Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za apr 05 @ 2:00PM -
Zeilersforum Wintermeeting 2025
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
In deze sectie horen alleen topics welke een project beschrijven. Hiervoor gelden bijzondere regels. De beschrijving van het project staat centraal, reacties van zowel de Topic Starter (TS) als andere leden zijn alleen toegestaan indien deze rechtstreeks betrekking hebben op de projectinhoud. Zie ook de forumregels die hierop van toepassing zijn.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Diesel voor Fram

Diesel voor Fram 23 mei 2021 15:00 #1288110

Waarom fittingen? Het begint al met een fitting die uit de tank komt, waarop een afsluiter zit en weer een slangspiraal. Ook vanwege de ingebouwde situatie van de tank is lassen geen optie. Mogelijk wel voor de andere fittingen maar dan moet je heel goed kunnen plannen en van te voren 100% zeker van je zaak zijn. Beide heb ik moeite mee en zelf doen met een schroefdraadafdichtingsmiddel geeft mij de gewenste flexibiliteit. En als het doet waarvoor het gemaakt is ben ik tevreden. De leidingen naar de verbruikers zijn 8mm (motor en kacheltankjes) De leidingen vanaf de onderzijde tanks naar het centrale bezinktankje zijn lekker groot, 38mm, voor een goede doorstroming en geen kans op verstopping.

Als het klaar is zal ik nog wat fotos maken. Onderstaand foto van de 80 ltr. bakboord tank met aftap links onder.

Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Laatst bewerkt: 23 mei 2021 15:06 door Noballast.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diesel voor Fram 23 mei 2021 15:14 #1288115

  • blommie
  • blommie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 883
Loctide 577 is een anaërobe product
Het hard alleen ut als het tussen metalen in zit.
Wat niet tussen de metalen in zit blijft dus zacht, maar war tussen de metalen in zit hard perfect uit.
Zorg alleen dat het super goed ontvet is, bijvoorbeeld met loctite ontvetter ik dacht iets van 5063 of zoiets.
Wij gebruiken het in de installatietechniek al heel lang en zetten onze monteurs op cursus voor gebruik hiervan.
Het is resistent tegen bijna alle vloeistoffen, in ieder geval is diesel geen probleem.
Gr Marcel
hanse 370 together
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diesel voor Fram 23 mei 2021 15:27 #1288122

Ik heb vorig jaar het hele brandstof systeem vervangen. Alle aansluitingen op de tank. Zelf dubbel omschakelbaar filtersysteem gemaakt, met kogel afsluiters en andere ongein. Heel veel fittingen. Alles goed ontvet. En daarna gemonteerd met loctite 577.
Uitharden duurt inderdaad wel even. Had ook m’n bedenkingen, dacht die “gele gel”, is dat het nou?

Maar.... alles in 1 keer dicht! Geen enkel probleem tot nu toe. Zelfs 1 van de Delphi filters vervangen voor een Racor 500FG. Alles ging prima los, en daarna met loctite 577 weer in 1 keer dicht...

Kan het van harte aanbevelen. Maar heeft wel ff tijd nodig om uit te harden, dat dan weer wel...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Diesel voor Fram 23 mei 2021 16:07 #1288136

Diesel en GTL zijn geen probleem voor Loctite 577. Na ca. 48 uur het overtollige eraf vegen en klaar.
Zou na een weekje wachten de tank vullen met diesel.
Laatst bewerkt: 23 mei 2021 16:49 door Jollenbaas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diesel voor Fram 23 mei 2021 20:10 #1288220

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2168
WADnWIND schreef :
Arent schreef :
Hi,

Wat je eigenlijk zoekt is Permabond A1044
Daar is ook een activator bij, die hem nóg een beetje sneller maakt.

Ideaal spul voor deze toepassing.

Gr, Arent

Ook hier wordt in 1e instantie niets vermeld over gasolie....

Misschien niet 'in eerste instantie', maar soms moet je (hier bijvoorbeeld) even wat doorlezen... :whistle:

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Laatst bewerkt: 23 mei 2021 20:11 door Arent.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diesel voor Fram 23 mei 2021 20:43 #1288234

  • Gijper
  • Gijper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2209
Ik vind dit wel spannend bij die Permabond:
4) Tighten with normal tools.
Want ik meen dat het hier nu juist níet "getightend" wordt.
Het spul wordt niet aangedraaid maar blijft zitten in een bepaalde stand die makkelijk uitkomt.

En dit nog:
Torque strength (M10 steelISO10964) Break 20 Nm
En in de grafiek blijft de sterkte bij RVS op 50 % hangen, dat is dus 10 Nm (bij M10) en dat is helemaal niks.

In de auto had ik ook zo'n soort project en ik heb toen Loctite 561 gebruikt.
Is het niet een idee om een botenbouwer te vragen wat ze gebruiken?
Orange boats matter
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diesel voor Fram 23 mei 2021 23:28 #1288263

Ik gebruik 577 bij schroef draad verbindingen in perslucht leiding gewoon op hand vast. Staat dik 8bar op niets aan de hand na paar uur kei dicht. Nergens lekkage te bekennen. 1/2" bsp lijkt mij dat m10 dan prima er mee afgedicht kan worden. Ik zie zo 1 2 3 het probleem niet. Niet alles hoeft op een kwartslag voor afbreken op moment te staan in techniek. Dicht is dicht. Simpel en klaar.

Grt. Mark






Verzonden vanaf mijn iPad zonder tapatalk.
Meten is weten.
Specialiseren is meer van minder weten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diesel voor Fram 24 mei 2021 06:02 #1288276

  • rooiedirk
  • rooiedirk's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6800
Duidelijk over naggedacht, maar waarom heb je de 'overloop' pijp tussen beide tanks door het tankje laten lopen? Ik zou denken dat als je nu gaat tanken al het eventuele bezinksel je andere tank in spoelt .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diesel voor Fram 24 mei 2021 08:28 #1288325

Ik ga er van uit dat er (door periodiek een beetje aftappen) geen bezinksel is B)
Daarnaast, het is het laagste punt, tanks liggen op afschot, dus bezinksel uit beide tanks komt daar uiteindelijk wel terecht.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diesel voor Fram 25 mei 2021 09:20 #1288811

Ik heb in mijn vorige boot(motor) eigenlijk zonder er over na te denken locatie 55 gebruikt omdat ik dat voor handen had en ik/ wij dat voor eigenlijk alle schroefdraad verbindingen gebruik(en).
Wij hebben daar zelf nooit problemen door gehad en voor zover ik weet de huidige eigenaar ook niet.
Dus misschien niet in de handleiding van locatie maar proefondervindelijk toch bestand tegen diesel.
Voor verbindingen die mogelijk nog los moeten is het waarschijnlijk handiger dan de steamsealant.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diesel voor Fram 26 mei 2021 15:43 #1289346

Het antwoord van de Loctite tech.
Bedankt voor uw mail. Maar inderdaad: indien u de verbinding niet goed kan aandraaien i.v.m. positionering dan is Loctite 577, of andere dergelijke afdichtingspasta, niet goed bruikbaar. Zeker op RVS kan speling snel een probleem zijn, en al zeker een probleem als het aan beide zijden om rechte schroefdraad gaat, in dat geval moet u eigenlijk afdichten d.m.v. dichtingsringen.
Het kan wel helpen indien u dan activator Loctite SF 7649 zou gebruiken na het reinigen. Dan kan de Loctite 577 (of Loctite 542 voor diameters t.e.m. 1/2") iets meer speling overbruggen maar dan moet u toch nog geluk hebben dat er door luchtbelletjes geen lekweg in de verbinding zit. Dat risico is op kleine diameters minder met Loctite 542 die lopend is en dus makkelijker in de schroefdraad loopt.
Loctite 55 wordt door vele mensen ook gebruikt maar is in principe bedoeld voor sanitaire toepassingen en niet voor dieselleidingen.

Met vriendelijke groeten,

Technical Customer Service Engineer
General Manufacturing & Maintenance
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Laatst bewerkt: 26 mei 2021 15:46 door Noballast.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diesel voor Fram 26 mei 2021 15:49 #1289350

Hmm, ben benieuwd of het dicht zit. Ik heb er nog geen diesel ingedaan, moet ik toch maar eens gaan doen alvorens af te maken.

Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diesel voor Fram 26 mei 2021 17:29 #1289372

Je hebt toch een vacuumpomp, zet het spul een tijdje onder vacuum, weet je snel genoeg of het werkt
Schippert niet meer met de Windfall
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diesel voor Fram 26 mei 2021 17:50 #1289378

Hurley Ruud schreef :
Je hebt toch een vacuumpomp, zet het spul een tijdje onder vacuum, weet je snel genoeg of het werkt

Die is zo sterk, dan implodeert die hele trimararan tot een monohul!
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diesel voor Fram 26 mei 2021 17:59 #1289381

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16948
Kan die zijn mooie tankje hier bij aanschuiven :laugh:


Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diesel voor Fram 26 mei 2021 18:00 #1289383

Noballast schreef :
Het antwoord van de Loctite tech.
Bedankt voor uw mail. Maar inderdaad: indien u de verbinding niet goed kan aandraaien i.v.m. positionering dan is Loctite 577, of andere dergelijke afdichtingspasta, niet goed bruikbaar. Zeker op RVS kan speling snel een probleem zijn, en al zeker een probleem als het aan beide zijden om rechte schroefdraad gaat, in dat geval moet u eigenlijk afdichten d.m.v. dichtingsringen.
Het kan wel helpen indien u dan activator Loctite SF 7649 zou gebruiken na het reinigen. Dan kan de Loctite 577 (of Loctite 542 voor diameters t.e.m. 1/2") iets meer speling overbruggen maar dan moet u toch nog geluk hebben dat er door luchtbelletjes geen lekweg in de verbinding zit. Dat risico is op kleine diameters minder met Loctite 542 die lopend is en dus makkelijker in de schroefdraad loopt.
Loctite 55 wordt door vele mensen ook gebruikt maar is in principe bedoeld voor sanitaire toepassingen en niet voor dieselleidingen.

Met vriendelijke groeten,

Technical Customer Service Engineer
General Manufacturing & Maintenance

Toch krijg ik niet het idee dat er nu gezegd word dat het niet kan, ik lees alleen dat het in “principe” er niet voor bedoeld is.

Inderdaad even de vacuümpomp of de compressor er op en je weet alles. Of allebei.


A
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diesel voor Fram 26 mei 2021 18:09 #1289386

Noballast schreef :
Hmm, ben benieuwd of het dicht zit. Ik heb er nog geen diesel ingedaan, moet ik toch maar eens gaan doen alvorens af te maken.


Zijn je fittingen rechte draad?

Ik heb alle fitting BSP met conische draad. Die draai je handvast, en dan kan je met een sleutel hem netjes in de juiste stand vastdraaien. (Soms eerst ff proberen zonder loctite, om te kijken waar de draad begint). Oppassen met te hard aandraaien, ivm vreten RVS (had daar zelf geen last van, misschien voorkomt die loctite 577 ook het vreten enigzins..)

In puur rechte (parallel) draad kan ik me voorstellen dat het niet goed werkt (vooral bij grove draad), zeker als je hem niet aandraait, maar echt los in positie laat staan.
Met conische draad gaat het prima, is mijn ervaring.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diesel voor Fram 26 mei 2021 18:09 #1289387

Doet mij denken aan die Duitse botenbouwer. Die had mijn injectie methode voor het laminaat van de drijver gekopieerd. Die mailde mij of het normaal was dat de boot zo begint te kraken als hij de vacuumpomp aan zet :woohoo:
Nee dat is het niet ! Hij had vergeten een gaatje open te houden om de luchtdruk binnen met die van buiten te verbinden :laugh:

Maar zonder gekheid, een beetje diesel erin gaat sneller dan mijn vacuum spullen aan te sluiten. Denk ook niet dat het tankje dat fijn vind ;)
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Laatst bewerkt: 26 mei 2021 18:10 door Noballast.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diesel voor Fram 26 mei 2021 18:13 #1289388

Vacuum op een drukloos tankje? Haha

Maaruh, misschien kleine beetje luchtdruk met (voetpompje waar je lucht bed mee oppompt). En dan fitting en met een beetje afwasmiddel testen. Is hij dan dicht, komt het met diesel ook wel goed! (En anders is je tank en fitting niet gelijk vettig van de diesel.. (Mocht je het opnieuw moeten doen..)
Laatst bewerkt: 26 mei 2021 18:36 door sjoerd1981.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diesel voor Fram 26 mei 2021 19:01 #1289405

  • Gijper
  • Gijper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2209
sjoerd1981 schreef :
Is hij dan dicht ...
Natuurlijk is hij dan dicht, daar gaat het niet om.
Maar de vraag is of het zeilende twintig jaar dicht blijft.

Vijftien jaar dicht in mijn auto met Loctite 561; Tstuk - verloop - kraan - verloop - Tstuk
Verloop-kraan-verloop zijn onaangedraaide verbindingen.
Orange boats matter
Laatst bewerkt: 26 mei 2021 19:12 door Gijper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diesel voor Fram 26 mei 2021 19:08 #1289409

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6107
Die 577 hard alleen uit bij gebrek aan zuurstof, dat is de rede dat hij aan het oppervlak zacht blijft en na 2 weken gewoon weg kan vegen. Ik heb het gebruikt voor een niveaumeter in mijn rvs te bouwen. Heeft nooit gelekt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diesel voor Fram 28 mei 2021 17:34 #1290060

Noballast schreef :
Dankjewel Arno, daar ga ik mee aan de slag.

Opgelost :)
Probleem is vermoedelijk dat browsers steeds meer geforceerd https gaan gebruiken. Op jou hosting pakket stond dit nog niet aan.
Ik heb nu een SSL certificaat geactiveerd en een kleine wijziging gedaan in het .htaccess bestand zodat bezoekers van de website nu altijd via https verbinden.

Aldus mijn provider.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diesel voor Fram 31 mrt 2022 17:30 #1380349

Meestal zit het mee, soms zit het (erg) tegen. :(

Vorig jaar november was eindelijk mijn zo slim (vind ik) uitgedachte brandstof systeem voor motor, kachels en koken zover klaar dat het in bedrijf kon worden gesteld. Via de vers aangebrachte dekvuldop heb ik een liter of 10 GTL diesel in de nog maagdelijke tank gepompt. Dat was nog het restant in de 20ltr. jerrycan die als “tank” had gediend tijdens de maidentrip op de motor van Huizen naar Lelystad.

Ik had zorgen over het vele door mij aangebrachte fitwerk tussen de verschillende tanks en verbruikers. Onbekend als ik was met het gebruik van de Loctite 577 schroefdraad afdichting. Na het vullen heb ik steeds met tussenpozen de verschillende kranen geopend om op tijd eventuele lekkages te kunnen opsporen. So far so good, geen sporen van lekkage en mijn onzekerheid veranderde na elke kraan in meer voldoening. Het was immers een beste klus geweest.

De deceptie kwam de volgende dag. Mijn fitwerk was nog steeds dicht maar ik zag dieselsporen onder de aftap opening van de stuurboord tank. Ik had toen nog de hoop dat het uit de allereerste knie fitting op de aansluiting van de 1½” dieselaftap kwam. Na zorgvuldig droog maken en ondanks wishfull thinking was dat niet het probleem. Het lijkt g%#@*!!! uit het schot te komen. De moer van de dieselaftap = 1½” huiddoorvoer is niet zichtbaar en zit ingeschuimd in de kuipbank achter het schot. Dus maar rondom meer ruimte maken om de hele doorvoer in beeld te krijgen.



Daarna weer alles goed droog gemaakt en wachten waar de diesel nu verschijnt. Dat is in het schuim onder de doorvoer. Met een lampje, vergrootglas, vloeipapiertje en voelen geprobeerd uit te vogelen of het uit die aansluiting van de doorvoer komt. Dat moet haast wel immers van verder weg kan het toch niet komen (?!) Het is een professioneel gebouwde en afgeperste HDPE tank met CE keur. Daar ligt het niet aan, toch ?

Aan de vulzijde aan de andere kant van de tank zie ik in het kastje waar de vulslang doorheen loopt ook diesel liggen. Tussen de vulslang en de tank zit nog een knie koppeling om de in dat kastje noodzakelijke haakse bocht te kunnen maken. De slang zelf is daar veel te stug voor. Ik verdenk de slangklemmen. Dat zijn Mikalor W4 breedband slangklemmen en via de marktplaats op dit forum aangeschaft. Wat een kautee dingen, ze zijn volgens mij te breed om die stugge diesel vulslang goed aan te klemmen. Ik haal ze eraf en vervang ze door de gebruikelijke simpele slangklemmen. Wel twee naast elkaar. Ik zie al meteen dat daarmee de slang veel beter wordt aangeperst.

Wishfull thinking heb ik nu de hoop dat deze diesel zich ergens door het schuim naar het lager gelegen aftappunt heeft verplaatst. Na een paar dagen drogen en controleren moet ik inderdaad vaststellen dat het wishfull thinking was. De conclusie moet zijn dat de doorvoer lekt. Deze is met een rubber ring aan de binnenzijde en kit in en achter een messing ring aan de buitenzijde vastgezet met een grote moer cq. wartel. Veel te groot voor mijn gewone waterpomptang. Met de van forumlid Sunday geleende reuze pijpsleutel kan ik er niet bij dus koop ik een echt groot formaat waterpomptang. Voorzichtig voelend en de schroefdraad vasthoudend met een andere tang probeer ik beweging in de wartel te krijgen, echter zonder resultaat.

Ondertussen is er ook telefonisch overleg met de fabrikant van de tank hoe de doorvoer eventueel wel dicht te krijgen. Hij is niet optimistisch. Eventuele lekkage van de tank zelf is onwaarschijnlijk. In de 30 jaar dat hij tanks bouwt zijn die op de vingers van één hand te tellen. ”Heb ik soms bij de montage de doorvoer laten meedraaien?”. Nou kan ik af en toe achterlijke dingen doen maar zo achterlijk ben ik nou ook weer niet. Nee dus. 

Destijds heb ik de tankinhoud gekalibreerd met water en toen niets opgemerkt kwa eventuele lekkage, wat zijn verhaal wel plausibel maakt.

Ik ben er ziek van, pomp de diesel er weer uit, laat de boel de boel en heb de afgelopen 5 maanden niet meer naar de boot omgekeken. Gelukkig had ik met het opbouwen van de mast en nog een paar andere klusjes genoeg afleiding ;) Wat die mast betreft, als die geschilderd is ga ik hem met de boot ophalen. Daarvoor moet die wel kunnen varen en ik verdom het om weer met een jerrycan op weg te gaan. Alhoewel ik die al wel voor de nog oude dieselprijs alvast had aangeschaft.

Dus afgelopen weekend had ik genoeg moed verzameld om de lekkage problematiek weer op te pakken.



Met het pompje voor de bijboot heb ik 200mbar overdruk in de tank aangebracht. Met een digitale luchtdruk meter vervolgens geregistreerd hoe snel de overdruk weer verdwijnt. Dat blijkt zo’n 100mbar in 20 minuten te zijn. In de tussentijd speur ik met de ultrasone lekdetector alle verdachte aansluitingen af. Er is niets te horen, maar dus ook niet bij de verdachte doorvoer !!!

Als referentie voer ik dezelfde exercitie uit bij de bakboord tank. Die blijkt 10mbar in een half uur te verliezen. Dat lijkt mij nog niet zo verkeerd. Het kan aan de uitzetting van de tank liggen en/of toch ergens in mijn provisorische aansluitingen van pomp en drukmeter.

Om er zeker te zijn dat in de voorbije maanden kaboutertjes het lekkage probleem al niet hebben opgelost pomp ik wederom wat diesel in de stuurboord tank. Dit keer niet via de vuldop in het dek maar via de opening van de tanksensor. Nu ik weet dat de doorvoer dicht is wil ik zeker zijn dat ik weer diesel ga zien.
En dat gebeurt, de volgende dag, zonder einge twijfel. 

Die kautee tank is lek ! :evil: :evil: :evil:

Als ik nu dus het voorfront van de kajuitbank eruit zaag moet ik ergens nat schuim gaan zien.



Ondanks dat het rondom geheel vrij gezaagd is krijg ik het schot alleen met grof geweld los. De koevoet die ik onlangs voor weinig bij de Lidl heb gekocht komt nu goed van pas. Tjeemig, wat is dat PUR schuim sterk, ondanks de ongetwijfeld slechte hechting op de HDPE wand van de tank.

Mijn conclusie blijkt juist. Het ding is lek, iets rechts van het midden, zit duidelijk diesel in het schuim. Zie de pijl.

Boosheid en opluchting wisselen mijn gemoed af. Nu nog ff doorpakken. Ook de zitting rondom loszagen en los wrikken en vervolgens de tank die met hetzelfde geweld uit zijn PUR jasje moet worden bevrijd.



Vanmiddag heb ik de tank weggebracht naar de fabrikant. Ergens volgende week is de verwachting dat ik nu wel een dichte tank terug krijg.

Morgen dan maar weer met de restauratie van de kajuitbank beginnen zodat die klaar is om volgende week de gerepareerde tank te ontvangen.



Ik had het eerder moeten doen, had mij maanden van ergenis en frustratie gescheeld !
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Laatst bewerkt: 31 mrt 2022 18:34 door Noballast.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diesel voor Fram 31 mrt 2022 17:50 #1380359

  • daan1508
  • daan1508's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1397
Noballast schreef :
Het is een professioneel gebouwde en afgeperste HDPE tank met CE keur.

Hmm, afgeperst? Niet dus :)

Tegenvaller, maar je bent over de helft!
Stevenaak "Maria", 1879 (Kromhout 6LS)
Leisure 23SL "Maggie Mae" (VP MD5A/110S, was MB2A/50S)
Omgebouwde Juniorvlet "Kikker" met zijzwaarden
ex: Victoire 22 "Penny Lane" (Honda 5pk 4takt)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Diesel voor Fram 31 mrt 2022 18:01 #1380364

Soms moet je even groeien naar de juiste stap.
Waardeloos om te beginnen, maar fijn als het uiteindelijk eindelijk is opgelost.

Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.200 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl