.
Stukje koolstof tussen plastic en malletje geïmpregneerd.
Uitgesneden met scherp mesje.
En in de boot na het uitharden
En zo staat de bende er nu bij. In april weer verder. Tegen die tijd moet het waarschip er ook weer uit voor een nieuwe spiegel, onderhoud, en voor die tijd nog eens nieuwe zeilen bestellen. Tegen die tijd komt er eerst wel weer wat activiteit in dit topic.